Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،نیلی مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی فولاد مبارکه با تاکید بر شاخص جهانی فولاد مبارکه در دست یابی به عدد طلایی تولید فولاد با کمترین میزان مصرف آب در هر تن تولید گفت:  ما نه تنها در بین رقبای داخلی، کمترین مصرف آب برای تولید یک تن فولاد را داریم، بلکه در مقایسه با شرکت‌های بزرگ فولاد ساز جهان نیز حجم آب مصرفی کمتری به ازای تن تولید داریم، که اگر با انصاف با این موضوع برخورد شود، فولاد مبارکه با این سرمایه گذاری عظیمی که انجام داده، توانسته است به عدد طلایی کمترین میزان مصرف آب در یک تن تولید در بین رقبای داخلی و خارجی خود دست یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  او ادامه داد:   ۹ شهر اطراف فولاد مبارکه از سرمایه گذاری‌های این شرکت در اصلاح شبکه جمع آوری فاضلاب و ایجاد تصفیه خانه برخوردار هستند و در دو شهرستان مبارکه و لنجان، شهر‌های دیزیچه، زیبا شهر، مبارکه، صفاییه، کرکوند، زرین شهر، ورنامخواست، سده لنجان و شهر زاینده رود از جمله شهر‌هایی هستند که شبکه‌های فاضلاب آن‌ها ایجاد، اصلاح و بازسازی شده است.   مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی فولاد مبارکه با تاکید بر اینکه با استفاده از پساب شهری استفاده کمتری از آب رودخانه زاینده رود داشتیم گفت: در سال‌های اخیر با بهره برداری از طرح‌های بازچرخانی آب در شرکت، استفاده از آب تازه زاینده رود را برای فولادمبارکه محدود کردیم به گونه‌ای که در سال‌های نخست بهره برداری، ما برای تولید فولاد به میزان ۲.۴ میلیون تن سالانه، در حدود ۲۸ میلیون متر مکعب آب از رودخانه برداشت می‌کردیم و هم اکنون با وجود تولید بیشتر و افزونتر، این عدد به رقم ۲۰ میلیون متر مکعب در سال رسیده که این کاهش، عدد قابل توجهی است.   عباس اکبری معاون نیروی انسانی و سازماندهی شرکت فولاد مبارکه هم گفت: فولاد مبارکه توانسته از ابتدای راه اندازی تاکنون در حوزه‌های آب، پسماند و خاک پروژه‌های مختلفی را تعریف کند و در هر پروژه‌ای مفاهیم و الزامات زیست محیطی را نه تنها در حد استاندارد، بلکه فراتر از آن نیز به اجرا در آورد.در حال حاضر بسیاری از پارامترها و شاخصه های زیست محیطی فولاد مبارکه توسط سازمان های نظارتی و زیست محیطی به صورت آنلاین کنترل می شود و در این زمینه سعی شده از تکنولوژی روز دنیا استفاده شود، به گونه ای که شرایط ما با شرکت های پیشرو در زمینه تولید فولاد از نظر زیست محیطی قابل رقابت باشد، حتی در برخی زمینه ها مانند کاهش مصرف آب، شرکت فولاد مبارکه حرف اول را در جهان می زند .

او ادامه داد: سال‌های گذشته نزدیک به یک هزار میلیارد تومان پروژه زیست محیطی در شرکت فولاد مبارکه تعریف شده  که تعداد قابل توجه از این پروژه‌ها خاتمه یافته و در مدار بهره برداری قرار گرفته و تعدادی از آن‌ها نیز در دست انجام است و به زودی به بهره داری می‌رسد.صد درصد منابع مالی این پروژه‌ها توسط منابع مالی داخلی شرکت تامین شده و کمکی از سوی دولت برای آن‌ها نشده است.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فولاد مبارکه صرفه جویی در مصرف تولید فولاد رودخانه زاینده رود پروژه زیست محیطی فولاد مبارکه زیست محیطی مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۰۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور جمعی از کارکنان صنعت فولاد اکسین خوزستان در دیدار کارگران با رهبر انقلاب

سجاد خراسانی سرپرست روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان با اعلام این خبر گفت: به مناسبت هفته جهانی کار و کارگر، توفیق بزرگی نصیب تعداد ۷۵ نفر از کارکنان مجموعه فولاد اکسین خوزستان شد که به نیابت از همه کارگران این شرکت در دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور داشته باشند.

او افزود: رهبر انقلاب اسلامی در سالهای اخیر تاکید ویژه ای بر موضوع جهش تولید و توجه به کارگران داشته اند و از کارگردان عرصه تولید به عنوان جهادگران خط مقدم جنگ اقتصادی یاد کرده اند.

سرپرست روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان می‌گوید: رهبری انقلاب همواره از تولید داخل حمایت کرده اند و حضور تعدادی از کارگران مجموعه فولاد اکسین در دیدار با ایشان، یقیناً روحیه آنها را برای پیشبرد هرچه بهتر منویات رهبری در تحقق شعار سال بالا ببرد.

آقای خراسانی یادآرو شد: عملکرد موفق فولاد اکسین خوزستان در سال ۱۴۰۲ و روزهای ابتدایی امسال که منجر به ثبت رکوردهای خوبی در حوزه تولید و صادرات شده بود، باعث شد تعدادی از کارگران و متخصصان این شرکت به دیدار با رهبر انقلاب دعوت شوند که نشان از برجسته بودن موفقیت های اکسین در حوزه فولاد بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • حضور جمعی از کارکنان صنعت فولاد اکسین خوزستان در دیدار کارگران با رهبر انقلاب
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • راه‌اندازی واحد احیا فولاد بافت با نانوکاتالیست‌‌های ایرانی
  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند
  • بدهی وزارت نیرو به تولید کنندگان برق ۱۰۰ همت است
  • رکورد تولید ماهانه صبا فولاد خلیج فارس شکسته شد
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر گاز ایران
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر پرافتخار گاز ایران
  • رکورد شکنی تولید در شرکت فولاد اکسین خوزستان
  • هوای زمین را داشته باشیم