Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-شورای امنیت ملی آمریکا با استناد به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل که واشنگتن با خروج از برجام آن را نقض کرده، مدعی شد همکاری با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران خطر تحریم را به دنبال دارد.

شورای امنیت ملی آمریکا عصر سه‌شنبه در پیامی توییتری نوشت: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از برنامه هسته‌ای، موشک بالستیک و برنامه‌های نظامی ایران که ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است، حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این توییت آمده است: اکنون مراوده تجاری با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران خطر تحریم‌های مرتبط با تسلیحات کشتار جمعی را به دنبال دارد. فشار حداکثری تا زمانی ادامه دارد که ایران دیگر تهدید علیه صلح و امنیت بین‌المللی نباشد.

استناد شورای امنیت ملی آمریکا به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت در حالی است که واشنگتن در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ با خروج از برجام و بازگرداندن همه تحریم‌های رفع شده به واسطه این توافق به صورت کامل به این قطعنامه پشت و آن را نقض کرد.

در واقع قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل کلیتی به شمار می رود که در ادامه مذاکرات منتهی به برجام توسط ایران و ۶ قدرت جهانی در سال ۱۳۹۴ به تصویب این شورا رسید و توافق هسته‌ای در آن تایید شده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در تازه‌ترین اقدام تروریستی علیه مردم ایران، ۱۲۵ کشتی و نفتکش مرتبط با جمهوری اسلامی ایران را در فهرست تحریم‌های منع اشاعه هم قرار داد.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه داری آمریکا روز دوشنبه با اعلام لیست این کشتی‌ها و نفتکش‌ها اعلام کرد اصلاحیه انجام شده برای آن است که این کشتی‌ها در موضوع منع اشاعه تسلیحات اتمی و همچنین تحریم جامع آمریکا علیه ایران نیز طبقه‌بندی شوند.

این اقدام پس از آن انجام می‌شود که جمهوری اسلامی ایران با نادیده گرفتن تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه آمریکا، پنج نفتکش خود را در هیاهوی رسانه‌ای به ونزوئلا اعزام کرد و به این ترتیب برنامه تروریستی آمریکا علیه ونزوئلا را هم خنثی کرد.

ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: شورای امنیت ملی شورای امنیت ملی آمریکا جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۶۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدل بر سر قطعنامه شورای امنیت؛ امریکا وتو نکرد نتانیاهو برافروخت!

در پی عدم وتوی پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت برای آتش‌بس در غزه توسط آمریکا، نتانیاهو سفر هیات اسرائیلی به واشنگتن را لغو کرد.

دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه و در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی امتناع آمریکا از وتوی قطعنامه شورای امنیت در مورد آتش‌بس غزه، او سفر هیات اسرائیلی به واشنگتن را لغو کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را که خواستار «آتش‌بس فوری در غزه در طول ماه رمضان، آزادی فوری و بی‌قیدوشرط تمام گروگان‌ها و تضمین دسترسی بشردوستانه» می‌شود، تصویب کرد.

۱۴ کشور به این قطعنامه رأی مثبت دادند و آمریکا هم برخلاف دفعات پیشین، آن را وتو نکرد و رأی ممتنع داد.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش الجزیره، در این بیانیه آمده است: «تغییر موضع آمریکا به تلاش‌های جنگ و تلاش برای آزادی اسرا آسیب می‌زند. شکست آمریکا در وتوی قطعنامه شورای امنیت عقب‌نشینی آشکار نسبت به موضع قبلی است».

از سوی دیگر، «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در اظهاراتی گفت از تصمیم نتانیاهو برای لغو اعزام هیأت اسرائیلی ناامید شده است.

کربی همچنین گفت عدم مخالفت آمریکا با قطعنامه آتش‌بس در غزه به معنای تغییر سیاست واشنگتن در قبال تل‌آویو نیست بلکه آتش‌بس باید با آزادی اسرای اسرائیلی از غزه همراه شود.

او گفت آمریکا به این دلیل که قطعنامه از «محکومیت حماس» خودداری می کرد، به آن رأی مثبت نداد.

پنتاگون اما از انجام سفر برنامه‌ریزی‌شده «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به واشنگتن خبر داد و گفت این سفر جدای از سفر هیأت اسرائیلی است.

این هیأت قرار بود درباره حمله به منطقه رفح در جنوب غزه با مقام‌های آمریکایی رایزنی کند.

دیگر خبرها

  • تصویب قطعنامه آتش‌بس در عمل چه تاثیری بر توقف جنگ غزه دارد؟
  • حمله انصارالله یمن به ۶۳ کشتی در دریای سرخ/ وتوی قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی توسط روسیه/ موضع گیری چین درباره رزمایش دریایی با ایران و روسیه/ شکایت لبنان از اسرائیل به شورای امنیت سازمان ملل
  • کمیته تحریم‌های کره شمالی به کار خود ادامه خواهد داد
  • روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد
  • ببینید | چرا آمریکا قطعنامه اخیر شورای امنیت درباره آتش‌ بس در غزه را وتو نکرد؟
  • چرا آمریکا قطعنامه اخیر شورای امنیت درباره آتش‌بس غزه را وتو نکرد؟ + فیلم
  • شورای امنیت: قطعنامه آتش بس غزه الزام آور است
  • چرا آمریکا قطعنامه آتش‌بس در غزه را وتو نکرد؟
  • جدل بر سر قطعنامه شورای امنیت؛ امریکا وتو نکرد نتانیاهو برافروخت!
  • همه چیز درباره قطعنامه شورای امنیت برای برقراری آتش‌بس در غزه