Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرحناز فتحی معاون سوادآموزی اداره کل در این جلسه اظهار داشت: سواد آموزی باید به عنوان یکی از مهم‌ترین راه های افزایش سلامت زندگی در ابعاد مختلف مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ جلسه بررسی راهکارهای اجرایی طرح سفیران تحصیل با حضور مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری زنجان، معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان، مشاور امور زنان اداره کل و رئیس قرارگاه پیشرفت آبادانی با هدف حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل استان در محل استانداری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرحناز فتحی معاون سوادآموزی اداره کل در این جلسه اظهار داشت: سواد آموزی باید به عنوان یکی از مهم‌ترین راه های افزایش سلامت زندگی در ابعاد مختلف مورد توجه قرار گیرد. به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان،معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: آگاهی و سواد خانواده به ویژه پدران و مادران در روستاها و مناطق حاشیه‌نشین می‌تواند زمینه زندگی بهتر و ارتقاء فرزندان را در حوزه تحصیلات  فراهم کند.

فتحی افزود: بسیاری از دختران و پسران بازمانده از تحصیل نتیجه بی‎سوادی پدران و مادران و عدم آگاهی آنها از ثمرات علم و سواد است لذا سوادآموزی استان در تلاش است تمام افراد بی‌سواد و کم‌سواد استان را به ویژه در روستاها و مناطق حاشیه‌نشین تحت پوشش قرار دهد و برای این کار به همکاری و همراهی تمام افراد، دستگاه ها و نهادها نیاز دارد و استفاده از ظرفیت قرارگاه پیشرفت آبادانی استان برای رسیدن به نقطه مطلوب که ریشه‌کنی بی‌سوادیست از اهمیّت ویژه‌ای برخوردار است.

بلوری مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری زنجان، هدف از برگزاری این جلسه را ایجاد ساز و کار لازم برای تعامل بین ارگان ‌های دولتی با موضوع تعلیم و تربیت عنوان کرد.

در ادامه سلیمانی مشاور امور زنان با اشاره به اینکه بر اساس کنوانسیون حقوق کودک، افراد کمتر از 18سال، کودک محسوب می‌شوند و تمام ادارات دولتی موظف هستند که حقوق مدنی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این افراد را به رسمیت بشناسند و آن را به مرحله اجرا درآورند، افزود: شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل شهری و روستایی-عشایری از اصلی‌ترین و مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل آموزش و پرورش است و واحد امور زنان نیز همچون سایر دوایر اداری نهایت تلاش خود را می‌نماید تا جذب و پوشش تحصیلی کودکان بازمانده از تحصیل (با تاکید ویژه بر دختران) را ارتقا دهد.

 وی اضافه کرد: در این راستا برنامه‌های ویژه‌ای مستند به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در طول برنامه ششم توسعه تدوین و عملیاتی شده است.

شایان ذکر است در این جلسه هر یک از اعضا به بیان ظرات و پیشنهادات خود پرداختند و راهکارهای اجرائی طرح سفیران سلامت بررسی گردید.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بازمانده از تحصیل حمایت از کودکان کار بررسی راهکارهای اداره کل آموزش و پرورش بازمانده از تحصیل معاون سواد امور زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۲۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح پرورش مرغ بومی ویژه زنان روستایی در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   انتخابات تسهیلگران زن روستایی در روستای آفان توسط کارشناس زنان روستایی اداره آموزش و ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد و با همکاری مرکز جهاد کشاورزی منگور شرقی و شورای روستا برگزار شد.

در این جلسه بعد از توضیحات لازم در خصوص تسهیلگری و وظایف تسهیلگر در همه عرصه ها بالاخص در پروژه پرورش مرغ بومی با رای گیری از بین حاضرین دو نفر به عنوان تسهیلگران اصلی و علی البدل به عنوان رابط برای ادامه همکاری های لازم در پروژه مذکور انتخاب شدند.

در پایان این جلسه نیز ۲۰ نفر داوطلب از بین زنان روستایی علاقمند که تجربه پرورش طیور را داشتند جهت اجرای این طرح انتخاب شدند.

  

دیگر خبرها

  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • آغاز طرح پرورش مرغ بومی ویژه زنان روستایی در مهاباد
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • پایان هشتمین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی در خراسان رضوی
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند
  • مراسم اختتامیه طرح سفیران سلامت در مهاباد
  • نواختن زنگ سلامت در مدرسه حاج کاظمی
  • راهکارهای برخورد با تخلفات فرهنگی در آموزش و پرورش بررسی شد