Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@22:09:12 GMT

احتمال کاهش تولید مرغ به دلیل نایابی نهاده ها

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۳۸۷۸۴

احتمال کاهش تولید مرغ به دلیل نایابی نهاده ها

ایسنا/اصفهان دبیر انجمن مرغداران استان اصفهان با اشاره به آینده تاریک صنعت مرغداری، گفت: به دلیل کمبود و نبود نهاده ها احتمال کاهش جوجه ریزی و تولید مرغ در کشور وجود دارد.

بهرام پاکزاد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه طی یک هفته گذشته تاکنون مرغ به قیمت واقعی خود نزدیک شده است، گفت: بعد از شیوع کرونا و کاهش تقاضا قیمت مرغ رو به کاهش رفت، اما طی چند روز گذشته مرغ به قیمت واقعی خود نزدیک شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در ماه های آینده احتمال کاهش تولید مرغ وجود دارد، گفت: در ماه های فروردین و اردیبهشت بین ۶.۵ تا ۷.۵ میلیون جوجه ریزی در استان اصفهان انجام داده شد، اما احتمال می رود در خرداد ماه به دلیل نبود نهاده ها کاهش جوجه ریزی داشته باشیم.

وی با انتقاد از نبودن نهاده هایی همچون ذرت و سویا، افزود: تحریم ها از یک سو و همچنین تامین نشدن ارز مورد نیاز برای واردات نهاده ها موجب نایاب شدن آن در بازار شده است.

به گفته وی، گویا طی چهار ماه گذشته هیچ ثبت سفارسی برای سویا نشده است، البته گفته می شود ذرت خریداری شده و تا ماه آینده شرایط تامین آن بهتر خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر ذرت بین ۲۵۰۰ تا ۲۷۰۰ وحتی ۳۰۰۰ تومان و سویا با نرخ ۵۸۰۰ تومان در بازار آزاد موجود است.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه هیچ زمانی در توزیع نهاده های دام و طیور در کشور موفق نبوده ایم، تصریح کرد: برای رفع این مشکل دولت طی چند ماه اخیر از ذخایر استراتژیک خود برای تامین نهاده ها استفاده کرده است، البته نظارت مناسبی بر سیستم توزیع نهاده ها وجود ندارد.

وی با اشاره به آینده تاریک صنعت مرغداری، گفت: پیش از این تولید ماهانه مرغ در کشور ۱۴۰ میلیون تن بود، اما به دلیل نبود و کمبود نهاده ها ناچار به کاهش تولید هستیم و شنیده می شود در خرداد ماه تولید جوجه در کشور به ۱۱۰ تا ۱۱۵ میلیون تن کاهش یابد.

وی همچنین با انتقاد بر اینکه اکنون ذرت و سویا در بازار موجود و بالاتر از نرخ مصوب توزیع می شود، تاکید کرد: سویا با نرخ مصوب ۲۵۰۰ تومان اکنون ۵۷۰۰ تومان و ذرت با قیمت مصوب ۱۵۰۰ تومان با نرخ ۲۷۰۰ تومان در حال توزیع است اما ناچاریم مرغ را با نرخ مصوب به فروش برسانیم.

وی با اعتقاد بر اینکه کنترل قیمت ها راحت است، پیشنهاد داد: باید هر باری که بالاتر از قیمت مصوب به فروش می رود را از بازار جمع آوری و در شرکت پشتیبانی با همان نرخ مصوب در بین مرغداران توزیع کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی مرغ نهاده ذرت مرغداران نهاده ها نرخ مصوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۸۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش‌های سیل‌آسا برای کرمان

به گزارش قدس آنلاین، میترا یاوری  افزود: از امروز تا روز جمعه شرایط برای ناپایداری‌های جوی به ویژه بارش باران در استان کرمان وجود دارد اما عمده این بارش‌ها برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه است که هشدار لازم را در آن زمان صادر خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای روزهای آخر هفته جاری نیز با وجود کاهش دما احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی به ویژه در شمال استان کرمان وجود دارد.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کرمان ادامه داد: با توجه به احتمال سرمازدگی، تنظیم دمای گلخانه‌ها و سالن‌های پرورشی، کنترل سیستم‌های گرمایشی، تهیه سوخت کافی، استفاده از روش‌های ممکن به منظور کاهش خسارت سرما در باغ ها و مزارع با مشورت کارشناسان کشاورزی، انتقال کندوها به مناطق گرمتر و کاهش فاصله بین کندوها برای کاهش خسارات ناشی از این سرمازدگی توصیه می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • گروه های ذینفع از سنگ اندازی برای مصوب نشدن لایحه اصلاح «قانون مالیات های مستقیم» دست بر نخواهند داشت
  • گروه های ذینفع از سنگ اندازی برای مصوب نشدن «لایحه اصلاح مالیات های مستقیم» دست بر نخواهند داشت
  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن انواع نهاده های دامی و کشاورزی در کرمانشاه
  • نفت ۱۰۰ دلاری؛ دور یا نزدیک؟
  • ضرورت خرید و جمع آوری ۳۰ هزارتن تخم مرغ مازاد
  • دایره شوم تولید تورم و پیامدهای آن
  • برنج و شکر با قیمت مصوب عرضه می‌شود/ توزیع کالاهای اساسی طبق روال سابق
  • علت افزایش قیمت گوشت مشخص شد
  • جمعیت دام سبک به ۷۱ میلیون راس رسید
  • پیش‌بینی بارش‌های سیل‌آسا برای کرمان