Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@21:07:43 GMT

چه زمانی برای «حجامت» مناسب‌تر است؟

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۳۲۵۶۳

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر ضرورت مشورت با پزشک معالج پیش از انجام حجامت یا فصد تاکید کرد.

به گزارش میزان، محمد خدادوست در پاسخ به سوالی درباره انتشار اخباری درباره مبنی توصیه‌ همه افراد برای انجام حجامت در ماه حزیران پرداخت و گفت: انجام حجامت در افراد مختلف نیازمند ویژگی‌هایی است که پزشکان برای هر فردی این مساله را توصیه نمی‌کنند از جمله این توصیه‌ها این است که در شرایط آب و هوایی خیلی گرم یا خیلی سرد اصلا حجامت خوب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به طور کلی برای انجام حجامت در افرادی که شرایط لازم را با تشخیص پزشک داشته باشند، آن هم در اوایل فصل بهار و پس از نیمه ماه قمری می‌تواند مناسب باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی تصریح کرد: در نتیجه اعلام زمان خاصی برای حجامت و توصیه همه افراد برای آنجام آن اصلا درست نیست و هیچ مستندات علمی در این زمینه وجود ندارد که حجامت کردن برای همه افراد در یک روز یا هفته خاص مناسب باشد.

وی ادامه داد: در کنار حجامت برخی به انجام فصد توصیه می‌کنند که آن هم باید با دستور پزشک و در نظر گرفتن شرایط بدنی هر فرد انجام شود.

خدادوست خاطرنشان کرد: ممکن است برای یک نفر حجامت خوب باشد، برای یکی فصد و برای فرد دیگری هیچ کدام از این موارد مفید نباشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: حجامت یا فصد از جمله روش‌های درمانی است که در هر فرد خاص متفاوت است و حتما باید با تشخیص پزشک انجام شود.

وی ادامه داد: علاوه بر اینکه اگر فردی همه شرایط را تحت نظر پزشک دارا باشد، باید به ویژگی‌های فصلی، زمانی و شرایط آب و هوایی هم در این زمینه توجه کرد و همه این موارد دستورالعمل‌های خاصی را دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پایان تاکید کرد: نمی‌توان یک روز یا یک زمان خاص را برای انجام حجامت یا فصد به همه افراد توصیه کرد و قبل از انجام این کار حتما باید با پزشک معالج مشورت صورت بگیرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: جلیل سبحانی اکبر طبری مصطفی نیاز آذری علی دیواندری غلامرضا منصوری بیژن قاسم زاده زمان حجامت مناسب جلیل سبحانی اکبر طبری مصطفی نیاز آذری علی دیواندری غلامرضا منصوری بیژن قاسم زاده عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی انجام حجامت همه افراد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۲۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه زراعت چوب راه حل مناسب برای رسیدن به خودکفایی

کامران پورمقدم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:بنابر بررسی های صورت گرفته با انجمن کارفرمایان صنایع چوب، ظرفیت اسمی کارخانجات ۱۲ تا ۱۳ میلیون متر مکعب چوب مورد نیاز است که با احتساب خمیر کاغذ در کارخانجات کاغذسازی ۲ میلیون متر مکعب به این میزان اضافه می شود، درحالیکه هم اکنون صنایع ۴۰ درصد کمتر از ظرفیت خود کار می کنند.

به گفته او، بنابر آمار از مجموع چوب مورد نیاز صنایع کاغذ و چوب حدود ۶ میلیون متر مکعب چوب از هرس باغات و چوب آلات باغی و بخشی چوب های وارداتی تامین می شود که مجموع واردات از یک میلیون تن بیشتر نخواهد بود.

پورمقدم ادامه داد: واردات چوب بدلیل آفات قرنطینه ای با مشکلاتی روبروست و از طرفی بدلیل نوسانات نرخ ارز، واردات صرفه اقتصادی ندارد.

مجری طرح زراعت چوب با بیان اینکه امکان خودکفایی تامین چوب با توسعه زراعت چوب وجود دارد، افزود: اگر طی ۵ سال سطحی معادل ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزارهکتار را زیرکشت ببریم، تمام نیاز چوبی در داخل قابل تامین است، اما این موضوع نیازمتد سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت اعم از تامین نهال های اصلاح شده و زودبازده و مقاوم به شوری و کم آبی است.

به گفته او، با توجه به محدودیت منابع آبی برای توسعه زراعت چوب، استفاده از آب های نامتعارف باید در دستور کار قرار گیرد. بدین منظور در سال ۱۴۰۳ حداقل حدود ۲ هزارهکتار شناسایی عرصه داریم که می توان با آب پساب کارکرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه با توسعه زراعت چوب، قاچاق متوقف می شود، گفت: بخش عمده زراعت چوب متکی به سرمایه گذاری بخش خصوصی است و ۳۰ درصد سرمایه گذاری مربوط به زیرساخت است که امیدواریم این سطوح را برنامه ریزی کنیم تا طی یک دوره ۵ ساله نیازهای چوبی کشور در داخل تامین شود به طوریکه نه تنها نیازی به واردات نداشته باشیم، بلکه قاچاق چوب از جنگل ها متوقف شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • سقف شیروانی برای هر مکانی مناسب نیست
  • کمبود پزشک طب اورژانس در بیمارستان فردوس
  • صحبت‌های جذاب مسی: به همه چیز رسیده‌ام
  • چگونه هدف خود را در زندگی پیدا کنید؟
  • آخرین وضعیت رضا داوودنژاد در بیمارستان
  • باغ فدک به یک مجموعه اقامتگاهی، گردشگری و خدماتی مناسب تبدیل شده است
  • برقراری حدود ۶۴ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ / فوت ۲۱ نفر در حوادث ترافیکی
  • مناسب‌ترین شغل برای من چیست؟
  • توسعه زراعت چوب راه حل مناسب برای رسیدن به خودکفایی
  • سرعت گرفتن چرخ اشتغال سیستان و بلوچستان با طرح نهضت ملی مسکن