Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید سعدی در ابتدای نشست خبری سریال «بچه مهندس» گفت: خدا را شاکریم که می‌توانیم پاسخگوی اهالی رسانه باشیم و در کارهای بعدی نقطه نظرات آنها را رعایت کنیم. نظرات مردم به این سمت بود که فاز چهار سریال را تولید کنیم و بازیگران اصلی فصل سوم را در فصل چهارم نیز داشته باشیم. تصمیم‌گیری درباره این موضوع در اختیار سازمان بوده که اعلام کند این کار ادامه پیدا کند یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی غفاری نیز بیان کرد: خوشحالم فرصتی پیش آمد تا پاسخگوی نظرات خبرنگاران باشیم. نظر مثبت مخاطبان سبب شد تا دلگرم شویم. ما هم دوست داریم که داستان جوان ایرانی ادامه پیدا کند اما این موضوع منوط به این بوده که به ایده جذابی برسیم تا کار را ادامه بدهیم.

حسن وارسته درباره انتقادات وارد شده به پایان‌بندی داستان و به سرانجام نرسیدن شخصیت‌ها توضیح داد: ما در این باره خیلی فکر کردیم اما سعی کردیم کلیشه‌زدایی کنیم. مثلا به این نتیجه رسیدیم که ازدواج فقط قند سابیدن بالای سر دو نفر نیست. همین‌که مسعود به کارخانه تینا می‌رود درواقع یعنی یخ رابطه آنها آب شده و به نوعی قصه آنها تمام شده است.

وی همچنین درباره تصمیم ناگهانی جواد برای ازدواج با فرد دیگری که با انتقادات بسیاری همراه شد، بیان کرد: من از کهن الگوها مثال می‌آورم. مثلا فردی که سال‌ها دزدی می‌کرد اما ناگهان با حرف یک عارف تغییر می‌کند. داستان حر در ماجرای کربلا نیز همین است. جواد سال‌ها به دنبال مژگان بوده ولی هیچگاه مژگان به دنبال او نیامده است. او در مسیر زندگی خود زندگی دکتر توفیقی را می‌بیند و پله‌ای فراتر می‌رود. بعد از این است که باید در تصمیم خود بازنگری کند. برای ما مسئله خاک مهم است. در هالیوود نیز به همین صورت است. این فیلمنامه ۷، ۸ بار بازنویسی شده است و در خرد جمعی به آن رسیدیم. حس شرقی به من می‌گوید عشق زمینی فنا شدنی است.

غفاری در ادامه نشست درباره تغییر لحن سریال گفت: این موضوع را قبول دارم ولی باتوجه به بزرگ شدن کاراکتر جواد به آن سمت رفتیم. برای استارت جذاب داستان به سمت کوادکوپتر رفتیم که از آن تعبیر امنیتی شده است. حتی ما با این موضوع در فینال داستان کار داشتیم و برای آن برنامه داشتیم و هدف‌گذاری کرده بودیم.

سپس روزبه حصاری درباره بازی در شخصیت جوادی و انتخاب در لحظه آخر برای ازدواج گفت: هرکدام از ما در یک قالب خانوادگی بزرگ شدیم که براساس آن منش رفتار می‌کنیم. جایی خواندم که اگر بازیگری بخواهد نقش هیتلر را بازی کند لازم نیست که به فاشیسم اعتقاد داشته باشد. ما نمونه‌هایی مثل جواد در زندگی داریم. شاید به نظر من روزبه حصاری انتخاب او غیرمنطقی بود ولی از نظر جواد می‌شود.

حسن وارسته درباره انتقادهای وارد شده به عدم منطق در قسمت‌های مختلف سریال بچه‌مهندس۳ و شعاری بودن این سریال توضیح داد: من تحصیلکرده این رشته هستم اما یک نکته مهم است. همه ما بازی ایران و استرالیا را دیدیم. این بازی بدترین بازی بود که داشتیم اما هر وقت در این کشور براساس مسایل بومی فیلمنامه نوشتیم درست از آب درآمده است و حال کردیم. ما خیلی حسی هستیم. به تولیدات هالیوود که نگاه کنید برای یک هشدار کبری ۱۱ کلی خرج شده و ماشین‌های زیادی نابود می‌شود تا مخاطبان کار را باور کنند. اما من نویسنده در ایران باید به جیب تهیه‌کننده هم فکر کنیم.

