Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@05:31:02 GMT

۴۵ واحد بیمارستانی در تهران اخطاریه زیست محیطی گرفت

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۳۲۲۳۷

۴۵ واحد بیمارستانی در تهران اخطاریه زیست محیطی گرفت

فاطمه برنا روز سه‌شنبه در حاشیه بهره‌برداری از تصفیه‌خانه سه واحد بیمارستانی با اشاره به اینکه محیط زیست همواره بر فعالیت این مراکز نظارت دارد، اظهار داشت:تاکنون  ۸۳ بیمارستان در سطح شهر تهران پایش شده است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به وسعت تهران از بعد جمعیتی و با احتساب بیمارستان‌های غیردولتی در مجموع ۱۶۴ بیمارستان در سطح شهر تهران وجود دارد، افزود: یکی از اولویت‌ها برای فعالیت بیمارستان‌ها نصب سیستم تصفیه فاضلاب و مدیریت پسماندهاست که در شهر تهران این امر اجرایی شده و تا حدودی همه بیمارستان‌ها به سیستم تصفیه فاضلاب مجهز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«برنا» اضافه کرد: در بیمارستان ۴۵۰ تختخوابی یاس که امروز سیستم تصفیه فاضلاب آن به بهره‌برداری رسید، روزانه حدود ۳۰۰ مترمکعب فاضلاب تولید می‌شود و امروز از خروجی آن نمونه‌برداری نیز صورت می‌گیرد.

وی گفت: ویژگی مهمی که این تصفیه‌خانه دارد، تصفیه و بازچرخانی آب برای مصارف بیمارستان است که موجب کاهش مصرف و جلوگیری از هدر رفت آب می‌شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران ادامه داد: این برنامه پایش تا بررسی تمام بیمارستان‌های تهران ادامه می‌یابد و به صورت دوره‌ای تکرار می‌شود. 

وی با بیان اینکه در کنار پایش‌هایی که محیط زیست به صورت مستقیم انجام می‌دهد، مدیران کلیه واحدهای بیمارستانی ملزم به ارائه خوداظهاری هستند، تصریح کرد: در این خوداظهاری‌ها همه عوامل آلاینده محیط زیستی بررسی و نتایج مستقیم به محیط زیست اعلام می‌شود.

سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب سه بیمارستان در تهران با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران همزمان با گرامیداشت هفته محیط زیست مصادف با ۱۷ تا ۲۱ خردادماه افتتاح شد.

برچسب‌ها شهر تهران مدیریت پسماند اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران مدیریت پسماند اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران شهر تهران مدیریت پسماند اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران حفاظت محیط زیست بیمارستان ها سیستم تصفیه شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۲۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) زنده‌گیری یک راس بره میش وحشی در پردیس تهران

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پردیس از تحویل یک راس بره میش وحشی به این اداره خبر داد و گفت: به منظور نگهداری موقت و تیمار، این بره میش وحشی به مرکز بازپروری حیات وحش پارک پردیسان منتقل شد تا پس از بهبودی به دامان طبیعت بازگردد.

محسن رضاییان در این باره گفت: روز گذشته بر اساس گزارش رسیده مبنی بر دیده شدن یک راس بره میش وحشی در این شهرستان، ماموران اجرایی این اداره در محل حضور یافته و پس از بررسی موضوع، حیوان وحشی را زنده گیری کرده و برای درمان اولیه و نگهداری به یگان حفاظت محیط زیست استان تهران انتقال دادند.

وی با اشاره به اینکه در این شهرستان با توجه به ساخت و ساز‌های زیاد و نزدیک شدن مناطق مسکونی به زیستگاه‌ها شاهد این چنین اتفاق‌ها در این شهرستان هستیم، اظهار داشت: شهروندان دوست داران محیط زیست در صورت مواجه با اتفاقات این چنینی قبل از هرگونه اقدام با شماره تماس ۷۶۲۸۶۴۶۰ اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پردیس یا سامانه ۱۵۴۰سازمان حفاظت محیط زیست تماس بگیرند.

قوچ و میش، گوسفند وحشی بومی منطقه خزر از شرق ترکیه، ارمنستان، آذربایجان تا ایران است، این‌گونه در ایران جمعیت آسیب پذیری دارد و با ادامه روند کنونی، در خطر انقراض قرار خواهد گرفت.

گوسفند وحشی در فصل بهار به ارتفاعات بالاتر می‌رود که شاید به دلیل آغاز رویش بهاری علف‌ها در ار تفاعات باشد، آنها تابستان را هم در همان ارتفاعات بالا می‌گذرانند. گله‌ها برای دوری از گرمای تابستان، دامنه‌های شمالی با شیب ملایم را برای استراحت انتخاب می‌کنند تا علاوه بر استفاده از خنکی دامنه شمال، از حشره‌های موذی هم در امان باشند. با آغاز پاییز و زمستان، گله‌های گوسفند وحشی به مناطق کم‌ارتفاع‌تر و دره‌ها و گودی‌ها پناه می‌آورند. زیرا با آغاز فصل سرما، نیاز به آب کمتر می‌شود. به علاوه علف‌ها بیش‌تر در گودی و مناطق کم‌ارتفاع رشد می‌کنند. آنها در این مهاجرت‌ها، مسیر‌هایی سنتی دارند.

منبع: ایرنا

tags # حیوانات سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • فرهنگ زیست محیطی در جامعه ترویج شود / هیچ اقدامی بدون پیوست زیست محیطی معنا ندارد
  • طرح‌های صنعتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد
  • شناسایی ۲هزار و ۵۰۰ واحد صنفی با فاضلاب غیراستاندارد/همه بیمارستان‌های مشهد سیستم پیش‌تصفیه ندارند
  • زمین پاک فرصتی برای افزایش آگاهی درباره مسائل زیست‌محیطی
  • (عکس) زنده‌گیری یک راس بره میش وحشی در پردیس تهران
  • روز زمین پاک، نمادی برای حفاظت از محیط زیست
  • شناسایی ۲۰۱ واحد صنعتی آلاینده در استان البرز
  • بزرگ‌ترین معضل زیست‌محیطی قم فاضلاب است
  • پسماند کشاورزی یکی از معضلات زیست محیطی مازندران
  • دستگیری ۱۴۴ متخلف زیست محیطی در خراسان جنوبی