Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@01:10:40 GMT

رویکرد اصلی کمیته امداد توانمندسازی و کاهش فقر است

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۳۹۴۸۸

رویکرد اصلی کمیته امداد توانمندسازی و کاهش فقر است

علیپور با اشاره به اینکه محورهای هفت‌گانه توسط رئیس کمیته‌امداد کشور برای برنامه عملیاتی سال ۹۹ ابلاغ شده است گفت: برنامه‌های خود را با رویکرد توانمندسازی و کاهش فقر به‌عنوان رویکرد اصلی پیش می‌بریم.

«محمدرضا علیپور» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، در خصوص اقدامات کمیته‌امداد خوزستان در حوزه حمایت و سلامت مددجویان برای مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: از اسفند سال گذشته اکثر استان‌های کشور همچون سراسر دنیا درگیر ویروس کرونا شده‌اند که اقشار ضعیف در این موضوع با آسیب‌ بیشتری مواجه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته‌امداد امام خمینی (ره) خوزستان افزود: تمهیداتی در سطح خوزستان صورت گرفت و اعتباراتی به استان تخصیص داده شد و بنیاد مستضعفان نیز طی ۲ مرحله اعتباراتی برای خرید وسایل و بسته‌های بهداشتی، ماسک و الکل برای بیماران خاص، صعب‌العلاج، زمین‌گیر و مددجویان مسن دارای بیماری‌های زمینه‌ای، تقدیم ادارات کمیته‌امداد استان کرد.

 

وی با اشاره به اینکه مددجویان کمیته‌امداد خوزستان کمترین آسیب را از ویروس کرونا دیده‌اند اضافه کرد: مددکاران با روش‌های غیرحضوری و تلفنی آگاهی‌بخشی خوبی را برای عدم حضور مددجویان در ادارات و اماکن عمومی و ماندن در منزل داشتند.

 

علیپور با اشاره به ارتباط تنگاتنگ میان مددجویان و مددکاران تصریح کرد: تعامل و حرف‌شنوی مددجویان در برابر مسائل و آموزش‌های مطرح شده از سوی مددکاران انجام شد و توجه ویژه‌ای به آنها کردند.

 

وی عنوان کرد: ماه گذشته اعتباری توسط بنیاد مستضعفان به کمیته‌امداد خوزستان تزریق شد و ادارات استان آنها را میان خانواده‌های آسیب‌دیده از ویروس کرونا شامل مددجویان و غیرمددجویان توزیع کردند.

 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته‌امداد خوزستان از برگزاری رزمایش مواسات و همدلی و کمک مومنانه در ماه رمضان پیرامون دستور رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان خبر داد و بیان کرد: حرکت بسیار خوبی در سطح استان با حمایت‌ها و هدایت‌های نماینده ولی‌فقیه، استاندار و سایر دستگاه‌های عضو این رزمایش شکل گرفت.

 

وی عنوان کرد: در این رزمایش غذاهای گرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آشپرخانه مهدوی طبخ شدند و توزیع آنها در قالب بسته‌های غذایی به ارزش بیش از ۲۴ میلیارد تومان و منابع نقدی که خیرین و نیکوکاران کمک کردند، میان مددجویان کمیته‌امداد و خانواده‌های نیازمند صورت گرفت.

 

علیپور در پایان یاد آور شد: با توجه به محورهای هفت‌گانه‌ای که توسط رئیس کمیته‌امداد کشور برای برنامه عملیاتی سال ۹۹ ابلاغ شده، برنامه‌های خود را با رویکرد توانمندسازی و کاهش فقر پیش می‌بریم.

پایان پیام/661

منبع: شبستان

کلیدواژه: آموزش نکات بهداشتی رزمایش کمک مومنانه محمدرضا علیپور توزیع ماسک توزیع بسته غذایی در بین نیازمندان اندیمشک کمیته امداد خوزستان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۹۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۵۱۵ واحد مسکن به مددجویان کمیته امداد قزوین

 ناصر ظاهری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین در آیین واگذاری نمادین واحد‌های مددجویان کمیته امداد گفت: از ۳۳ هزار واحد ۵۱۵ واحد مربوطه به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین است.

ظاهری افزود: بر اساس تفاهم نامه‌ی بین کمیته امداد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بسیج سازندگی و راه و شهرسازی ۵۱۵ واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد استان قزوین آماده سازی شده است و امروز کار واگذاری این واحد‌ها انجام می‌شود.

به گفته وی، این افراد جزء دهک‌های ۱ هستند و متاسفانه این خانواده‌ها به علت مشکلات مختلف از جمله اجاره نشینی و هزینه‌های زیاد در شرایط سختی قرار دارند.

ظاهری افزود: این واحد‌ها میانگین ۵۵ متر و با اعتبارات ۱۵۰ میلیون تومان وام بلاعوض کمیته امداد، ۵۰ میلیون وام از طریق صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کمیته امداد و ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان از سوی بنیاد مسکن تامین شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین گفت: نظارت بر ساخت این واحد‌ها برعهده ناظرین بنیاد مسکن و سازمان نظام مهندسی است.

 ۳۰۰ واحد دیگر در دست ساخت است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است
  • توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در سه محور اشتغال، مسکن و فرهنگی
  • واگذاری ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در سمنان
  • پرداخت ۹۹۲ میلیارد کمک معیشت به مددجویان گلستانی
  • ثبت نام ۹۸۹ مددجوی کمیته امداد البرز در دوره‌های سوادآموزی
  • واگذاری بیش از چهار هزار واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در سیستان و بلوچستان
  • واگذاری بیش از هزار واحد مسکن روستایی به مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • واگذاری ۷۸۰ انشعاب گاز رایگان به جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی
  • تحویل بیش از 3 هزار مسکن به مددجویان کمیته امداد در گلستان
  • واگذاری ۵۱۵ واحد مسکن به مددجویان کمیته امداد قزوین