Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - پروژه تعویض 67 کیلومتر از خط لوله 30 اینچ انتقال نفت خام مارون به اصفهان با تعویض 33 کیلومتر باقی‌مانده، به‌طور کامل و با موفقیت عملیاتی شد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران ـ منطقه اصفهان، سیاوش اورنگی، مدیر این منطقه گفت: این پروژه با همکاری بخش خصوصی در دو فاز 34 و 33 کیلومتر اجرا شد که در فاز یک آن از کیلومتر 20 تا 54 حدفاصل رودخانه مارون تا مرکز انتقال نفت شهید بدیع صنایع رامهرمز (مارون شماره2) در اواسط سال 97 به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با اتمام فاز دوم این پروژه و اعلام آمادگی مجری طرح طی 100 ساعت توقف با تزریق بیش از 2 میلیون لیتر آب و ارسال سه عدد پیگ دتکتور از کیلومتر 54 تا 87 خط لوله به طورکامل تخلیه و با جوشکاری 13 سرجوش در 7 محدوده، خط لوله جدید 20 ساعت زودتر از زمان پیش‌بینی‌شده به خط لوله قدیم متصل شد.
مدیر منطقه اصفهان شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه اصفهان در تشریح دلایل اجرای این پروژه گفت: با توجه به عمر بالای خط لوله مارون ـ اصفهان و بر اساس نتایج پیگرانی هوشمند مبنی بر وجود عیوب در 80 محدوده از 67 کیلومتر پس از بررسی‌های کارشناسی، با موافقت مسئولان محترم شرکت و با نظارت مدیریت مهندسی طرح‌ها پروژه تعویض 67 کیلومتر خط لوله 30 اینچ توسط پیمانکار بخش خصوصی و با همکاری واحدهای مختلف فنی، عملیاتی و ستادی منطقه اجرا شد.
اورنگی ادامه داد: با اتصال این فاز از پروژه به خط لوله اصلی مارون به اصفهان بیش از 12 هزار و 800 نقطه از نقاط خوردگی در محدوده مراکز انتقال نفت شماره‌های 2 و 3 برطرف و امکان انتقال ایمن و پایدار نفت خام از طریق این مراکز انتقال نفت فراهم شد.
وی گفت: با همت و تلاش واحدهای فنی، عملیاتی و ستادی منطقه و نظارت واحدهای ذی‌ربط اعزامی از ستاد شرکت و همکاری مجری و پیمانکار پروژه و همچنین تیم اعزامی منطقه مرکزی در شرایط گرمای طاقت فرسای خوزستان، طبق برنامه از پیش تعیین‌شده مقدمات انجام پروژه در مرکز انتقال نفت شماره 2 مارون و هفت نقطه از این خط لوله آماده شد و هم‌زمان با اجرای پروژه و توقف انتقال نفت خام در مراکز انتقال نفت شماره 1 تا 6 مارون اقدام‌های اصلاحی و تعمیرات ضروری روی تجهیزات و دستگاه‌های اصلی، منیفولد، اتاق کنترل، شبکه برق، گاز ورودی و... در این مراکز انتقال نفت انجام شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مراکز انتقال نفت خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۱۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی گلستان با اعتبار ۱۶ هزار میلیارد تومان

علیرضا نورانی گفت: در سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه پروژه‌های عمرانی استان رخ داد و توانستیم، پروژه‌های عمرانی استان را با اعتبار ۱۶ هزار میلیارد تومان با محاسبه قیمت روز تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

او افزود: همچنین تنها در اسفندماه سال گذشته مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های کلیدی و مهم استان در حوزه آب، راه و دیگر زیرساخت‌ها ترزیق شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان گفت: در روز‌های پایانی سال گذشته، مبلغ ۲۷۴ میلیارد تومان از محل منابع استانی برای رفع مشکلات آب‌ شرب روستایی تخصیص پیدا کرد و تلاش داریم تا امسال بخش مهمی از مشکلات آب‌شرب روستایی را برطرف کنیم.

او ادامه داد: استان گلستان در سال‌های گذشته دچار عقب‌ماندگی‌های بسیاری در حوزه‌های مهم زیرساختی شده‌است و برای رفع فقر استان، نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق و اجرایی هفت ساله با رشد ۱۸ درصدی هستیم تا بتوانیم به میانگین نرمال رسیده و از فقر خارج شویم.

نورانی گفت: دولت سیزدهم با راهبری استاندار در گلستان تلاش‌های زیادی برای رفع این عقب‌ماندگی‌ها دارد و نیاز است در کنار تلا‌ش‌های شبانه‌روزی دولت، مردم و دیگر مسئوولان نیز مشارکت و همکاری داشته‌ باشند.

منبع:فارس

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی گلستان با اعتبار ۱۶ هزار میلیارد تومان
  • ۱۱ طرح صنعت آب و برق استان سمنان بهره‌برداری شد
  • بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به شهرستان گرمسار و نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی سمنان
  • برگزاری جلسه تحویل خط انتقال آب روستای آغبلاغ ولدیان شهرستان خوی
  • افزایش تولید برق کشور با یاری شرکت انتقال گاز
  • بهره‌ برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه محور پارس‌آباد مشگین‌ شهر
  • گازسوزی حداقلی در نفت و گاز مارون
  • اجراي موفقیت‌آمیز ۲ هزار و ۲۰۰ كیلومتر توپكرانی در نفت و گاز گچساران
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی جدید الاحداث در یزد
  • بهره‌برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه محور پارس‌آباد ـ مشگین‌شهر