Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-03-28@10:10:30 GMT

مناسب‌ترین زمان برای انجام حجامت

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۳۸۲۰۹

صراط: محمد خدادوست در پاسخ به سوالی درباره انتشار اخباری درباره مبنی بر توصیه همه افراد برای انجام حجامت در ماه حزیران پرداخت و گفت: انجام حجامت در افراد مختلف نیازمند ویژگی‌هایی است که پزشکان برای هر فردی این مساله را توصیه نمی‌کنند از جمله این توصیه‌ها این است که در شرایط آب و هوایی خیلی گرم یا خیلی سرد اصلا حجامت خوب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش میزان، وی ادامه داد: به طور کلی برای انجام حجامت در افرادی که شرایط لازم را با تشخیص پزشک داشته باشند، آن هم در اوایل فصل بهار و پس از نیمه ماه قمری می‌تواند مناسب باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی تصریح کرد: در نتیجه اعلام زمان خاصی برای حجامت و توصیه همه افراد برای آنجام آن اصلا درست نیست و هیچ مستندات علمی در این زمینه وجود ندارد که حجامت کردن برای همه افراد در یک روز یا هفته خاص مناسب باشد.

وی ادامه داد: در کنار حجامت برخی به انجام فصد توصیه می‌کنند که آن هم باید با دستور پزشک و در نظر گرفتن شرایط بدنی هر فرد انجام شود.

خدادوست خاطرنشان کرد: ممکن است برای یک نفر حجامت خوب باشد، برای یکی فصد و برای فرد دیگری هیچ کدام از این موارد مفید نباشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: حجامت یا فصد از جمله روش‌های درمانی است که در هر فرد خاص متفاوت است و حتما باید با تشخیص پزشک انجام شود.

وی ادامه داد: علاوه بر اینکه اگر فردی همه شرایط را تحت نظر پزشک دارا باشد، باید به ویژگی‌های فصلی، زمانی و شرایط آب و هوایی هم در این زمینه توجه کرد و همه این موارد دستورالعمل‌های خاصی را دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پایان تاکید کرد: نمی‌توان یک روز یا یک زمان خاص را برای انجام حجامت یا فصد به همه افراد توصیه کرد و قبل از انجام این کار حتما باید با پزشک معالج مشورت صورت بگیرد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: حجامت ماه حزیران زمان حجامت صراط نیوز برای انجام حجامت همه افراد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۸۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ به یک سوال اخلاقی؛ زمان کشتن حیوان خانگی کی است؟

 دیدن پیر شدن یا مریض شدن سگ یا گربه تان سخت است، اما حتی سخت‌تر این است که بخواهید آنها را به خواب ببرید. وقتی می‌دانید که «مرگ» حیوان خانگی شما از طریق یک قرار ملاقات با دامپزشک برنامه‌ریزی شده، به نظر می‌رسد که از قبل می‌دانید چیزی درست نیست و باید آن تماس را با دامپزشک برقرار می‌کردید.

به گزارش «زی‌سان» به نقل از راز بقا، در حالی که به لحاظ شخصی تصمیم گیری برای پایان زندگی حیوان خانگی مملو از پیچیدگی‌هایی از قبیل مرگ و غم و اندوه است، اما نمی‌توانید به راحتی از این تصمیم بگذرید. اما چگونه می‌توان فهمید که زمان مناسب است یا نه؟

پاسخ لزوما سیاه و سفید نیست

«سارا نولد»، دامپزشک، می‌گوید که دانستن زمان کشتن حیوان خانگی «سیاه و سفید نیست» و اگر هم باشد به ندرت این اتفاق می‌افتد. ممکن است از فردی به فرد دیگر و حتی از حیوان خانگی به حیوان خانگی دیگر متفاوت باشد.

دامپزشک می‌تواند شما را در این فرآیند راهنمایی کند، اما به عنوان والدین حیوان خانگی، همچنان باید تماس سخت و دشواری با وی داشته باشید. همانطور که «اگر» و «زمان» تصمیم را در نظر می‌گیرید، احتمالاً در مرز بین رویارویی با احساس از دست دادن و پایان دادن به رنج حیوان خانگی خود قرار خواهید گرفت.

