Web Analytics Made Easy - Statcounter

 یونس رنجکش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : فرصت های بسیار خوبی با توجه به تنوع تولیدات صنایع دستی برای سرمایه گذاری در این زمینه وجود دارد که با برنامه ریزی ، هدف گذاری و برندسازی این صنایع می توان در توسعه و تجاری سازی این صنعت گام های موثری برداشت.
وی افزود : بسیاری از بازار های هدف داخلی هم با محصولات تولیدی صنعتگران گیلانی آشنایی ندارند و گاهی این تولیدات با نام سایر مناطق معرفی و به فروش می رسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد : صنایع دستی معرف هویت فرهنگی کشور و گیلان است و ضمن آنکه باید به ثبت های جهانی برسند که اقدامات خوبی هم در این زمینه در استان در برخی موارد انجام گرفته  اما تجاری سازی و تولید ثروت از این فرصت ها نیز باید برنامه ریزی شود.
رنجکش یاد آورشد : مسئولان مربوطه می بایست با برگزاری کارگاههای آموزشی و آشناسازی صنعت گران هنرهای دستی با بازارهای کار و هدف و نیازهای بازار داخلی و خارجی آنان را با مباحث تجاری سازی آشنا کنند.
مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان خاطرنشان کرد :  صنایع دستی گیلان قابلیت برند سازی به عنوان یک نشان در معرفی هویت فرهنگی و اجتماعی استان ،قابلیت سرمایه گذاری و تجاری سازی را دارد اما مشکل اصلی عدم شناخت بازار و چگونگی ورود فعالان این بخش به بازار هدف است .
وی اظهار داشت : تولید کنندگان صنایع دستی می توانند با بهره مندی از شرکت های پشتیبان  تولیدات خود را با نام و هویت مشخص به بازار عرضه کنند و یا در تعامل با اتاق بازرگانی  نیز در پیوند با تجار و بازرگانان این محصولات را صادر نمایند.
 رنجکش تصریح کرد: به غیر از چندین کالای تولیدی صنعتگران کشور سایر تولیدات صنایع دستی ایران و گیلان هنوز برای بسیاری از بازارهای جهانی ناشناخته است و در صورت عرضه این محصولات می توان ضمن بهره مندی از تاثیرات فرهنگی و اجتماعی صنایع دستی در نزدیکی ملت ها و ایجاد همگرایی، فرصت خوبی برای افزایش صادرات و درآمد ارزی کشور باشند.
مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان برای برقراری روابط بین صنعتگران صنایع دستی و فعالان تجاری  و پرداخت تسهیلات از طریق مراجع مربوطه اعلام آمادگی کرد.

از ۹۰ رشته صنایع دستی گیلان ۷۱ رشته فعال است و تاکنون شش هزار و ۲۹۸ هنرمند هنرهای سنتی و صنایع دستی استان بیمه شده‌اند.
تاکنون ۶۴ محصول از اقلام صنایع دستی گیلان نشان مرغوبیت و همچنین شش کالا نشان یونسکو دریافت کرده‌اند که این خود افتخاری در حوزه فرهنگ و هنر استان است.
همچنین چادرشب و گلیم گیلان نشان جغرافیایی کسب کرده و تاکنون هشت استاندارد ملی نیز در چهار رشته در حوزه تولید رشتی دوزی، مرواربافی، چادرشب بافی و سفال سنتی گیلان دریافت شده است.
رشتی دوزی، لباس محلی، چادرشب بافی، خراطی، چوب تراشی، گره چینی، نازک کاری، منبت و معرق چوب، حصیربافی، بامبوبافی، مرواربافی، سفالگری، کاشی معرق، مینای خانه بندی، چلنگری، قلمزنی، گلیم بافی، جاجیم بافی، شال بافی، نمد مالی، جوراب بافی، عروسک بافی، قلاب بافی برخی از هنرهای سنتی و صنایع دستی گیلان است.
بالغ بر ۲۴ هزار هنرمند صنایع دستی استان در بیش از ۸۰ رشته فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، ۲۰ خرداد به‌نام روز جهانی و ۲۰ تا ۲۶ خرداد به‌عنوان هفته ملی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی نامگذاری شده است.

برچسب‌ها استانداری گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری گیلان استانداری گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۸۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی گفت: برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی تأسیسات گردشگری، رقم ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در طول سال‌جاری برنامه ریزی صورت گرفته است. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، احمد حمزه‌زاده در حاشیه جلسه کمیته فنی طرح‌های سرمایه‌گذاری صنعت گردشگری آذربایجان شرقی گفت: برای افتتاح تعداد 45 پروژه زیرساختی گردشگری در سال جاری با رقم 5 هزار و 500میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که تا به امروز دو هزار میلیارد تومان در اجرای این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی افزود: درصد مشارکت بخش خصوصی در سرمایه گذاری این پروژه‌ها 100 درصد پیش‌بینی شده که از چالش‌های مهم برای تحقق هدف افتتاح 45 پروژه زیرساختی استان، تأمین 400 میلیاردتومان تسهیلات بانکی است.

حمزه‌زاده گفت: همچنین افتتاح 3 پروژه‌ زیرساختی صنایع‌دستی با حجم سرمایه‌گذاری یک هزار و 300 میلیارد تومان در سال جاری در دستورکار قرار گرفته‌است که با بهره‌برداری این سه پروژه، حجم‌سرمایه‌گذاری در بخش زیرساختی گردشگری آذربایجان‌شرقی به رقم 6 هزار و 800 میلیارد تومان خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: تدوین بسته های سرمایه‌گذاری با صدور موافقت‌های اصولی برای 50 نقطه مستعد سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی درکنار افتتاح 45 پروژه زیرساختی گردشگری و 3 پروژه زیرساختی صنایع‌دستی برای یک هزار و پانصد نفر به‌صورت مستقیم ایجاد اشتغال خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • نام و برند ایران باید در بازارهای جهانی بدرخشد
  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • بازارهای روز در شهرکرد منظریه ایجاد می‌شود
  • برنامه های شاخص ساینا در سال مالی جدید تشریح شد