Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز در نشست ایجاد وحدت رویه در کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ با بیان این که قانونگذار رسیدگی به برخی از اموری که دارای ماهیت قضایی است را به دلیل مصالحی به کمیسیون‌ها و هیئت‌هایی تفویض اختیار کرده که کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری یکی از این نهاد‌های شبه قضایی است، گفت: ۱۸۰ نفر از قضات دادگستری البرز در ۲۸ نهاد، کمیسیون و هیئت شبه قضایی دستگاه های اجرایی مختلف استان عضو هستند که به همراه سایر اعضا نسبت به رسیدگی به موضوعات مطابق مقررات اقدام می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین فاضلی هریکندی، گفت: در این کمیسیون‌ها و هیئت‌ها یک نماینده از قوه قضاییه حضور داشته و مسئولیت نظارت بر عملکرد آن‌ها هم در استان‌ها، مطابق دستورالعمل رئیس قوه قضائیه بر عهده رئیس کل دادگستری استان است.

رئیس کل دادگستری البرز گفت: با توجه به نگرش تحولی قوه قضاییه و دادگستری کل استان، فعالیت این کمیسیون‌ها و هیئت ها بررسی و در اواخر سال گذشته کمیته‌ای در دادگستری استان برای اعمال سیاست‌های جدید قوه قضاییه بر اساس «دستورالعمل جامع امور نمایندگان قوه قضاییه و نظارت بر کلیه نهاد‌های شبه قضایی» تشکیل شد.

رئیس شورای قضایی استان در این نشست با توجه به مطالب بیان شده از سوی شرکت کنندگان و نمایندگان اعضای کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری پیشنهاد داد که برای ایجاد وحدت رویه در آرای کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ و اجتناب از اتخاذ تصمیمات متعارض و متفاوت در موضوعات مشابه، همچنین حسن انجام امور و اتخاذ تصمیم در سایر موضوعات مرتبط با وظایف کمیسیون‌های مذکور و نیز پیشگیری از سوء جریان، رانت و وقوع تخلفات و جرایم احتمالی در جریان رسیدگی‌های کمیسیون‌ها، کمیته‌ای برای نظارت بر عملکرد کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ با عضویت اعضای قانونی کمیسون، مرکب از دو نماینده از دادگستری کل استان شامل دادستان کرج و دبیر شورای تحول دادگستری استان، دو نماینده از استانداری شامل معاون عمرانی استاندار و فرماندار کرج، شهردار و رئیس شورای شهر کرج و نیز مدیرکل بازرسی استان تشکیل شود.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان، نکته مشترک همه دغدغه‌های مطرح شده در مباحث مرتبط با آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ را ایجاد وحدت رویه دانست و بیان داشت: با فعالیت کمیته مذکور، اولویت‌های تخریب در خصوص تخلفات ساختمانی و به تبع آن موارد اعمال جریمه، اولویت‌های جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و جلوگیری از ادامه آن در صورت وقوع تخلف و سایر موضوعات مربوط به این کمیسیون‌ها مطرح و پس از تصویب در کمیته تا حد ممکن به صورت واحد از سوی کمیسیون‌های مختلف در موارد مشابه مورد حکم واقع می‌شود.

وی همچنین بر ضرورت نظارت این کمیته بر اجرای آرا نیز تاکید کرد و یادآور شد: بخش دیگری از اهداف تشکیل این کمیته که به جهت تمرکز امور مربوط به کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ در شهرداری‌ها، در شهرداری کرج مستقر خواهد شد، تعامل و تشکیل جلسه با دیوان عدالت اداری است تا آرا با رویه واحدی صادر و مورد نقض کمیسیون تجدیدنظر و یا دیوان عدالت اداری واقع نشود.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه باید در کنار مبارزه با فساد، زمینه‌ها و بستر‌های فسادزا که به بروز مفسده منجر می‌شود را شناسایی و اصلاح کرد، گفت: رفع ابهام و اصلاح برخی قوانین و مقررات و ایجاد و اتخاذ رویه‌های واحد در موضوعات مشابه در همین راستا است.

فاضلی هریکندی، بر اهمیت تقویت بخش نظارت و حراست در ادارات تاکید کرد و گفت: فعالیت صحیح و نظارت بر عملکرد مجموعه‌ها توسط دستگاه‌های ذیربط به صلاح مدیران و کارکنان و در راستای جلوگیری از بروز فساد اداری و آسیب به مجموعه آنهاست و از این رو ضروری است، حراست‌های دستگاه‌های مختلف اجرایی فعالتر عمل کرده و مدیران نیز حمایت و همکاری لازم را با بخش‌های حراست مجموعه‌های تحت مدیریت خود برای پیشگیری از تخلفات و وقوع جرایم داشته باشند.

در این نشست که در سالن جلسات شهرداری کرج برگزار شد، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، دبیر شورای تحول قضایی دادگستری کل استان، معاون استاندار و فرماندار ویژه کرج، نمایندگانی از شورای اسلامی شهر کرج، شهردار کرج، مدیران مناطق شهرداری و تعدادی دیگر از مسئولان حوزه مدیریت شهری و اعضای کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری کرج حضور داشتند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مبارزه با فساد ساخت و ساز غیرمجاز فساد اداری کمیسیون های ماده ۱۰۰ دادگستری استان کمیسیون ها قوه قضاییه شبه قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۸۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید قالیباف بر لزوم اتفاق نظر دولت و مجلس برای مقابله با مشکلات ارزی



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از خانه ملت محمدباقر قالیباف افزود: دولت و مجلس باید در موضوعات مرتبط با ارز با هم اتفاق نظر داشته باشند تا مردم از این وضعیت بیش از پیش آسیب نبینند.

وی تصریح کرد: لازم است دو قوه به یک تصمیم مشترک برسند تا از این قوای مجریه و مقننه یک حرف شنیده شود.

این جلسه صبح امروز با حضور خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی، فرزین رییس کل بانک مرکزی، پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی، سیدشمس الدین حسینی رئیس کمیسیون جهش و رونق تولید، اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و حجت الاسلام بحرینی و محسن زنگنه از نمایندگان اقتصاددان مجلس و تعدادی از کارشناسان مرکز پژوهش ها در دفتر رئیس مجلس برگزار شد.

دیگر خبرها

  • لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران
  • معرفی بیش از ۱۰۰ واحد مختلف به مراجع قضایی استان
  • بازداشت کارمند یکی از ادارات دولتی در قائم شهر
  • کارمند یکی از ادارات دولتی در قائمشهر بازداشت شد
  • بازداشت کارمند یکی از ادارات دولتی در مازندران
  • تاکید قالیباف بر لزوم اتفاق نظر دولت و مجلس برای مقابله با مشکلات ارزی
  • کارمند یکی از ادارات دولتی در قائم‌شهر بازداشت شد
  • سند تحول قضایی در مازندران اجرا شود
  • روند تصمیم‌گیری در شهرداری اصفهان مطلوب نیست/ لزوم تقویت دیپلماسی فرا شهری و بین دستگاهی
  • اجازه سوء استفاده از مواهب خدادادی مازندران را از متخلفین سلب می‌کنیم