با این حال، علائم خاصی وجود دارد که ممکن است نشان دهد زمان خداحافظی با حیوان خانگی شما فرا رسیده است.

نولد می‌گوید: «به نظر من فکر کردن به چند چیز که احساس می‌کنید حیوان خانگی شما را خوشحال می‌کند مفید است. شاید غذا خوردن است. یا توپ بازی. یا پریدن روی مبل برای تماشای تلویزیون با شما. یا لیست طولانی از فعالیت‌های دیگر. آیا حیوان خانگی شما هنوز هم می‌تواند این فعالیت‌ها را انجام دهد؟ آیا حیوان خانگی شما هنوز هم می‌خواهد این فعالیت‌ها را انجام دهد؟ شاید او گاهی اوقات این کار را انجام می‌دهد و بعضی وقت‌ها نه، اما هرگز این فعالیت خاص را رد نمی‌کرد.». 

این شکاف‌ها - این که چقدر حیوان خانگی شما هنوز می‌خواهد توپ را بیاورد و چه وقتایی نه - تشخیص کیفیت زندگی او را سخت می‌کند، اما ثبت این موارد می‌تواند کمک‌کننده باشد. 

نولد پیشنهاد می‌کند: «بر روی تقویم این را در نظر بگیرید: یک روز خوب یک چهره شاد و برای یک روز بد یک چهره غمگین». مواردی مانند میزان درد، اشتها، توانایی تمیز کردن خود (مخصوصاً با گربه ها) و توانایی آنها در حرکت کردن را در نظر بگیرید. اگر روز‌های بد بیشتر از روز‌های خوب بودند احتمالا وقت آن باشد که با دامپزشک خود مشورت کنید.»

نشانه‌های بیماری یا پیری را بدانید؟!

در حالی که کاهش سرعت یا بی تحرکی حیوانات خانگی با افزایش سن، طبیعی است، تغییرات عمده رفتاری نیز می‌تواند نشانه‌ای از بیماری باشد. دانستن علائم معمولی پیری در مقابل علائم بیماری می‌تواند به شما کمک کند که بدانید آیا رفتار حیوان خانگی شما طبیعی است یا هشدار قرمز است و به نوعی نشانه چیزی جدی‌تر است.

«دوایت آلین»، دامپزشک می‌گوید: «به همین دلیل مهم است که مطمئن شوید آزمایش‌های تشخیصی را انجام داده‌اید. برخی بیماری‌ها می‌توانند پیش آگاهی خوبی پس از درمان داشته باشند در حالی که برخی دیگر پیش آگاهی ضعیف تری دارند.». 

اگر بیماری وجود داشته باشد، سوال بعدی که باید به آن پاسخ دهید این است: آیا می‌توان آن را مدیریت کرد؟ اگر پاسخ «بله» است، می‌توانید با دامپزشک خود برای ارائه دارو‌ها یا درمان‌ها برای حیوان خانگی خود تا زمانی که امکان پذیر و موثر باشند، همکاری کنید.

به عنوان مثال، اگر یک سگ مسن، مبتلا به آرتریت تشخیص داده شود، این بیماری - که ممکن است سال‌ها طول بکشد تا پیشرفت کند - اغلب می‌تواند با دارو درمانی و تغییرات محیطی مانند ایجاد سطوح غیر لغزنده درمان شود. بیماری مزمن کلیوی در گربه‌ها نیز با رژیم غذایی خاصی قابل درمان است و گربه‌ها می‌توانند با این رژیم تا سال‌ها زنده بمانند.

