Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@16:45:35 GMT

خبرهای بد وزارت نیرو درباره سال آبی ۹۹

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۳۳۲۰۵

میزان بارندگی‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری(ابتدای مهرماه) تا ۱۹ خرداد به ۳۰۵.۴ میلی‌متر رسیده که حکایت از کاهش ۸ درصدی نسبت به سال آبی گذشته دارد. بررسی بارش‌ها نشان می‌دهد حوضه آبریز مرزی شرق پربارش‌ترین و حوضه آبریز دریاچه ارومیه کم‌بارش‌ترین حوضه‌های آبریز در این سال آبی و تاکنون هستند. به گزارش پول نیوز، میزان بارش‌های امسال و تا ۱۹ خرداد ماه درحالی به ۳۰۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ میلیمتر رسیده که این رقم در مقایسه با بارش‌های مدت مشابه سال گذشته کاهش ۸ درصدی و در مقایسه با میانگین ۵۱ ساله افزایش ۳۰ درصدی داشته است.

میزان متوسط بارش‌ها در حوضه دریای خزر ۴۲۷.۳ میلی‌متر، خلیج فارس و دریای عمان ۴۴۰.۷ میلی‌متر، دریاچه ارومیه ۳۴۴.۵ میلی‌متر، فلات مرکزی ۲۲۸.۳ میلی‌متر، مرزی شرق ۱۴۶.۶ میلی‌متر و قره قوم ۲۸۶.۸ میلی‌متر بوده است که در مجموع نسبت به متوسط ۳۳۱.۹ میلی‌متری مدت مشابه سال گذشته در کل کشور کاهش نشان می‌دهد.
میزان بارش‌ها از ابتدای سال آبی ۹۸ تاکنون اگر چه نسبت به مدت مشابه گذشته ۸ درصد کاهش نشان می‌دهد، اما نسبت به میانگین بارش ۱۱ ساله(۲۱۹.۳ میلی‌متر)، ۳۹ درصد و متوسط ۵۱ ساله(۲۳۵.۸ میلی‌متر)، ۳۰ درصد رشد دارد.
 بیشترین میزان کاهش بارش از ابتدای سال آبی جاری تاکنون با ۲۹ درصد مربوط به حوضه دریاچه ارومیه و عمده افزایش بارش هم با ۳۰ درصد رشد مربوط به حوضه مرزی شرق است.


منبع: پول نیوز

کلیدواژه: کاهش سال آبی حوضه بارش ها آبریز میلی متر سال آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۳۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته شدن مسیر فرعی مهرستان به ایرانشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، سرگزی از شهروندان خواست از تردد‌های غیرضروری در مسیر‌های ارتباطی، اسکان در مسیل‌ها، حاشیه رودخانه‌ها و پایین دست سد‌ها خودداری کنند.
مدیرکل هواشناسی استان هم گفت: میزان بارش در کوشه از توابع شهرستان تفتان به ۴۰ میلی متر رسید که بیشترین میزان بارندگی استان در روز جاری بوده است.
حیدری افزود: از ۵۶ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی سیستان و بلوچستان از جمله از زاهدان ۳، چاه رحمان از توابع زاهدان ۳۰، زهک ۴.۶، میرجاوه و سنگان۱۲ میلی متر بارش باران گزارش شد.
وی بیان کرد: بارش‌های بهاری تا جمعه در سیستان و بلوچستان تداوم دارد.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارندگی در کرمان/ بارش باران در رفسنجان به ۱۶ میلی‌متر می‌رسد
  • بسته شدن مسیر فرعی مهرستان به ایرانشهر
  • میزان بارندگی در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/ بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • ثبت بارش ۱۰۴ میلی متری باران در شیرآباد
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌ها در استان یزد
  • رتبه ۲۸ استان یزد در میزان بارندگی در کشور
  • افزایش ۱۰ درصدی بارندگی در استان همدان
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت