Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-16@04:25:58 GMT

تهدید کاخ سفید درباره همکاری با کشتی‌رانی ایران

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۳۶۵۲۵

صراط:

شورای امنیت ملی کاخ سفید با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود به کشور‌ها و شرکت‌ها درباره همکاری با شرکت کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران هشدار داد.

در این پیام توییتری ادعا شده است: شرکت کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، از برنامه هسته‌ای، موشکی و نظامی این کشور حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شوای امنیت ملی کاخ سفید در ادامه مدعی شده است: انجام مراودات تجاری با شرکت کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران خطر مواجه شدن با تحریم‌های اشاعه تسلیحات کشتار جمعی را به همراه دارد. فشار حداکثری علیه ایران تا زمانی که این کشور تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی باشد ادامه خواهد داشت.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه طی بیانیه‌ای در سایت رسمی خود از به‌روزرسانی تحریم‌های واشنگتن علیه کشتی‌رانی ایران خبر داد.

۱۰۰ کشتی باربری و کانتینری در فهرست تحریم‌های ضدایرانی وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته‌اند. کشتی‌های باربری «آبا»، «الوان»، «آمینا»، «آندیا»، «آرداوان» و «آرزو» که با کشتی‌رانی ایران مرتبط هستند تحت تحریم‌های جدیدی قرار گرفته‌اند.

تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا پس از آن بروزرسانی شده که کشورمان طی ماموریتی توانست پنج نفتکش فاکسون، فورچون، پتونیا، فارست و کلاول را با موفقیت به ونزوئلا برساند. کاراکاس و تهران هر دو تحت تحریم‌های واشنگتن قرار دارند. پس از این تبادل تجاری موفق، آمریکا تهدید کرده بود که تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال خواهد کرد.

گفتنی است، تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا ضد کشتی‌رانی ایران، تحت عناوین تحریمی «ایران» (IRAN)، «مقررات تحریم‌های مربوط به اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی» (NPWMD) و «مقررات تحریم مالی ایران» (IFSR) اعمال شده است.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در این باره در توئیتر نوشت تحریم‌ها علیه شرکت کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ای-سیل (E-Sail) مستقر در چین از روز دوشنبه اجرایی شده است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: کاخ سفید شورای امنیت ملی کاخ سفید صراط شرکت کشتی رانی جمهوری اسلامی ایران کشتی رانی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۶۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید : ايران باید فورا کشتی توقیف شده را آزاد کند

کاخ سفید به توقیف کشتی MSC AIRES وابسته به رژیم صهیونیستی توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واکنش نشان داد.

به گزارش تسنیم، «آدرین واتسون» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز شنبه گفت که واشنگتن فوری خواستار آزادی این کشتی و خدمه بین‌الملی آن است.

سخنگوی شورای امنیت کاخ سفید درحالیکه آمریکا هرگز حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت ایران در دمشق را محکوم نکرده، مدعی شد که توقیف یک کشتی غیرنظامی که دست به اقدام تحریک آمیز نزده، نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

واتسون در حساب ایکس خود مدعی شد که خدمه این کشتی شامل تبعه‌هایی از هند، فیلیپین، پاکستان، روسیه و استونی بودند. 

وی اینطور مطرح کرد که این باید محکوم شود و آمریکا با شرکای خودایران را برای اقدام‌هایش پاسخگو می‌کند.

رزمندگان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ظهر امروز، شنبه، یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را در منطقه خلیج فارس توقیف کردند.

برخی منابع خبری مدعی شدند این کشتی باری که  «ام‌اس‌سی‌آریز» (MSC Aries) نام دارد، با پرچم پرتغال فعالیت می‌کند و مرتبط با شرکت «زودیاک مریتایم» مستقر در لندن است که مالک آن یک میلیاردر اسرائیلی به‌نام «ایال عوفر» است.

شرکت کشتیرانی زودیاک که در بانک‌های داده عمومی به‌عنوان مالک کامپو اسکوئر آمده، متعلق به ایال عوفر، میلیارد اسرائیلی است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تحریم، ابزار آمریکا برای توقف پروژه LNG-۲ روسیه در قطب شمال 
  • کنعانی: کشتی اسرائیلی به دلیلی نقض قوانین توقیف شد
  • آمریکا متحد چینی اینتل و انویدیا را تحریم کرد
  • تاکید بر بهره برداری از ظرفیت بریکس برای خنثی سازی تحریم‌ها
  • تدوین الزام‌های اچ‌اس‌ئی در عملیات توپک‌رانی صنعت نفت
  • کاخ سفید : ایران باید فورا کشتی توقیف شده را آزاد کند
  • کاخ سفید خواستار آزادی کشتی توقیف شده مرتبط با اسرائیل از سوی ایران شد
  • کاخ سفید : ايران باید فورا کشتی توقیف شده را آزاد کند
  • تمدیدنشدن معافیت تحریم‌های هسته‌ای ایران/ آمریکا: همچنان در حال بررسی هستیم
  • عدم تمدید معافیت تحریم‌های هسته‌ای ایران/ آمریکا: همچنان در حال بررسی هستیم