Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام نواب با اشاره به آموزش‌ها و برنامه‌ریزی‌های بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برای سفر حجاج کشورمان به سرزمین وحی، از آمادگی برای اعزام زائران ایرانی به حج تمتع خبر داد.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: حجت‌الاسلام والمسلمین «سید عبدالفتاح نواب» دوشنبه شب، 19 خرداد ماه در برنامه زنده تلویزیونی مصباح که از شبکه قرآن سیما پخش شد، اظهار کرد: حج از مهمترین ارکان دین است و تصمیم‌گیری در این خصوص باید با دقت و ظرافت خاصی صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت عملیات حج را بسیار مهم و پیچیده عنوان و تصریح کرد: باتوجه به اینکه هر سال بیش از 80 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج تمتع به سرزمین وحی سفر می‌کنند و حج نیز یکی از مهمترین فریضه‌های الهی به شمار می‌آید به همین منظور برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌ها با دقت و کیفیت بالا انجام می شود تا زائران با کمترین دغدغه بتوانند به این تکلیف الهی بپردازند.

 

سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه هماهنگی ها و برنامه‌ریزی ها درباره عملیات حج هر ساله از زمان حضور در سرزمین وحی برای حج بعدی کلید می خورد، گفت: از زمانی که زائران در عربستان برای انجام مناسک حضور دارند، مسئولان حوزه حج ضمن آسیب شناسی حین اجرا، تدابیر لازم را پیش‌بینی می‌کنند و امور اجرایی حج آینده را به ماه‌های منتهی به اعزام زائران موکول نمی کنند.

 

وی یادآور شد: هر ساله قراردادهای حج تمتع برای رزرو هتل های مناسب، حمل و نقل درون شهری و برون شهری، تغذیه و تدارکات، بهداشت و درمان و سایر مسائل مرتبط با زائران ماه ها قبل از شروع حج انجام می‌شود و آن گاه ثبت‌نام‌ از زائران صورت می گیرد. در همین راستا تفاهم‌نامه و قرارداد حج 99 توسط هیئت اعزامی ایرانی در آذر ماه درعربستان انجام و از بهمن‌ماه اعلام ثبت‌نام از زائران آغاز شد.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه شکل‌گیری کاروان‌های حج تمتع قبل از شیوع ویروس کرونا انجام گرفته است، افزود: با توجه به اتفاقات پیش آمده و محدودیت ها برای برگزاری جلسات حضوری در نقاط قرمز، با تدابیر اتخاذ شده، جلسات آموزشی زائران به صورت غیرحضوری و مجازی دراین نقاط برگزار می شود و هم‌اینک زائران ایرانی برای اعزام به سرزمین وحی آمادگی دارند.

 

وی با بیان اینکه عربستان سعودی به دلیل بررسی توانایی در اداره حج با تامین سلامتی، امنیت و سایر خدمات زائران هنوز تصمیم نهایی خود را به صورت رسمی در مورد حج تمتع اعلام نکرده است، تاکید کرد: با وجود همه این محدویت‌ها، سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری، سناریوهای مختلف را برای حج پیش رو در نظر گرفته اند و متناسب با موضعی که عربستان اعلام کند برای عملیات حج تصمیم گیری خواهد شد.

 

امیرالحاج جمهوری اسلامی ایران در خصوص انصراف برخی کشورها از حضور در مراسم حج، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جمعیت زائران کشورهای اندونزی، هند و مالزی درحج چند برابرایران اسلامی است و به زمان بیشتری برای انتقال زائران نیاز داشتند و از سویی عربستان همه کشورها را در بلاتکلیفی قرار داده است، به همین دلیل انجام عملیات اجرایی حج برای این دسته از کشورها در مدت زمان محدود ممکن نیست از این رو، برخی کشورها اعلام انصراف کرده اند، اما ایران اسلامی با مهم دانستن سلامتی زائران طبق برنامه ریزی صورت گرفته با رعایت تمام پروتکل های کشورهای مبداء و مقصد در شرائط کرونائی برای انجام حج تمتع آمادگی کامل دارد.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: تمتع ۹۹ حجت الاسلام نواب حج و زیارت برنامه ریزی سرزمین وحی حج و زیارت حج تمتع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۱۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی اوقاف استان زنجان برای تحقق شعار سال در حوزه سرمایه‌گذاری و تولید

ایسنا/زنجان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: اوقاف زنجان توان سرمایه‌گذاری با رقم‌های قابل توجهی را دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی اوقاف و امور خیریه استان، حجت‌الاسلام مختار کرمی اظهار کرد: علی‌رغم همراهی مدیران استانی و حمایت‌های آنان متاسفانه گاهی برای انجام طرح‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری با موانع جدی روبه‌رو هستیم.

