Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@22:10:12 GMT

بارندگی 8درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۳۳۷۲۷

میزان بارندگی‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری(ابتدای مهرماه) تا ۱۹ خرداد به ۳۰۵.۴ میلی‌متر رسیده که این رقم در مقایسه با بارش‌های مدت مشابه سال گذشته کاهش ۸ درصدی داشته است. ناطقان: به نقل از وزارت نیرو، از ابتدای مهر ۹۸ تا روز دوشنبه ۱۹ خرداد ۹۹، میزان متوسط بارش‌ها در حوضه دریای خزر ۴۲۷.۳ میلی‌متر، خلیج فارس و دریای عمان ۴۴۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ میلی‌متر، دریاچه ارومیه ۳۴۴.۵ میلی‌متر، فلات مرکزی ۲۲۸.۳ میلی‌متر، مرزی شرق ۱۴۶.۶ میلی‌متر و قره قوم ۲۸۶.۸ میلی‌متر بوده است که در مجموع نسبت به متوسط ۳۳۱.۹ میلی‌متری مدت مشابه سال گذشته در کل کشور کاهش نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، میزان بارش‌ها از ابتدای سال آبی ۹۸ تاکنون اگر چه نسبت به مدت مشابه گذشته ۸ درصد کاهش نشان می‌دهد، اما نسبت به میانگین بارش ۱۱ ساله (۲۱۹.۳ میلی‌متر)، ۳۹ درصد و متوسط ۵۱ ساله (۲۳۵.۸ میلی‌متر)، ۳۰ درصد رشد دارد. بیشترین میزان کاهش بارش از ابتدای سال آبی جاری تاکنون با ۲۹ درصد مربوط به حوضه دریاچه ارومیه و عمده افزایش بارش هم با ۳۰ درصد رشد مربوط به حوضه مرزی شرق است. منبع: مهر برچسب ها: بارندگی ، کاهش ، بارش ها

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بارندگی کاهش بارش ها میلی متر بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۳۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قروه بیشترین میزان بارندگی را در کردستان ثبت کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی پناهی اظهار کرد: در پی فعالیت سامانه بارشی در استان از روز گذشته، ایستگاه‌های قروه با ۱۳ میلی متر، موچش ۸ میلی متر، قاملو و کامیاران ۵ میلی متر، گل تپه ۴ میلی متر و سنندج ۳ میلی متر بیشترین میزان بارندگی را داشتند.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان با اشاره به اینکه فعالیت این سامانه تا فردا عصر ادامه خواهد داشت، افزود: عمده بارش‌ها برای امروز و بخش شرقی استان پیش بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه ورزش باد شدید در استان انتظار می‌رود.

پناهی یادآور شد: از روز چهارشنبه تا پایان هفته هوای استان آرام و پایدار خواهد بود.

کد خبر 6085535

دیگر خبرها

  • رتبه ۲۸ استان یزد در میزان بارندگی در کشور
  • رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری
  • افزایش ۱۰ درصدی بارندگی در استان همدان
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌وبختیاری اعلام شد
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌و بختیاری اعلام شد
  • بارش‌های جنوب کشور در تابستان هم ادامه خواهد داشت
  • تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین، ۳۸.۸درصد شد
  • قروه بیشترین میزان بارندگی را در کردستان ثبت کرد
  • ۱۱ استان کشور همچنان درگیر کاهش بارش