Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای پنجم توس در مورد دلایل روی زمین ماندن طرح راهبردی منطقه توس و جلسه اخیر شورای عالی معماری و شهرسازی در این زمینه توضیحاتی داد. ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۵ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

سیدمسعود ریاضی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس با اشاره به برگزاری جلسه تعیین تکلیف منطقه توس در شورای عالی معماری و شهرسازی اظهار داشت: این جلسه برگزار و یکسری نقطه نظرات کارشناسی در آن در مورد طرح راهبردی منطقه توس مطرح شد اما فرصت زمانی مقرر شده برای آن، کفاف بررسی همه‌جانبه را نداد و قرار شد هفته آینده این جلسه مجددا برگزار و موضوع توس در آن مطرح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای پنجم مشهد بیان کرد: در این جلسه توضیحاتی از سوی بنده و شهردار مشهدمقدس به عنوان نمایندگان مدیریت شهری مشهد ارائه شد؛ مسئله اصلی این است که هفت سال است منطقه توس، نقشه و طرحی ندارد و مردم منطقه در واقع هفت سال است که بلاتکلیف هستند.

قدیمی‌ترین تصویر از فردوسی بزرگهمزمان با سالروز بزرگداشت فردوسی فراخوان مسابقه ادبی "خان هشتم" برگزار می‌شودآخرین تمهیدات برپایی بزرگداشت حکیم توس؛ کرونا بزرگداشت فردوسی را هم مجازی کرد

ریاضی افزود: پلیس ساختمان فعال در منطقه نیز مجبور است جلوی برخی ساخت و سازهای غیرمجاز را بگیرد اما بعضا این اقدام مورد حمایت قرار نمی‌گیرد. روز به روز تخلفات مرتبط با ساخت و ساز در منطقه در حال افزایش است و باید سریعا این مسئله برطرف شود و امروز بعد از هفت سال نباید عنوان کنیم توس همچنان طرح ندارد.

وی با اشاره به اینکه به عنوان نماینده مردم مشهد در شورای شهر نگران این موضوع هستیم خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 93 توس به عنوان «منطقه منفصل» به مشهد پیوسته؛ در حقیقت از نظر ارضی، 3600 هکتار به مشهد پیوسته اما مردم مالک آنجا نمی‌توانند برای املاک خود تصمیم بگیرند. آن اتفاقی که باید بیفتد در این منطقه صورت نگرفته و مطالبه ما این است که چرا این اتفاق رخ نداده است؟

عضو شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه کمیته فنی شورای عالی معماری و شهرسازی وعده داده هفته آینده مسئله توس از ابعاد دیگر مورد بررسی قرار گیرد گفت: متاسفانه در این سال‌ها برخی مسائل پینگ‌پنگی مطرح شده؛ چندین سال پیش تصمیم گرفته شده این محدوده به عنوان منطقه منفصل به مشهد بپیوندد و امروز باید براساس همین تصمیم پاسخگوی مردم بود.

ریاضی ادامه داد: جهاد کشاورزی در مورد این منطقه مسائلی را مطرح می‌کند که برخلاف مصوباتی است که قبلا امضا کرده؛ میراث فرهنگی نیز مسائلی در این زمینه داشته که تا حدودی حل شده و وزارت نیرو هم مباحثی دارد که همگی باید مورد بررسی قرار گیرد. توس یک ثروت ملی است و باید نگاه مسئولانه به آن داشت و باید مساعی و همکاری بین تمامی نهادهای درگیر وجود داشته باشد تا اتفاقی مثبتی در منطقه رخ دهد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه در جلسه آتی اتفاقات مثبتی در این زمینه رقم بخورد تصریح کرد: مقام معظم رهبری همواره در فرمایشات خود عنایت ویژه‌ای به توس داشته‌اند و امیدواریم به زودی مسائل مرتبط با توس برطرف شود.

انتهای پیام/ ز

R41347/P/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: منطقه توس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۷۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوامل ساخت و ساز غیرمجاز در شهرکرد دستگیر شدند

مجید مردانی گفت: امسال برخورد جدی‌تر و قانونی با متخلفین ساخت و ساز غیرمجاز در دستور کار شهرداری شهرکرد قرار گرفت و همچنین وسایل ساخت و ساز جمع آوری و تا سیر مراحل قانونی به واحد پیشگیری و رفع تخلفات شهری منتقل می‌شود.

بیشتر بخوانید

سوداگران مرگ در چهارمحال و بختیاری در دام قانون گرفتار شدند

وی افزود: در این راستا حوزه اجراییات شهرداری شهرکرد با اخذ دستور قضایی اقدام به بازداشت مالک و عوامل پیمانکاری دو واحد ساختمانی غیرمجاز نمود.

مدیر واحد پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری شهرکرد اظهار کرد: این واحد با افزایش گشت‌های نظارت از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در سطح شهر جلوگیری می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی
  • واگذاری ۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن به مردم سه روستای مشهد 
  • شاهنامه هنر فردوسی است و لاغیر
  • صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت و ساز در برخوردارترین منطقه مشهد
  • ۲۲ روز مانده تا دومین مرحله انتخابات مجلس دوازدهم
  • تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فومن
  • عوامل ساخت و ساز غیرمجاز در شهرکرد دستگیر شدند
  • ۵۶ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در پیشوا تخریب شد
  • تلاش نماینده رژیم صهیونیستی در جلسه شورای امنیت برای فتنه انگیزی بین کشور‌های اسلامی
  • شناسایی ۷ مورد تغییرکاربری غیرمجاز در فریدونکنار