وی ادامه داد: من نقش رنجبران را بازی کردم که حسن اسدی قرار بود بازی کند. درواقع چون فرزند او کرونا گرفته بود، مجبور شدیم شبانه در سریال تغییراتی داشته باشیم. بله در این فضا فیلم جدایی نادر از سیمین را هم داریم اما اگر اصغر فرهادی هم فیلمنامه را می نوشت و به ما می‌داد، فیلم دیگری اتفاق می‌افتاد. فیلم نتیجه خوبی داشته چون باز هم خالق خودش است و سرمایه خصوصی است.

این نویسنده در ادامه اظهار داشت: من همین الان چند کار سینمایی پیشنهاد دارم که اگر طرح چند خطی آن را بخوانید من خودم خجالت می‌کشم اما به من گفتند که باید فروش آنها را هم تضمین کنم. در هالیوود ایده می‌خرند ولی اینجا باید بندبازی کنید.

وارسته درباره نگاه سریال و اینکه چرا نگاهشان به خارج خیانتی است، بیان کرد: دکتر توفیقی در فیلم می‌گوید ما این دیوار را دور خود نکشیده‌ایم، هرچه می‌رود از اینور به آن طرف می‌رود. آنها آدم‌های خود را می‌گیرند و کشور ما را از نخبه خالی می‌کنند.

حسن وارسته در ادامه این نشست گفت: این قصه نتیجه خرد جمعی است. من شخصا آدم رادیکالی هستم ولی زبانم، زبان اثر است. سعی کردیم تابوشکنی‌های مختلفی را در سریال نشان دهیم. به عنوان مثال حتی اعتراض دانشجویان را نشان دادیم. چراکه این درست یا غلط مطالبه دانشجویان بود.

کاوه سماک‌باشی درباره کم‌کاری در این سال‌ها نیز بیان کرد: چند کار اشتباه را در ابتدای راهم انتخاب کردم که سبب مشکلاتی شد. اما بعد از آن ۴۰ کیلو وزن کم کردم و سعی کردم به سمت گزیده‌کاری بروم. به نوعی اکنون دیگر سعی می‌کنم اشتباهات گذشته را تکرار نکنم و نقش‌هایی را بازی کنم که حرفی برای گفتن داشته باشم.

علی غفاری درباره اینکه چقدر تلاش شده تا ساختار معماگونه اثر حفظ شود، گفت: ما نسبت به زمانی که داشتیم تمام تلاش خود را انجام دادیم. شخصا سه ماه نیاز داشتیم برای پست پرداکشن. ولی اینجا هزار و هشتصد دقیقه را در ۸ ماه آماده کردیم. بیاییم منصفانه کار را قضاوت کنیم. نمی‌توان این مدل تولید را با هالیوود مقایسه کنیم. برای خیلی از بخش‌های داستان به خاطر کرونا اجازه کار کردن پیدا نکردیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بچه مهندس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۴۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره استقلال، مهندس تراکتور را تهدید کرد!

آفتاب‌‌نیوز :

بدون تردید ابوالفضل جلالی ستاره استقلال در هفته‌های اخیر بوده که بیشترین نقش را در پیروزی‌های متوالی این تیم ایفا کرده است. جلالی در بهترین شرایط به اوج آمادگی رسید تا عصای دست نکونام در استقلال باشد. جلالی را باید کشف کی روش نامید. مربی پرتغالی دو ماه مانده به جام جهانی به تیم ملی برگشت و ابوالفضل جلالی را که در استقلال نیمکت نشین همیشگی بود، با خود به جام جهانی برد و مقابل آمریکا به او بازی داد! جلالی در بازگشت هم دوباره در تیم ساپینتو نیمکت نشین جعفر سلمانی شد، آنقدر که در شروع این فصل می‌خواست از استقلال برود، اما نکونام آمد و او را نگه داشت و حالا خود او بیشتر از هر کس بابت حفظ این ستاره خوشحال است.

چپ غیرقابل مهار

ابوالفضل جلالی این هفته در جدال حساس برای صدرنشین دو پاس گل داد، باز هم از سمت چپ با پای چپ و باز هم روی ارسال‌های دقیق و بی‌نقص، در حالی که تمام رقبا از او شناخت داشته و هر بازی برای مهارش برنامه ریزی می‌کنند، اما او باز کارش را تکرار می‌کند. او با این دو پاس گل کارنامه درخشان عملکرد فردی خود را هم پربارتر کرد تا در روز‌های خداحافظی احسان حاج صفی با تیم ملی، خود را بزرگترین مدعی این پست و رقابت با میلاد محمدی معرفی کند. جالب اینکه ابوالفضل پاس گل اول را به برادر دوقلوی میلاد - یعنی رقیب خود در تیم ملی - داد!

