Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید«علی آقازاده» روز سه‌شنبه در نشست تخصصی کارگروه اموراجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی، افزود: از تصویب‌نامه ساخت محل فرود بالگرد اورژانس هوایی در تمامی شهرستان‌های استان یک سال می‌گذرد و تاکنون فقط شهرستان تفرش نسبت به جانمایی و ساخت اقدام کرده است.

وی اظهار داشت: فرمانداران استان باید با رعایت ضوابط اجرایی و تایید دانشگاه علوم پزشکی و اورژانس تا شهریورماه جاری نسبت به جانمایی مکان بالگرد هوایی اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنانش  گفت: تامین ۱۰ دستگاه موتور مجهز به خدمات فوریت‌های پزشکی برای شهرستان اراک و سه دستگاه برای ساوه با هدف سرعت‌دهی در امدادرسانی باید در برنامه اولویت‌دار مدیریت این شهرها و فرمانداری‌ها قرار گیرد.

آقازاده افزود: قیمت هر دستگاه موتورویژه امداد و فوریت‌های پزشکی ۲۵۰ میلیون ریال است که باید در سایه همراهی و تدبیر دستگاه‌های متولی تامین شود.

وی اظهار داشت: کاهش ۱۰ درصدی تلفات حوادث رانندگی در استان یکی از مصوبات سال گذشته بوده که در سایه تلاش صورت گرفته  و ارزیابی آماری شاخص‌ تلفات این بخش حدود  هشت درصد نسبت به مدت مشابه قبل آن کاهش داشته است.

استاندار مرکزی گفت: تداوم این راهبرد برای کاهش ۱۰ درصد آمار تلفات جاده‌ای امسال نیز ضروری است و نیاز است تمامی دستگاه‌های متولی با راهکارهای اثربخش در تحقق این هدف کمک‌رسان باشند.

آقازاده افزود: پویش کنترل سرعت در استان نیازمند همکاری هدفمند رسانه ها،  دستگاه های اجرایی متولی و سازمان های مردم نهاد است و انتظار می‌رود که این مهم با حداکثر نتایج مطلوب جامه عمل بپوشد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت:  میانگین ماموریت فوریت‌های پزشکی در پایگاه امداد اراک در شبانه روز  ۲۰ مورد است درحالی که استاندارد بآن هشت ماموریت تعیین شده و این مهم بیانگر ان است که شمار مکان‌های امدادی مستقر در این کلانشهر با حجم اتفاقات و حوادث همخوان نیست. 

دکتر «پریا بهرامی» افزود: شمار الکترو شوک‌های موجود برای جلوگیری از ایست قلبی در استان ناکافی است و تامین هر یک از این تجهیزات ضروری امدادی یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال منابع مالی نیاز دارد.

وی اظهار داشت: ساخت و تجهیز سوله بحران از شاخص های اعتبارسنجی دانشگاه های علوم پزشکی است بنابراین لازم است سالنی به وسعت ۲ هزار مترمربع در اراک ساخته و تجهیز شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ساخت سکوی  اورژانس هوایی در صنایع و واحدهای صنعتی استان که یکی از قطب‌های برتر اقتصادی کشور محسوب می‌شود با توجه به ضریب احتمال  حوادث ناشی از کار باید در برنامه باشد.

دکتر بهرامی افزود: سکوی اورزانس هوایی در طرح نوسازی بیمارستان ساخت ولیعصر (عج)  به عنوان مرکز مادر تخصصی درمان استان مرکزی پیش‌بینی نشده و و باید پیش از بهره‌برداری از این طرح مهم درمانی نقیصه مذکور برطرف شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: بهبود خدمات پیش بیمارستانی و اورژانس برای استان مرکزی که از نظر موقعیت جغرافیایی و سهم اقتصادی شرایط خاص در کشور دارد باید با اولویت دنبال شود و رویکردها برای شاخص‌بندی و نیازهای برجسته باید واقع‌بینانه باشد تا مصوبات روی کاغذ نماند.

«بهروز اکرمی» افزود: بیمارستان ولیعصر(عج) اراک در طرح نوسازی باید فارغ از هر نقص و تامین کننده نیازهای درمانی استان در بازه زمانی مناسب اینده باشد بنابراین باید مکان فرود بالگرد اورژانس هوایی برای این مرکز درمانی مادر به بهترین شکل و در سایه استانداردهای موجود تعبیه شود.

