Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از اداره‌کل روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، علی شیرکانی در این دیدار بر تلاش برای گسترش پوشش بیمه‌ای در میان روستاییان و عشایر تاکید کرد و گفت: صندوق بیمه اجتماعی در سال ۱۳۸۴ تاسیس شده و از ثمرات نظام مقدس جمهوری اسلامی برای ارائه خدمات بیمه‌ای به جامعه روستایی و عشایری کشور به‌شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را ازجمله پایدارترین صندوق‌های بازنشستگی کشور معرفی کرد و افزود: بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی، برخورداری از بیمه‌های اجتماعی حقی است همگانی و این صندوق، برای اقشار روستایی و عشایر که نقش بسیار مهمی در امنیت غذایی و زیست محیطی کشور برعهده دارند و ۲۷ درصد از تولید ناخالص داخلی توسط آنان ایجاد می‌شود، تاسیس شده است.

مدیر عامل صندوق در ادامه، گزارشی از جمعیت تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ارائه کرد و گفت: پس از گذشت ۱۵ سال از تاسیس صندوق، امروز بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده و حدود ۱۱۰ هزار مستمری‌بگیر، اعضای صندوق را تشکیل می‌دهند و اگر این ارقام را به خانوار تبدیل کنیم، می‌توان گفت که امروز، بیش از ۵ میلیون نفر از مردم کشورمان به واسطه این صندوق، نسبت به آینده خود خیالی آسوده‌تر دارند و این امر، به ارتقای امنیت اجتماعی در کشور خواهد انجامید.

شیرکانی، خواستار همکاری و تعامل بیشتر روحانیون با صندوق، در جهت گسترش پوشش و ارائه خدمات بیمه‌ای در میان اقشار زحمت‌کش روستایی و عشایری شد و افزود: خوشبختانه روحانیت در جامعه، جایگاه ویژه و نقش بسزایی دارد و می‌توان از این جایگاه، در جهت بسط فرهنگ بیمه‌ای که اقدامی حسنه و اساسی در راستای زندگی عزتمندانه و خدمت‌رسانی نظام به اقشار زحمتکش و کم‌برخوردار است، استفاده کرد.

اوادامه داد: امسال اولین گروه از بیمه‌شدگان صندوق که با پرداخت ۱۵ سال حق بیمه به سن ۶۵ سالگی می‌رسند، ثمره اعتماد ۱۵ ساله خود را دریافت خواهند کرد و به افتخار بازنشستگی نائل می‌آیند.

همه موظفیم از روستاییان و عشایر حمایت کنیم

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی (نماینده ولی فقیه در استان همدان و امام جمعه این شهر) نیز در این دیدار، از فعالیت‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در مسیر ارائه خدمت به اقشار روستایی و عشایری تقدیر کرد و گفت: در کشور ما، مشاغل و افرادی هستند که کارآمدی زیادی دارند و جایگزینی برای آنها وجود ندارد. بنابراین همه موظفیم از این افراد حمایت کنیم.

او افزود: برای مثال بر اساس آمارها، هر یک از عشایر غیور کشورمان، تامین گوشت مورد نیاز ۱۲ نفر از مردم را برعهده دارد و لازم است از این افراد حمایت شود.

حجت‌الاسلام شعبانی ادامه داد: حمایت از روستاییان و عشایر کشور، باعث کاهش روند مهاجرت‌های بی‌رویه به شهرها و حاشیه‌نشینی و مسائل آن می‌شود. اغلب مهاجرت ها، به دلیل مسائل اقتصادی است و اگر معیشت و امید به آینده خانوارهای روستایی و عشایری را در محل زندگی خودشان تصمین کنیم، قطعا شاهد کاهش مهاجرت‌های غیرضروری خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، تقویت جامعه روستایی و عشایری را وظیفه همه نهادها و سازمان ها دانست و گفت: تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، اتفاق خوبی است که ریشه در انقلاب اسلامی دارد. با توجه به اینکه نظام هم به دنبال توسعه خدمات و عدالت اجتماعی به خصوص در میان روستاییان و عشایر است، باید تا جایی که می‌توانیم از این صندوق حمایت کنیم.

حجت‌الاسلام شعبانی با قدردانی از تلاش‌های مدیریت صندوق در استان همدان، افزود: پرداخت حق بیمه صندوق از توان روستاییان خارج نیست و باید تا جایی که می‌توانیم، تلاش کنیم که روستاییان و عشایر عزیز کشورمان با ورود به این صندوق، از خدمات و حمایت‌های آن برخوردار شوند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: عشایر کشاورزان روستاییان بیمه اجتماعی بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر روستایی و عشایری روستایی و عشایر بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۹۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: با تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای این صندوق بهره مند هستند.

به گزارش ایسنا محمد اسماعیل کاملی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر سازمان بیمه سلامت چه خدماتی به بیماران SMA ارائه می دهد، گفت: با تشکیل صندوق بیماریهای خاص و صعب العلاج، درصورتی که اطلاعات بیماران مبتلا به اس ام ای در سامانه بیماری های نادر وزارت بهداشت (RDA) ثبت شده باشد، از مزایای صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج بهره مند می شوند.

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص پوشش دارویی این بیماران گفت: بعد از معرفی بیمار به منظور دریافت دارو از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت به سازمان بیمه سلامت، فارغ از نوع بیمه پایه، با مراجعه بیمار به داروخانه های منتخب از مزایای صندوق بهره مند می‌شوند.

وی تصریح کرد: بیماران مبتلا به هر سه تیپ بیماری SMA TYPE۱, SMA TYPE۲, SMA TYPE۳ از مزایای صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج در خصوص خدماتی از جمله آزمایش، پرتوپزشکی، توانبخشی، خدمت پزشک، ویزیت و دارو (بر اساس ضوابط ابلاغی) بهره مند می شوند.

کاملی تاکید کرد: بیماران منتسب به نشان بیماری SMA می توانند با رعایت ضوابطی از مساعدت‌های موردی تبصره ذیل ماده ۹ اساسنامه صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج با ارائه مدارک و مستندات به ادارات کل استانی، پس از طرح و بررسی و در صورت تایید در کمیته های مربوطه برای خدمات خارج از ضوابط ابلاغی بهره‌مند شوند.

به گزارش وبدا، وی تاکید کرد: هرگونه تغییر آتی در نحوه پوشش مبتنی بر ضوابط ابلاغی از مبادی ذیصلاح خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عضویت ۱۰ هزار همدانی در صندوق بیمه کشاوران، روستائیان و عشایر
  • عضویت  ۱۰ هزار روستایی،کشاورز و عشایر همدانی در صندوق بیمه اجتماعی
  • افزایش سن بازنشستگی در سال ۱۴۰۳ تعیین تکلیف می‌شود؟
  • بهره مندی بیماران SMA از مزایای صندوق بیماری‌های خاص-صعب‌العلاج
  • بهره مندی بیماران SMA از مزایای صندوق صعب‌العلاج
  • بهره‌مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج
  • بهره مندی بیماران «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • بهره مندی بیماران مبتلا به اس‌ام‌ای از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • بهره مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • طرح‌های محیط زیستی چقدر وام گرفته اند؟