وی تصریح کرد: اخیرا جلسه با معاون اقتصادی استاندار تشکیل شد و ظرفیت‌های اوقاف زنجان تبیین شد که این معاون علاقه‌مند شدند که در این خصوص از اوقاف برای سرمایه‌گذاری که باعث رونق تولید ایجاد اشتغال نقش موثر ایفا خواهد کرد حمایت کنند.

این مسئول ادامه داد: تحقق شعار سال در حوزه سرمایه‌گذاری و تولید با توجه به ظرفیت‌های موجود در اوقاف و البته به شرط همکاری و همراهی مدیران استانی که باعث رفع موانع مختلف تولید و سرمایه‌گذاری شود کاملا قابل دستیابی است.

این مسئول عنوان کرد: مجموع درآمد موقوفات و نذورات امامزادگان از ۷ میلیارد تومان در سال ۹۸ به بیش از ۱۱۵ میلیارد تومان در سال گذشته رسید که از رشد ۱۶ برابری در پنج سال حکایت دارد و سال گذشته در میزان رشد درآمد در کشور توانستیم با ۴۳۷٪ رشد، رتبه اول را کسب کنیم.

وی افزود: اکنون رویکرد اوقاف چه در سطح کشوری و استانی از اجاره داری اراضی و املاک موقوفه به اجرای مستقیم طرح‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری، همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و اجرای طرح با رویکرد دانش‌بنیان و همچنین مشارکت دادن مردم در اداره موقوفات تغییر پیدا کرده و با هدف استفاده از ظرفیت مردمی در فعال سازی موقوفات ۱۲۰۰ نفر  به عنوان امین موقوفات در سطح کشور جذب و مشغول فعالیت شده‌اند که ۱۷ نفر از این امین موقوفات مردمی نیز در سطح استان زنجان فعال هستند و در صورتی که بتوانند ظرفیت‌های موقوفات را فعال کرده و با استفاده از روش‌های نوین و  بهره‌وری و درآمد موقوفات را به میزان قابل توجهی افزایش دهند حق‌الزحمه آنان طبق قوانین موجود از همین درآمدها پرداخت می‌شود.

کرمی افزود: از ورود سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی به موقوفات استقبال می‌کنیم و در پی استفاده از ظرفیت این بخش در فعال‌سازی و ارتقای موقوفات هستیم .

به گزارش ایسنا، در استان زنجان بیش از ۲۸۰۰ موقوفه و ۱۳۲ امامزاده و بقعه متبرکه وجود دارد که حدود ۱۵۰۰ مورد از موقوفات مسجد، حسینیه، تکیه یا مکان مذهبی مشابه است و نزدیک ۱۳۰۰ موقوفه باقیمانده اکثرا اراضی کشاورزی دیمی و اندک آبی است و موارد کمی نیز واحدهای تجاری و مسکونی وقفی یا احداث شده در اراضی موقوفه است که در بازه‌های زمانی مختلف از طریق مزایده به بهره‌برداران بخش خصوصی واگذار شده و  ۵۰ درصد درآمد آنها صرف اجرای نیات واقفان و الباقی نیز برای حفظ و نگهداری موقوفات هزینه و ذخیره می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی ترکمنستان برای افزایش فعالیت شرکت‌های ایرانی در این کشور
  • آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای خدمت رسانی در شب‌های قدر
  • خراسان رضوی برای نیمه دوم تعطیلات‌ نوروزی آمادگی کامل دارد
  • ارایه پیوست برای تمام پروژه‌های عمرانی الزامی است
  • ارائه پیوست برای تمام پروژه‌های عمرانی الزامی است
  • تردد ۱۸۱ هزار نفر از مرز مهران
  • آمادگی اوقاف استان زنجان برای تحقق شعار سال در حوزه سرمایه‌گذاری و تولید
  • ثبت‌نام ۳۱۰۰۰ نفر برای اعزام به عتبات نوروزی
  • جمهوری آذربایجان آمادگی دارد تا دیپلمات‌های خود را به ایران اعزام کند
  • ترویج معماری اسلامی ایرانی به الگوسازی نیاز دارد