۵۸ پایگاه اورژانس زمینی، یک پایگاه هوایی و پنج پایگاه اورژانس موتوری در استان مرکزی خدمات‌رسانی دارند.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی اورژانس هوایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی اورژانس هوایی اراک استان مرکزی اورژانس هوایی فوریت های پزشکی اورژانس هوایی استان مرکزی علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۹۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت بازنگری در ضوابط استقرار مراکز دفن نخاله‌های ساختمانی

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا قره حسنلو ظهر سه شنبه در نشست سازمان حفاظت محیط زیست با شورای عالی استان‌ها که به صورت وبیناری برگزار شد، به نمایندگی از پهنه‌های استان‌های سمنان، قزوین، تهران، البرز و زنجان گفت: مسائل و مشکلات ما در پهنه‌های مذکور مشابه یکدیگر هستند، بنابراین مواردی را به منظور استفاده از ظرفیت‌های موجود برای جذب تسهیلات و اعتبارات مطرح می‌کنم.

وی موضوع اول را استفاده از تسهیلات صندوق ملی محیط زیست برای ایجاد تصفیه خانه‌های لوکال در سطح شهرها و روستاها عنوان و مطرح کرد: با انجام این اقدام می‌توانیم بسیاری از معضلات محیط زیستی را برطرف کنیم، به ویژه در جاده چالوس و حوزه طالقان. با توجه به اینکه برخی روستاها در حوزه آبریز شهر تهران هستند و نیز محدودیت‌هایی که شورای عالی امنیت ملی ایجاد کرده، نیاز به تصفیه خانه‌های لوکال داریم.

رئیس شورای اسلامی استان البرز بیان کرد: موضوع بعدی استفاده از تسهیلات صندوق ملی محیط زیست برای بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است زیرا بیش از ۷۰ درصد آلودگی شهرها به این دلیل است که عمر بسیاری از وسایل و امکانات لازم برای حمل و نقل عمومی گذشته است؛ بنابراین نیاز به نگاه ویژه به این موضوع محیط زیستی و اعطای تسهیلاتی در حوزه صندوق ملی محیط زیست احساس می‌شود.

قره حسنلو با بیان اینکه موضوع بعدی جرایم صنایع آلاینده یا مالیات سبز است که طی چند سال اخیر کمتر به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز شده است، اظهار کرد: عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه یکی از مشکلات موجود است که غالباً پیمانکار وجود دارد اما زمین اختصاص پیدا نمی‌کند تا بتوانیم از آن برای ایجاد سایت مدیریت پسماند و بازیافت استفاده کنیم که امید است این دغدغه با همراهی شما رفع شود.

وی خطاب به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: با حضور شما در شهرک صنعتی اشتهارد در دومین سفر ریاست جمهور به استان البرز و دستورات ویژه ای که صادر شد، با همکاری دستگاه قضائی اتفاقات خوبی افتاد و سطح آلودگی کاهش یافت. خانه‌های محیط زیست گاهاً در سطح روستاها و شهرها ایجاد اما دستور داده شده که فعلاً این امر متوقف شود تا کیفی سازی صورت گیرد.

رئیس شورای اسلامی استان البرز با بیان اینکه انتظار می‌رود این امر در کنار ایجاد خانه‌های محیط زیست دنبال شود، عنوان کرد: ضوابط استقرار مراکز دفن نخاله‌های ساختمانی به ویژه برای بازنگری بسیار سختگیرانه در نظر گرفته شده است، به خصوص در استان‌های کوچک و پرتراکم که درخواست می‌شود نگاه و بازنگری ویژه ای به این موضوع انجام شود.

قره حسنلو خاطرنشان کرد: به دلیل نداشتن زمین در جاده پرتردد چالوس و عدم امکان تفکیک زباله‌ها، مشکلاتی ایجاد شده است که با توجه به اینکه منطقه محافظت شده است و مصوبه شورای عالی امنیت ملی را نیز دارد، خواهشمندیم مساعدتی شود تا زمینی برای تفکیک زباله در اختیار دهیاری‌ها قرار گیرد. همچنین امیدواریم ساختار جدید ادارات محیط زیست شهرداری‌ها نیز مورد پیگیری قرار گیرد.

کد خبر 6086755

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران
  • انتقال کارگر مصدوم شهر موچش با بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان
  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه
  • ضرورت بازنگری در ضوابط استقرار مراکز دفن نخاله‌های ساختمانی
  • پرواز بالگرد اورژانس کردستان برای امدادرسانی
  • جا به جایی بیمارتوسط بالگرد هوایی اورژانس ۱۱۵ هرمزگان
  • نواختن زنگ سلامت در مدرسه حاج کاظمی