Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان حج و زیارت، گفت: کمتر از یک ماه به برگزاری حج آینده باقیمانده، ولی همچنان موضع عربستان رسما اعلام نشده است.

 

علی رضا رشیدیان، روز سه شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری، افزود: در جلسه شورای عالی حج احتمالات و سناریوهای مختلف درباره حج آینده مطرح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امور اجرایی حج از جمله ثبت نام  و معاینات زائران وسازماندهی کاروان ها طبق روال گذشته پیگیری شده است، گفت: عربستان حتی اگرظرف روزهای آینده اعلام کند برای پذیرش زائران مشکلی ندارد آمادگی برای اعزام حجاج به سرزمین وحی در داخل کشور وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه اکبر رضایی سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت و سیدعلی مرعشی سرپرست مرکز پزشکی حج و زیارت از روند اقدامات صورت گرفته در حوزه های اجرایی و پزشکی حج گزارش دادند.

سرپرست مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: با استفاده از کارشناسان خبره وزارت بهداشت  دستورالعمل های بهداشتی  برای بخش های مختلف تهیه شده است.

در ادامه این جلسه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه به همت گروه فقه پژوهشکده حج و زیارت، در حضور اعضای استفتائات دفاتر مراجع عظام تقلید مسائل نو پدیده در حج با شرایط خاص در قالب ۱۴ سوال استفتاء شده است، گفت: این سوالات برای دفتر مقام معظم رهبری هم ارسال شده است تا زائران بتوانند از فتوا و نظرمرجع تقلید خود مطلع شوند.

وی تاکید کرد: در صورت اعلام رسمی موضع عربستان، مجموعه حج و زیارت با ستاد ملی مبارزه با کرونا، در موضوع حج آینده اقدام خواهد کرد.

در پایان این جلسه محمد آزاد سرپرست معاونت امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در خصوص وضعیت شیوع کرونا در شهرهای زیارتی عراق وسوریه و پیگیری های صورت گرفته برای تهیه پروتکل های بهداشتی در حوزه اعزام زائران کشورمان و پذیرش زائران خارجی گزارش داد.

وی گفت: این پروتکل ها از طریق وزارت امور خارجه کشورمان در اختیار طرف های عراقی و سوری قرار خواهد گرفت تا در شرایط فروکش کردن کرونا با موافقت طرف های مقابل اعزام زائران مجددا از سر گرفته شود.

 

 

برنا /

برچسب ها: عربستان ، حج ، حج تمتع لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Ias

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: عربستان حج حج تمتع حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۹۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / روند صدور روادید زائران آغاز شد

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تاکنون ثبت نام بیش از ۸۲۷۰۰ زائر حج تمتع ۱۴۰۳ قطعی و روند و اقدامات لازم برای صدور روادید آن‌ها آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه حج و زیارت برای کاهش عوامل و افزایش سرانه زائر اظهار کرد: تاکنون بیش از ۸۲۷۰۰ زائر حج ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند و انتظار می‌رود ظرفیت باقی‌مانده تا پایان این هفته تکمیل شود.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای صدور روادید زائران آغاز شده است، افزود: امید تسن که روند اخذ ویزای زائران در بازه زمانی موردنظر تکمیل شود.

حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز از همه دست اندرکاران سفرهای عمره و حج برای فراهم کردن مقدمات لازم جهت اعزام حجاج ایرانی به سرزمین وحی تشکر و تصریح کرد: خادمان موظفند به خواسته‌های زائران توجه کرده و برای مواردی که امکان اجرا دارد راهکار مناسب ارائه دهند.

تأیید استطاعت ۸۲ هزار و ۱۶۴ زائر

سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت نیز اظهار داشت: استطاعت ۸۲۱۶۴ زائر تاکنون تأیید شده و ۱۵۰۰ نفر هم به کمیسیون‌های پزشکی ارجاع و تنها ۱۴۳ نفر رد شدند.

مهران فرشید مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی هم از سامانه جامع مسکن و آثار استفاده از آن در چیدمان پروازها و اسکان در هتل‌ها گزارش داد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از معاون عتبات سازمان حج خواست در خصوص فعالیت شرکت‌های ارائه دهنده خدمات در سال ۱۴۰۱ بررسی لازم انجام شود و راهکار مناسب برای برخی مشکلات مرتبط با این شرکت‌ها برای تصمیم‌گیری به جلسه شورای برنامه‌ریزی ارائه شود.

به گزارش ایمنا، ثبت‌نام از واجدین شرایط و متقاضیان اعزام به حج تمتع سال ۱۴۰۳ در کاروان‌های سراسر کشور از روز یکشنبه ۶ اسفند آغاز و با توجه به تعیین نرخ ارز سفر حج بر اساس حواله مرکز مبادله طلا و ارز، حداقل هزینه این سفر معنوی ۱۶۲ و حداکثر قیمت آن ۱۸۸ میلیون تومان تعیین شد.

بنا بر اعلام رئیس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، عملیات انتقال زائران حج تمتع ۱۴۰۳ از بیست‌وچهارم اردیبهشت آغاز خواهد شد.

کد خبر 747088

دیگر خبرها

  • حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • اعلام جزئیات اعزام زائران لرستانی حج عمره به سرزمین وحی
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / روند صدور روادید زائران آغاز شد
  • اعزام زائران حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت
  • صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است
  • اعلام تعداد زائران حج و پیگیری‌ برای ویزای عربستان
  • اعزام بیش ۸۳ هزار زائر در حج تمتع سال ۱۴۰۳
  • اولین اعزام زائران حج عمره پس از ۹ سال انجام شد | اعلام زمان نخستین پرواز حج تمتع | مدت حضور حجاج در عربستان چند روز است؟
  • ۱۲ اردیبهشت، اعزام زائران حج عمره از شیراز
  • حداقل و حداکثر مدت حضور حجاج ایرانی در عربستان