مرد نهم پشت سر شماره ۷

با این دو پاس گل ابوالفضل جلالی به رکورد ۸ بازیکن دیگر در این فصل رسید. آن‌ها که در یک مسابقه این فصل موفق شدند دو پاس گل بدهند و همگی پشت سر سروش رفیعی ایستاده‌اند! ستاره شماره ۷ پرسپولیس تنها بازیکنی است که این فصل در یک مسابقه ۳ گل ساخت. در جدال هفته ششم مقابل پیکان که دو پاس گل داد و یک پنالتی گرفت که به گل تبدیل شد. دور رفت حسین زامهران از نساجی در هفته چهارم مقابل صنعت نفت اولین بازیکن این فصل بود که دو پاس گل داد. رامین رضاییان در هفته پنجم برابر فولاد و آریا یوسفی در هفته هفتم برابر صنعت نفت دو بازیکن سپاهان بودند که در پاس گل دبل کردند. سپس در هفته سیزدهم برایان دابو دیگر بازیکن سپاهان شد که مقابل هوادار ۲ پاس گل داد. هفته‌ای که محمدرضا سلیمانی در بازی مقابل مس یک پاس گل داد و یک پنالتی گرفت که خودش آن را گل کرد و علیرضا کاظمی هم با پیراهن استقلال خوزستان مقابل پرسپولیس دو پاس گل به جواد آقایی پور داد. اما دور برگشت دانیال اسماعیلی فر در هفته نوزدهم برابر فولاد دو پاس گل داد. سپس ریکاردو آلوز در هفته بیستم برابر هوادار دو گل برای تراکتور ساخت و حالا ابوالفضل جلالی در هفته بیست و چهارم و بازی مقابل شمس آذر، نهمین بازیکنی است که این فصل در یک مسابقه دو پاس گل می‌دهد.

در یک قدمی مهندس پرتغالی

در جدول کلی گلسازان لیگ برتر، یعنی جایی که در دو فصل اخیر ریکاردو آلوز مهندس تراکتور مالک بدون مدعی صدر آن بوده، ابوالفضل جلالی با این دو پاس گل جایگاه او را هم تهدید کرد! ریکاردو آلوز در پایان هفته بیست و چهارم روی عدد ۱۰ پاس گل باقی ماند و مقابل نساجی نتوانست رکوردش را بهبود بخشد و حالا ابوالفضل جلالی با ۹ پاس گل به یک قدمی او رسیده است. او پنجمین و ششمین پاس گلش در دور برگشت را داد درحالیکه آلوز دور برگشت تنها ۴ پاس گل داده است.

گلسازی در ۴ بازی متوالی

جلالی این هفته به یک رکورد دیگر ریکاردو آلوز رسید. او فصل قبل اولین بازیکنی شد که در ۴ بازی متوالی برای تیمش گلسازی کرد و حالا در این فصل ابوالفضل جلالی به این رکورد رسیده است. این فصل بیشترین تعداد گلسازی در بازی‌های متوالی رکوردی در اختیار رضا اسدی ستاره سپاهان بود که ۳ هفته متوالی برابر استقلال خوزستان، مس و هوادار در دور رفت پاس گل داد. حالا ابوالفضل جلالی در ۴ هفته متوالی ۵ پاس گل داده؛ به ترتیب در هفته ۲۱ مقابل هوادار، هفته ۲۲ برابر مس، هفته ۲۳ برابر آلومینیوم و هفته ۲۴ مقابل شمس آذر که دو پاس گل داد.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • سرنوشت ما، کابوس شما؛ طرح موزاییکی هواداران اینتر در بازی مقابل میلان / عکس
  • ستاره استقلال، مهندس تراکتور را تهدید کرد!
  • عکس‌های مدلینگ بازیگر نقش باوان در سریال نون خ! / تصاویر زیبای مهرنوش طوسی را ببینید!
  • قصه یک معدن پرماجرای طلا! | آمار عجیب محبوبیت نون خ
  • روایت فانتزی از جنایات استعمار
  • اتفاق عجیب در قسمت آخر «گناه فرشته»
  • چرا قسمت آخر «گناه فرشته» ناامید کننده بود؟ 
  • مادرانه‌های یک پدر
  • سارقی که دکتر شد
  • پخش سریال طنز «زندگی به شرط خنده» با بازی رضا داوودنژاد