Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از بندرعباس، احمد جباری در نشست علنی  مجلس در واکنش به توضیحات وزیر نیرو با اشاره به مشکلات بی آبی استان هرمزگان گفت: مزیت نسبی استان هرمزگان آب است، اما استانی بی آب و کم آبی است. با وجود آنکه دریا و باران داریم، اما باز مشکل بی آبی وجود دارد، لذا باید پرسید برای رفع مشکلات بی آبی مناطق کم آب و به خصوص حوزه انتخابیه اینجانب چه برنامه ای دارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان با تأکید بر مشکلات آب و فاضلاب مناطق روستایی گفت: متاسفانه توجهات به آب و فاضلاب بخش شهری منوط شده است، به همین دلیل روستاییان با مشکلات بی آبی روبرو هستند.

نماینده جنوب کشور در مجلس در خصوص مشکلات برق استان هرمزگان و دیگر شهرهای جنوبی کشور همچون بوشهر، سیستان و بلوچستان و...گفت: این استان‌ها با مشکلات جدی برق روبرو هستند، به طوری که قبض‌های مصرفی ماهانه واقعا به مردم فشار می‌آورد.

جباری با تمجید از از جایگاه خوب ایران در دنیا در مقوله سدسازی، مدیریت منابع آبی را ضعیف خواند و گفت: به بخش آب کشاورزی جفا می شود و بسیاری از چاه های کشاورزی مردم در حال از بین رفتن است و مسئولان آنها را پلمپ می کنند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران برق مشکلات هرمزگان استان ها استان هرمزگان بی آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۱۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت نرخ باروری در کشور بعد از اجرای قانون جوانی جمعیت

به گزارش خبرگزاری مهر، صابر جباری، روز شنبه در نشست خبری هفته سلامت، به روند نرخ باروری در کشور اشاره کرد و گفت: میزان موالید در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ نیز کاهشی بوده اما روند این کاهش و سیر نزولی آن نسبت به سال‌های گذشته کاهشی است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۴ کاهش موالید را در کشور داشته‌ایم، افزود: در سال ۱۳۹۸ میزان موالید نسبت به سال قبل از آن ۱۲۰ هزار مورد کاهشی بوده و کاهش موالید اکنون که روی عدد ۱۷ هزار است، در مقایسه با سال‌های قبل از آن، بیانگر آن است که روند نزولی کاهش موالید نسبت به گذشته تغییر کرده و آرام‌تر شده است.

جباری درباره سیاه چاله جمعیتی در کشور گفت: خطر سالمندی همچنان کشور را تهدید می‌کند و نسبت به گذشته باید موضوع سالمندی را جدی بگیریم و برای آن تدبیر کنیم. اما به شدت امیدواریم، اگر مجموعه این اقدامات طی حدود دو سال گذشته در راستای سیاست‌های جمعیتی انجام نمی‌شد، کاهش موالید حتماً ۵۰ هزار مورد بود که البته باید این اعداد و ارقام دقیق و علمی شود و نتایج نهایی آن اطلاع رسانی خواهد شد. در مجموع امیدوار هستیم که مجموعه اقدامات انجام شده و در حال انجام می‌تواند مؤثر باشد که در سیاه چاله جمعیتی نیفتیم.

وی افزود: در مجموع شدت و روند کاهش موالید آرام‌تر شده و این موضوع نشانگر آن است که اقدامات مؤثر بوده است و اگر این اقدامات نبود، پیش بینی می‌شد که میزان موالید زیر یک میلیون نفر باشد. در مجموع همه دستگاه‌ها باید در این زمینه تلاش کنند.

جباری درباره درمان ناباروری نیز گفت: پیش از ابلاغ قانون جوانی جمعیت، پوشش درمان ناباروری کامل نبود که اکنون در بخش دولتی پوشش به ۹۰ درصد رسیده است. همچنین پیش از ابلاغ قانون، خدمات حوزه درمان ناباروری متمرکز در بخش درمان بود؛ این در حالی است که اکنون دو بسته خدمتی جدید اضافه شده است؛ به طوری که پیشگیری از ناباروری در شبکه بهداشت کشور آغاز شده و دیگری هم تشخیص بهنگام ناباروری است که کار مشترکی بین معاونت‌های بهداشت و درمان است و کمک می‌کند زوجین ناباروری را زودتر و بهتر تشخیص دهیم و نسبت به درمان آنها اقدام شود.

وی با اشاره به وجود ۸۰ مرکز درمان ناباروری سطح ۲ در کشور، افزود: برخی محدودیت‌ها از اقلام دارویی تحت پوشش نیز برداشته شده و برخی اقلام خدمتی جدید نیز اضافه شده است.

جباری با اشاره به موضوع تأخیر زوجین در فرزندآوری، گفت: توصیه ما این است که زوجین در دو سال اول ازدواج اقدام به فرزندآوری کنند. فاصله بین تولد اولین فرزند بعد از ازدواج در کشور ما بالای ۴ سال بود که بعد از مجموعه اقدامات انجام شده و فرهنگ‌سازی و اقناع خانواده‌ها این فاصله به حدود سه سال رسیده است.

کد خبر 6083445 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو
  • معاون قوه قضاییه : با مشکلات و بحران هایی روبرو بوده و هستیم
  • وقوع یک میلیون و ۹۰ هزار زایمان در کشور در سال گذشته/ زایمان طبیعی سبب کاهش مشکلات تنفسی جنین
  • راه حل رفع مشکلات کشور رای به گزینه های توانمند در انتخابات است
  • تقی آزاد ارمکی : رئیسی هر آرزویی می‌کند کسی به آن اعتنا نمی‌کند/ امروز با دولت ضعیف در برابر جامعه قوی روبرو هستیم
  • آزاد ارمکی: رئیسی هر آرزویی می‌کند کسی به آن اعتنا نمی‌کند/ امروز با دولت ضعیف در برابر جامعه قوی روبرو هستیم
  • ۶۵ روستای خراسان جنوبی آبرسانی شد
  • آخرین وضعیت نرخ باروری در ایرانیان / خطر سالمندی را جدی بگیریم
  • زنگ خطر سالمندی در ایران به صدا در آمد
  • وضعیت نرخ باروری در کشور بعد از اجرای قانون جوانی جمعیت