Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، امروز جمعی از خبرنگاران شهر مشهد از پروژه های عمرانی شهر که شامل تقاطع چهار سطحی آزادگان، پارکینگ آزادی، اصلاح هندسی و تعریض پل مهندس پرتوی، تقاطع غیرهمسطح مصلی و ایستگاه جزیره ای میدان شهدا، بازدید به عمل آوردند.

یکی از این پروژه ها، تقاطع چهار سطحی آزادگان است که منجر به اتصال چهار محور بزرگ شامل بولوار نمایشگاه به بولوار آیت الله هاشمی رفسنجانی، بولوار امام علی (ع) به بولوار مهدیه و دو چپگرد بولوار امام علی (ع) به سمت وکیل آباد و بولوار مهدیه به سمت آیت الله هاشمی رفسنجانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شروع این پروژه از یکم شهریور ماه سال گذشته آغاز شده و پیش بینی می شود که در ابتدای سال آینده نیز به پایان برسد. همچنین در سال 99 پروژه غیر همسطح مجیدیه کلید می خورد و این دو پروژه همزمان با یکدیگر افتتاح خواهد شد.

معاون اداره کل نظارت و اجرای طرح‌های زیرینایی معاونت عمران و حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در این بازدید گفت: تقاطع چهارسطحی آزادگان مشهد به عنوان نخستین و بزرگترین تقاطع چهارسطحی شرق کشور از پیشرفت ۷۲ درصدی برخوردار است و این طرح تا پایان امسال بهره‌برداری می‌شود.

فرهاد عرب افزود: این طرح لان شهری منجر به اتصال چهار محور بزرگ شامل بلوار نمایشگاه به بلوار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، بلوار امام علی (ع) به بلوار مهدیه، دو چپگرد بلوار امام علی به سمت وکیل آباد و بلوار مهدیه به سمت بلوار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای این طرح از بهمن ماه سال ۹۸ آغاز شده و طبق برنامه زمان‌بندی تا ۲۵ اسفند امسال به پایان می‌رسد.

معاون اداره کل نظارت و اجرای طرح‌های زیرینایی معاونت عمران و حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: در زمان اجرای این طرح برای انتقال ترافیک میدان نمایشگاه مشهد، سه کیلومتر مسیر انحرافی نیز ایجاد شده ‌است.

عرب در خصوص طرح تقاطع غیر همسطح خیابان مصلای مشهد نیز افزود: این طرح به طول هزار و صد متر به صورت زیرگذر اجرا می‌شود و هم اکنون ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با ۴۲۰ میلیارد ریال هزینه، تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: این طرح از تقاضاهای ۱۰ ساله ساکنان منطقه است و با اجرای آن بار ترافیکی و آلودگی هوا در منطقه مصلای مشهد کاهش می‌یابد و محور جدید دسترسی به بهشت رضا (ع) نیز ایجاد خواهد شد.

رفع مشکل پارک خودرو و ساماندهی ناوگان اتوبوسرانی با احداث پارکینگ آزادی

با توجه به تقاضای شهروندان برای استفاده از بوستان پارک ملت و کمبود پارکینگ در این محل، همچنین مشکلات پایانه های اتوبوسرانی که در مجاورت بوستان قرار داشت، این طرح در دستور کار قرار گرفت. پایانه اتوبوسرانی آزادی با وجود توقف و تردد تعداد زیادی اتوبوس، برای شهروندان و افرادی که برای ورزش به بوستان مراجعه می کردند، آلودگی صوتی و محیطی ایجاد می کرد، بر همین اساس تصمیم بر این گرفته شد تا پارکینگ و پایانه اتوبوسرانی آزادی احداث شود.

