Web Analytics Made Easy - Statcounter

معصومه ابتکار روز سه‌شنبه در ارتباط ویدئو کنفرانس با نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان افزود: ارتقای وضعیت زنان و خانواده یکی از اولویت‌های مهم دولت تدبیر و امید است و در این زمینه‌ اقدام‌های مهمی انجام شده و تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در ۲۹ استان کشور نشان از گام برداشتن در راه این سند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده گام مهم برای پرداختن به صورت تخصصی و با برنامه به موضوع زنان و خانواده است.

ابتکار تصریح کرد: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده اقدامی برای تحقق اندیشه امام راحل (ره) و منویات مقام معظم رهبری در ابعاد مختلف مانند جمعیت و اقتصاد مقاومتی و گامی برای تحقق گام دوم انقلاب و برنامه ششم توسعه است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده یک برنامه عملیاتی و نتیجه محور است و برای دستیابی به نتیجه مطلوب از تدوین سند، سامانه پایش و رصد سند در هفته دولت رونمایی می‌شود.

سمنان جزو ۶ استان برتر در زمینه به کارگیری زنان در پست‌های مدیریتی است

وی در ادامه سمنان را جزو ۶ استان برتر در زمینه به کارگیری زنان در پست‌های مدیریتی ذکر کرد و افزود: با انتصاب‌های جدید در استان سمنان رتبه این استان به زودی ارتقا خواهد یافت.

وی بیان کرد: پرداختن به موضوع زنان و خانواده یک موضوع فرابخشی است و باید از ظرفیت تمام بخش‌ها مانند سازمان‌های مردم نهاد استفاده کرد و استان سمنان در این زمینه وضعیت مطلوبی دارد.

انجام کارهای زیربنایی در حوزه زنان و خانواده برای توسعه پایدار در دولت تدبیر و امید کلید خورد

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده ابراز داشت: در دنیا مشکلات زیادی در زمینه زنان و خانواده وجود دارد و این مشکلات ناشی از بی‌توجهی به تعالیم دینی است و عدالت جنسیتی مبتنی بر قرآن کریم به معنای عملکرد بر اساس تعالیم دینی است.

وی اضافه کرد: در زمینه ارتقای وضعیت زنان و خانواده و عدالت جنسیتی و عدالت اجتماعی در کشور  فاصله وجود دارد و در برخی استان‌ها در این زمینه مشکل بیشتر وجود دارد و  برنامه‌ریزی لازم، رسیدن به وضعیت مطلوب است.

ابتکار خاطرنشان کرد: ستاد ملی زن و خانواده بهمن ۹۸ تشکیل و شاخص خانواده در آن تعریف شد که تحقق این شاخص‌ها برای داشتن خانواده سالم و پویا مدنظر است.

وی ادامه داد: برای اولین بار در کشور انجام کارهای زیربنایی در حوزه زنان و خانواده برای توسعه پایدار در دولت تدبیر و امید کلید خورد.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده یادآور شد: آموزش به دانشجویان در پایان تحصیل به منظور مهارت آموزی و برگزاری نمایشگاه‌های علمی، افزایش مهارت معلم و مربیان آموزش و پرورش با هدف تحکیم خانواده و انسجام اجتماعی و تقویت مهارت گفت و گو و ارتباط موثر از جمله اقدام های انجام شده در استان سمنان و کشور برای ارتقای وضعیت زنان و خانواده است.

اشتغالزایی برای ۳۰۰ زن روستایی استان سمنان

وی در ادامه بیان کرد: اشتغالزایی برای ۳۰۰ زن روستایی در استان سمنان با فرا گرفتن آموزش در زمینه تولید محصولات سالم با کاهش مصرف سم و کود که قابلیت صادرات دارد از جمله برنامه‌های حمایتی در این استان بود.

وی اضافه کرد:  توانمند سازی زنان در زمینه گیاهان دارویی با هدف حفظ منابع طبیعی و بهبود معیشت از دیگر اقدام‌های انجام شده در استان سمنان برای حمایت از زنان است که اکنون پنج مرکز در این زمینه فعال است.

ابتکار اظهار داست: در کنار مشکلات اقتصادی و اعتیاد یکی از مسایل مهم جامعه امروز فقدان تسلط بر مهارت گفت و گو است و باید در جامعه آموزش دهیم تا زنان و خانواده بدانند  چطور با هم حرف بزنند و مشکلات را حل و فصل کنند و دفتر رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با برنامه‌ریزی‌های کارشناسی به دنبال تقویت این مهارت در جامعه است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: برای ۴۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار استان سمنان وام تامین شد و آمادگی افزایش پرداخت تسهیلات به افراد واجد شرایط وجود دارد.

سند ارتقای جایگاه زنان و خانواده استان سمنان در پایان نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده رونمایی شد.

برچسب‌ها سمنان معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده معصومه ابتکار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده معصومه ابتکار سمنان معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان سمنان برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۱۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زهرا شجاعی که بود و علت درگذشت او چه بود؟

دکتر زهرا شجاعی معاون امور زنان و خانواده در دولت اصلاحات امروز پس از طی دوره‌ای بیماری دار فانی را وداع گفت.

زهرا شجاعی که بود؟

روزنامه شرق نوشت: در سیاست ایران کمتر زنانی بودند که بتوانند در فضای سلب فعالیت سیاسی ایران دوام بیاورند. پیش از انقلاب در ایران زنانی بودند که در لایه اول گروه های سیاسی فعالیت می کردند و بعد از انقلاب اما تعداد زنان فعال در حوزه سیاست کمتر شد تا با روی کار آمدن دولت اصلاحات فضا برای فعالیت بیشتر گروه های فکری فراهم شد. در این بین در دولت سید محمد خاتمی بود که برای اولین بار زنی در سمت رییس مرکز زنان و خانواده به هیات دولت راه پیدا کرد. زهرا شجاعی  چهره زنی از اولین ها در فضای سیاسی ایران است. او به عنوان اولین زنی که با عنوان شغلی زنان و خانواده به هیات دولت رفته گفته ها و ناگفته های زیادی از دوران فعالیت سیاسی دارد.

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • پیام های تسلیت در پی درگذشت زهرا شجاعی
  • آخرین لحظات حیات رژیم صهیونیستی در غزه/فلسطینیان تاوان ایستادگی و عدالت‌خواهی خود را پس می‌دهند
  • تقویت تیم‌های واکنش سریع هلال احمر تهران کلید خورد
  • لزوم ارتقای وضعیت رشت و جلب رضایت رشتوندان
  • همکاری 350 هزار خیّر با کمیته امداد درآذربایجان‌غربی
  • پیامبران بسترهای لازم فهم و ارتقای فکری مردم را فراهم می‌کردند
  • زهرا شجاعی که بود و علت درگذشت او چه بود؟
  • زهرا شجاعی درگذشت
  • طرح ارتقای امنیت اجتماعی در سمنان اجرا شد
  • انتقادات قائم مقام سازمان تبلیغات در موضوع حجاب