آلین می‌گوید: «هنگامی که با افزایش سن حیوانات مواجه می‌شویم، آنها ممکن است سرعت خود را کاهش دهند و برخی از عملکرد حواس خود را از دست بدهند، اما به طور کلی، آنها تمایل دارند رفتار طبیعی خود را حتی با سرعت کمتر، حفظ کنند.»
اگر زمان مرگ آنها رسیده باشد چه می‌شود؟

سگ

اگر بیشتر نگران وضعیت حیوان خانگی خود هستید، بسیاری از دامپزشکان به شما توصیه می‌کنند که با مقیاس کیفیت زندگی پیش بروید. این ایده توسط دامپزشک «آلیس ویالوبوس» توسعه داده شده است، و شما به سادگی حیوان خانگی خود را در هفت منطقه مختلف با امتیاز ۰ تا ۱۰ رتبه بندی می‌کنید (۰ بدترین است): آسیب، گرسنگی، هیدراتاسیون، بهداشت، شادی، تحرک، روز‌های خوب بیشتر از روز‌های بد. 

اگر نمره کل آنها ۳۵ یا بیشتر باشد، احتمالاً کیفیت زندگی قابل قبولی دارند. اگر کمتر است احتمالا به این معنیست که وقت آن رسیده است که با دامپزشک خود صحبت کنید. زمانی که مجبور باشد حیوان خانگی خود را رها کنید، معمولاً دچار سردرگمی می‌شوید که آیا انتخاب درستی می‌کنید یا خیر.

«لیندا سیمون»، دامپزشک می‌گوید: «این تصمیم اغلب با شرم و گناه همراه است. با این حال، ما باید به اتانازی به عنوان «مهربانی نهایی» نگاه کنیم، چیزی که می‌توانیم به حیوان خانگی خود ارائه دهیم تا از رنج [آنها]جلوگیری کنیم. اگرچه رزرو وقت برای خلاص کردن حیوان خانگی امری غیرمعمول باشد، اما من همیشه به مشتریانم می‌گویم اینکه یک روز خیلی زود از حیوان خانگی خداحافظی کنید بسیار بهتر از این است که خداحافظی در روزی اتفاق بیفتد که خیلی دیر باشد». 

روند واقعی عمل اتانازی حیوان معمولا برای حیوان خانگی بسیار آرام است و در برخی شرایط حتی می‌تواند به عنوان یک تسکین باشد.

برخی از دامپزشکان خدمات را در خانه شما ارائه می‌دهند، اما تقریباً همه دامپزشکان خدمات حیوانات خانگی پایان دادن به عمر را در کلینیک ارائه می‌دهند.

«مگان کنراد»، دامپزشک می‌گوید: «حیوان خانگی بلافاصله به اتاق معاینه آورده می‌شود و تا حد امکان راحت می‌شود. در ایالات متحده بسته به شرایط سلامتی و سطح ناراحتی حیوان خانگی، ممکن است ابتدا توسط دامپزشک با آرامبخش خفیف به عمر حیوان پایان داده شود.». 

به طور معمول، زمانی که حیوان خانگی به آرامی خلاص می‌شود، به شما زمان زیادی برای عشق ورزیدن داده می‌شود. کنراد می‌گوید «سپس، در حالی که او را نوازش می‌کنید و کلمات محبت آمیز به او می‌گویید، دامپزشک تزریق نهایی را انجام می‌دهد که اساساً شامل مصرف بیش از حد یک مسکن است. این کار قلب را کند می‌کند تا زمانی که قلب متوقف شود. او هیچ دردی احساس نمی‌کند».

tags # حیوانات سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • کمبود پزشک طب اورژانس در بیمارستان فردوس
  • روحانیت باید خود را متناسب با زمان به‌روز کند
  • ارایه پیوست برای تمام پروژه‌های عمرانی الزامی است
  • ارائه پیوست برای تمام پروژه‌های عمرانی الزامی است
  • تغییر زمان پرواز‌های فرودگاه سهند از ۱۳ فروردین
  • باغ فدک به یک مجموعه اقامتگاهی، گردشگری و خدماتی مناسب تبدیل شده است
  • مناسب‌ترین شغل برای من چیست؟
  • (ویدیو) یک فرزند نذر ظهور امام زمان به دنیا بیاورید
  • پاسخ به یک سوال اخلاقی؛ زمان کشتن حیوان خانگی کی است؟
  • "کار عمیق" چیست و 4 سبک اجرای آن کدامند؟ (+6 درس برای سال)