Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین ولایتی ظهر روز سه‌شنبه در نشست کارگروه اشتعال و سرمایه‌گذاری شهرستان قوچان سرانه این حجم تسهیلات را برای ایجاد هر شغل ۳۳۲ میلیون و ۳۳ هزار ریال اعلام و بیان کرد: بر این اساس کل اعتبار مورد اشاره صرف ایجاد اشتغال برای دو هزار و ۷۵ نفر شد.

وی افزود: به این ترتیب قوچان همراه با شهرستانهای تایباد و زاوه ۸۶ امتیاز بخاطر اجرای ۱۳ برنامه اشتغال کسب کرد و در جایگاه نخست ایجاد اشتغال در میان ۲۹ شهرستان استان ایستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قوچان همچنین به اجرای ۱۸۱ درصدی تعهد این شهرستان در حوزه اشتغال روستایی اشاره و بیان کرد: ۵۱۹ طرح با هزینه ۳۰۳ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال برای اشتغال هزار و ۹۹ نفر در این چارچوب پرداخت ‌شد که سرانه اشتغال هر نفر آن ۲۷۸ میلیون و ۸۰ هزار ریال بود. 

وی همچنین به رتبه دوم قوچان در امر نظارت بر طرحهای اجرایی در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: ۴۵۲ طرح از مجموع ۵۱۵ طرحی که تسهیلات دریافت کرده‌اند مورد بازدید هسته نظارت قرار گرفته بر این اساس کمترین انحراف را در هزینه داشته‌اند.

ولایتی ادامه داد: ۴۹ تشکل‌ کارگری، ۱۳۶ تعاونی فعال با ۲۷۶ هزار ۴۸۹  عضو و همچنین تعاونی سهام عدالت با ۱۷۰  هزار و ۳۲ نفر عضو در قوچان وجود دارد.

وی همچنین گفت: ۴۴۰ شهروند قوچانی در سال ۱۳۹۷ بیمه بیکاری دریافت می‌کردند اما این میزان پارسال به ۳۵۵ نفر نزول کرد که بیانگر کاهش ۲۴ درصدی متقاضیان بیمه بیکاری در این شهرستان است. 

فرماندار قوچان نیز در این نشست به اولویتهای شهرستان در حوزه اقتصاد و اشتغال ظرف سالهای اخیر اشاره و بیان کرد: زنجیره تولید کامل در حوزه اشتغال خرد، خانگی و روستایی این شهرستان در حال شکل‌گیری است و امروز بخش عمده‌ای از آن به ثمر رسیده است. 

هادی رجایی‌نیا افزود: هم‌اینک همه ظرفیت دستگاههای دولتی در اختیار اشتغالهای عمومی می‌باشد چنانکه برای نخستین بار ساختمان دهیاری "روستای جوزان" شهرستان قوچان برای امر اشتغال در اختیار ۲۴ بانوی روستایی قرار گرفته است.

وی افزایش ۳۱ درصدی مصرف برق صنعتی نیز را در قوچان نشانگر فعال شدن واحدهای صنعتی و تولیدی توصیف و بیان کرد: این شهرستان با کسب ۸۶ امتیاز در حوزه اشتغال به همراه دو شهر دیگر رتبه نخست خراسان رضوی را کسب کرده و توانسته به میزان ۱۰۵ درصد تعهد اشتغال خود را محقق نماید.

مرکز شهرستان ۱۸۰ هزار نفری قوچان در فاصله ۱۳۷ کیلومتری شمال مشهد واقع است.

قوچان مرکب از دو بخش "مرکزی و باجگیران" ۱۸۳ روستا دارد. ۷۵ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.

این شهرستان از طریق گمرک مرزی باجگیران به کشورهای آسیای میانه متصل است و ۲۸ کیلومتر مرز مشترک با جمهوری ترکمنستان دارد.

برچسب‌ها تعاون روستایی اداره کل بهزیستی استان خراسان رضوی قوچان اشتغال زایی اعتبارات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تعاون روستایی قوچان اشتغال زایی اعتبارات تعاون روستایی قوچان اشتغال زایی اعتبارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۲۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر مرادی پویانی ظهر دوشنبه در دیدار با منتخب مردم حوزه جنوب ایلام در مجلس شورای اسلامی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این نهاد و حمایت کمیته امداد از ۲۷ هزار خانواده‌ی مددجو در استان گفت: پیشتاز بودن کمیته امداد استان نیز در حوزه‌ی مسکن با ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی در سال گذشته، اختصاص ۷۵۲ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال نیازمندان، پرداخت ۱۹ و نیم میلیارد تومان ودیعه‌ی مسکن و پرداخت جهیزیه به ۲ هزار و ۵۰۰ زوج در استان در سال گذشته بخشی از عملکرد این نهاد در خدمت به مردم استان بوده است.

وی گفت: قطعاً حمایت مجلس شورای اسلامی از برنامه‌های کمیته امداد منجر به تحولات عظیم در این نهاد به خصوص در حوزه خودکفایی می‌شود.

کد خبر 6085628

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • برگزاری کنگره ملی هزارو ۶۶شهید قوچان
  • تسهیلات اشتغال برای رهاشدگان از دام اعتیاد
  • کنگره ملی ۱۰۶۶ شهید قوچان در سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود
  • جذب حدود ۵۳ میلیارد ریالی تسهیلات دولتی برای مشاغل خانگی نیشابور
  • پرداخت ۵۶۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و تولید در استان
  • ۶۸ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر گلستان پرداخت شد
  • از تعطیلی پلی‌اکریل تا خیاطی در منزل؛ داده‌های اشتغال‌زایی گمرا‌ه‌کننده‌اند