Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@06:59:37 GMT

تخلفات حادثه ساز رانندگان در تیررس پهپادهای پلیس

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۳۷۷۴۱

تخلفات حادثه ساز رانندگان در تیررس پهپادهای پلیس

به گزارش افکارنیوز،

سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در آیین بهره‌برداری از این طرح کشوری در سمنان گفت: این سامانه پهپادی با هدف تامین امنیت تردد در محورهای مواصلاتی در راستای هدفگذاری کاهش تصادفات و سوانح جاده‌ای از سوی نیروی انتظامی برنامه‌ریزی شد.

اخبار اجتماعی- وی با اشاره به ظرفیت‌های سامانه نظارت پهپادی جاده‌ها برای کنترل ترددها، افزود: پهپاد این سامانه ظرفیت پرواز ۱۲ ساعته تا ۳۰۰ کیلومتر به صورت رفت و برگشت را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس راهور ناجا یادآور شد: اطلاعات این پهپاد به مرکز اطلاعات کنترل قرارگاه پلیس راه استان سمنان و همزمان در مرکز اطلاعات کنترل ترافیک تهران دریافت و تحلیل می‌شود.

وی ادامه داد: داده‌های ارسالی از سامانه نظارت پهپادی در اختیار پلیس راه قرار می‌گیرد و عمده‌ترین هدف از این سامانه کشف تخلفات حادثه‌ساز خودروها در جاده مانند سرعت و سبقت غیرمجاز و حرکات خطرآفرین رانندگان است.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: اکنون با وجود سامانه نظارت پهپادی جاده‌ای نظارت حتی بر جاده‌های فرعی و روستایی امکانپذیر است.

وی شناسایی رانندگان حادثه‌ساز را یکی از مزیت‌های سامانه نظارت پهپادی جاده‌ای عنوان و خاطرنشان کرد: سال ۹۷ بیش از ۱۷ هزار و ۱۰۰ نفر در تصادفات جاده‌ای و شهری جان باختند و بیش از ۳۰۰ هزار نفر مجروح و معلول شدند که سه هزار راننده مسبب این سوانح بودند.

سردار هادیانفر به مسیر اصلی تهران- مشهد در استان سمنان اشاره کرد و گفت: مرحله اول و آزمایشی اجرای سامانه نظارت پهپادی جاده‌ای در این محور پرتردد و اصلی کشور در نظر گرفته شد تا امنیت تردد هموطنان تا جای ممکن تامین شود.

وی افزود: اجرای سامانه نظارت پهپادی جاده‌ای، در ادامه استفاده از فناوری و تجهیزات به روز در کنترل و پایش و نظارت بر جاده‌ها است که ابتدا در آیین اربعین سال گذشته آزمایش شد.

رئیس پلیس راهور ناجا به اجرای این سامانه تا پایان امسال در استان‌های دیگر کشور اشاره و اضافه کرد: محورهای شمال به جنوب استان‌های فارس و سیستان و بلوچستان، جاده‌های طولانی استان کرمان و چهار محور پرتراکم شمالی کشور نیز در مراحل بعدی اجرای این سامانه است.

وی یادآور شد: در این سامانه نظارت پهپادی جاده‌ای، پرنده  کامل در اختیار تیم کنترل هواناجا است که داده‌های آن ظرف چنددقیقه ابعاد و محل حوادث را نیز مشخص می‌کند و برای کمک‌های امدادی، اورژانسی و پلیسی به تصادفات نیز کمک کننده است.

سردار هادیانفر افزود: برنامه جدی پلیس راه ناجا برای سال ۹۹ کاهش تصادفات بر اساس هدفگذاری‌های تعیین شده است که در این مسیر از ابزارهای نوین و فناوری نیز بهره گیری می شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سامانه پهپادی پلیس راه پلیس راهور تامین امنیت جاده سردار هادیانفر سامانه پهپادی رئیس پلیس راهور ناجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۷۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۹ درصد از ناوگان باری در جاده‌های استان بوشهر دارای اضافه بودند

به گزارش خبرنگار مهر، بابک کاوه ئیان صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۴۴۶ فقره تخلف اضافه تناژ ناوگان باری در سال گذشته شناسایی و اعمال قانون شده که در مقایسه با سال قبل‌تر از نظر وزنی ۲۰ درصد و از نظر تعداد ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: بر اساس سامانه‌های هوشمند جاده‌ای، ۲۹ درصد از ناوگان باری در جاده‌های استان در سال گذشته دارای اضافه بار بوده‌اند.

کاوه ئیان با اشاره به اینکه افزایش تناژ به شدت زیر ساخت راه و ایمنی جان مردم را در استان به مخاطره می‌اندازد، اظهار داشت: در این راستا شناسایی و برخورد با متخلفین اضافه تناژ در سال گذشته با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گرفت و این روند امسال نیز ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: اضافه تناژ ناوگان، علاوه بر اینکه سیستم ترمز خودرو را به مخاطره می‌اندازد و در صورت برخورد با خودروهای سواری حادثه آفرین است، زیرساخت جاده‌ای را نیز به شدت تخریب می‌کند.

نظارت بر اضافه تناژ ناوگان

کاوه ئیان یادآور شد: بیشترین اضافه تناژ مربوط به ناوگان حمل مصالح ساختمانی است که در محورهای مواصلاتی بوشهر-برازجان، برازجان- دالکی و جاده‌های پیرامونی شهرهای کنگان، دیر و خورموج رخ می‌دهد.

وی بیان کرد: نظارت بر اضافه تناژ ناوگان در قالب گشت‌های مشترک با پلیس راه و انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالا در کلیه محورها به خصوص مبادی بارگیری معادن و پاسگاه‌های پلیس راه انجام می‌شود.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر تصریح کرد: همچنین از طریق نظارت و کنترل ناوگان باری توسط باسکول‌های ثابت و سیار در مبادی بارگیری (معادن)، اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از اضافه تناژ صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: ناوگان باری که فاقد بارنامه یا دارای اضافه تناژ باشند، با همکاری پلیس راه مشمول توقیف وسیله نقلیه، لغو کارت هوشمند راننده و ناوگان می‌شوند.

کد خبر 6086210

دیگر خبرها

  • باران و لغزندگی جاده‌های گلستان
  • مازندران مجهز به سامانه هوشمند ثبت تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری
  • ثبت هوشمند تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری در مازندران
  • لغزندگی تمام معابر و جاده‌های استان البرز‌
  • افزایش ۲۰ درصدی کشف تخلفات اضافه بار در استان بوشهر
  • جاده هراز تا اطلاع ثانوی بسته است
  • ۲۹ درصد از ناوگان باری در جاده‌های استان بوشهر دارای اضافه بودند
  • راه اندازی سامانه مردمی‌سازی نظارت بر فضا‌های تبلیغاتی
  • خطر ریزش سنگ در جاده کرج چالوس
  • خطر ریزش سنگ در جاده چالوس