قرار است این پروژه در سه طبقه و سه هزار متر مربع زیربنا اجرایی شود و پارکینگ آن گنجایش حدود 600 خودرو را خواهد داشت. همچنین در طبقه منفی یک 35 اتوبوس جانمایی خواهد شد. در این پروژه حدود 12 پله برقی و 10 آسانسور ایجاد خواهد شد. کل منابع در نظر گرفته شده برای این پروژه 180 میلیارد تومان است و تا پایان سال جاری به بهرداری خواهد رسید و تاکنون 57 درصد رشد فیزیکی داشته است.

کاهش ترافیک در بولوار وکیل آباد با اصلاح هندسی و تعریض پل مهندس پرتوی

این پروژه موجب افزایش عرض پل مهندس پرتوی در مسیر رفت و برگشت طرقبه و شاندیز به مشهد و بالعکس می شود که این اقدام منجر به کاهش بار ترافیکی و آلودگی می شود.
در حال حاضر عملیات تعریض این پروژه در مسیر برگشت همچنان در دست اقدام است. 40 روز زمان برای اتمام این پروژه باقی مانده اما پیش بینی می شود که زودتر به پایان برسد. عملیات اصلاح هندسی و تعریض پل مهندس پرتوی در مسیر رفت حدود سه ماه و در مسیر برگشت حدود دو ماه به طول انجامید گفتنی است که این پروژه با رعایت پروتکل های بهداشتی و بدون وقفه فعالیت خود را ادامه داده است. همچنین تاکنون 6 هزار متر مربع فضای سبز در ضلع جنوبی و شمالی این پروژه ایجاد شده است.

پاسخگویی به مطالبه 15 ساله شهروندان با احداث پروژه تقاطع غیر همسطح مصلی

این تقاطع از پروژه هایی است که 10 تا 15 سال مورد تقاضا و خواست شهروندان بوده است و احداث و اجرای آن می تواند به کاهش بار ترافیکی و آلودگی هوا کمک کند. همچنین اتصال پل چهارم در این مسیر، مجموعه شهرک های موجود را از بن بست خارج می کند. علاوه بر آن در این محور دسترسی جدیدی به بهشت رضا (ع) ایجاد خواهد شد و اتصال بولوار محمدآباد به این مجموعه نیز رونق خوبی را ایجاد خواهد کرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اقتصادی و اجتماعی شهرداری مشهد ویروس طرقبه آیت الله هاشمی رفسنجانی تقاطع چهار سطحی سطحی آزادگان ایجاد خواهد امام علی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۴۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از اجرای ۱۳۰ طرح آبیاری نوین با معدل پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصد در حدود ۲۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان خبر داد.

محمدحسین عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از اجرای ۱۳۰ طرح آبیاری نوین با معدل پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصد در حدود ۲۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان خبر داد و اظهار کرد: یک هزار و ۹۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی در قالب ۱۳۰ طرح با میانگین پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصد در دست اجرا برای سامانه‌های نوین آبیاری است.

وی از تجهیز ۱۲۴۴ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه نوین آبیاری خبر داد و افزود: این میزان تجهیز زمین‌های کشاورزی به سامانه آبیاری نوین در یک‌سال گذشته و در قالب اجرای ۴۹ طرح آبیاری نوین صورت گرفته است.

رئیس جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه قزوین جزو ۱۰ استان برتر کشور در راه‌اندازی سامانه‌های آبیاری نوین است، خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای طرح سامانه‌های نوین آبیاری تاکنون بیش از ۶۰ هزار هکتار از اراضی به سامانه نوین آبیاری مجهز شده است.

عطایی تعهد اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در این استان را ۳۰۰۰ هکتار عنوان کرد و گفت: امیدواریم با تأمین به موقع اعتبار بتوان به این هدف دست پیدا کنیم.

کد خبر 747488

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۴۶ درصدی بوستان ۵ هکتاری بانوان طُرق مشهد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح عمرانی آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • بهره برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران
  • بهره‌برداری از ۲ طرح راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • بهره برداری از ۴ تقاطع غیر همسطح رشت تا شب عید ۱۴۰۴