Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: در شفافیت دو موضوع شفافیت آرا نمایندگان و اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمایندگان مطرح شده است. ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به طرح شفافیت آراء نمایندگان اظهار داشت: در شفافیت دو موضوع مورد بحث بوده که شفافیت آراء اعلام وصول شده، اما در طرح نظارت بر رفتار نمایندگان یکی از موارد این است که هر نماینده مجلس به هر میزان هدیه‌ای که از هرکسی می‌گیرد چه داخلی، خارجی، دولتی و یا خصوصی آن را ظرف مدت یک هفته در سایت قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طرح جدید مجلس برای نظارت بر رفتار نمایندگان ترکیبی از شفافیت و نظارت است که نمایندگان را به خوداظهاری در مورد عملکرد خودشان سوق می‌دهد، تصریح کرد: مبلغ این هدیه مهم نیست، اما باید در سایت به صورت شفاف اعلام شود تا میزان گرفتن همه هدایا توسط نمایندگان مشخص شود.

نماینده نطنز:شفافیت و صداقت باید در مجلس جاری باشدپاسخ نماینده تهران به شائبه ایجاد شده درباره یک تبصره طرح شفافیت آرای نمایندگانشفافیت آرای نمایندگان به اصلاح ساختار حکمرانی در نظام دیوان سالاری کمک می‌کند

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سایر موارد این طرح افزود: علاوه بر آن، سایتی در اختیار مردم قرار می‌گیرد تا هر شکایت و یا اطلاعاتی از نمایندگان مجلس را در اختیار دارند به صورت محرمانه در سایت بارگزاری کند که بر اساس نظارت بر رفتار نمایندگان بتوان اقدام و بررسی کرد.

وی خاطرنشان کرد: ترکیب این هیئت نظارت از رئیس کمیسیون حقوق و قضایی مجلس به عنوان رئیس، دو نفر از نمایندگان به انتخاب مجلس، یک نفر از قضات دیوان عالی کشور با پیشنهاد رئیس قوه قضاییه و انتخاب مجلس و یک نفر حقوقدان شورای نگهبان با معرفی دبیر شورای نگهبان و انتخاب مجلس تشکیل خواهد شد.

ابوترابی گفت: اگر نماینده‌ای به این کمیسیون معرفی شود، بعد از بررسی و احتمالا ابلاغ محکومیت در کمیسیون و رسیدگی به اعتراض وی، صحن علنی مجلس برای ادامه فعالیت نماینده متخلف تصمیم گیری می‌کند.

انتهای پیام/169/ی

R41346/P/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نظارت بر رفتار نمایندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۱۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با خانواده شهیدان حبیبی فر و قاسمی

  روابط عمومی بنیادشهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان،  نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی و مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان با حضور در منازل شهیدان احمد حبیبی فر و علی قاسمی با خانواده این شهیدان معظم دیدار و گفتگو کردند و از صبر و ایستادگی والدین این شهیدان والا مقام تجلیل کردند.

 حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در این دیدار با تجلیل از صبر و بردباری والدین شهیدان، بر اهمیت ادامه راه شهدا، تاکید کرد.

 میرحسینی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان در ادامه افزود: همه ما مدیون خون شهدایی هستیم که همه هستی و حیات خود را در راه اسلام، ولایت و عزت کشور عزیزمان فدا کردند لذا امروز وظیفه داریم راه و آرمانهای آنان را با قدرت ادامه دهیم.

 سرباز وظیفه علی قاسمی در پی حمله تروریستی اشرار به واحد گشت کورین شهرستان زاهدان در ۱۴۰۳/۱/۱۸، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 احمد حبیبی فر در حمله تروریستی ۱۶فروردین ماه ۱۴۰۳در راسک به شهادت رسید.
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نظارت درون سازمانی در شهرداری گرگان مطلوب نیست/ گله‌مندی مردم از خدمات‌شهری
  • دیدار نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با خانواده شهیدان حبیبی فر و قاسمی
  • ۵ وزیر دولت در صفِ اول «اصلاح کابینه» از نگاه محمودزاده /رئیسی با این وزرای ضعیف و ناکارآمد نمی تواند کاری از پیش ببرد
  • مطالبات دانشگاهیان دانشگاه آزاد مشهد از منتخبان مردم در مجلس
  • نماینده مردم اصفهان: از نظرات نخبگان استفاده خواهیم کرد
  • منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند/ ضرورت نظارت سخت گیرانه بر ثروت‌های ملی در استان
  • درخواست آیت‌الله علم‌الهدی برای نظارت جدی بر وضعیت معادن
  • نماینده مجلس: کاش رئیسی، بلوچ بود
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • تصویب چند لایحه علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا