Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، روند مبتلا شدن به ویروس کرونا در سراسر استان کردستان وارد شیب تندی شده و این وضعیت در شهرستان سنندج به‌عنوان مرکز استان به مراتب نگران کننده‌تر است.

شیب صعودی مبتلا شدن به ویروس کرونا در استان کردستان از میانه‌های اردیبهشت ماه ۹۹ آغاز شده و با آغاز خرداد ماه این روند با سرعت بیشتری همچنان ادامه دارد و مسئولان دانشگاه علوم‌پزشکی در خصوص روزهای آینده هشدار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگاهی به آمارهای اعلام شده از سوی دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان در خصوص شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در این استان نشان می‌دهد که نیمی از افراد مبتلا مربوط به ۲۰ روز گذشته است و به همین دلیل نگرانی‌ها در خصوص روزهای آینده در این استان را صدچندان کرده است.

در حالی که در روزهای پایانی سال ۹۸ و ابتدای سال ۹۹ وضعیت شهرستان سقز در زمینه شمار افراد مبتلا قرمز بود که با توجه به اقدامات انجام شده، این روزها وضعیت این شهرستان تا حدودی بهبود پیدا کرده و حال نوبت شهرستان‌های سنندج و قروه است که در ردیف شهرستان‌های قرمز کشور قرار بگیرند.

جدای از وضعیت نگران کننده ۲ شهرستان سنندج و قروه به‌عنوان مناطق قرمز کرونایی در کشور، بر اساس اعلام وزارت بهداشت استان کردستان نیز در ردیف استان‌های در مرز هشدار قرار گرفته است و با ادامه این روند صعودی تا چند روز آینده در ردیف استان‌های قرمز کشور قرار خواهد گرفت.

تعطیلی ۱.۵ ماهه ستاد مقابله با کرونا در کردستان

در حالی که این روزها وضعیت ابتلا به ویروس کرونا در استان کردستان به‌ویژه شهرستان سنندج به شرایط نگران کننده‌ای رسیده که از روزهای نخستین اردیبهشت ماه تا ۱۵ خرداد ماه ۹۹ به‌صورت عملی ستاد مقابله با کرونای استان کردستان تعطیل شده بود.

تعطیل شدن ستاد کرونای استان کردستان در کنار بی‌تفاوتی مدیران و مسئولان و همچنین بی‌خیالی اقشار مختلف مردم، سبب شده تا امروز وضعیت این بیماری در استان کردستان نگران کننده شود و البته پیش‌بینی‌ها در خصوص روزهای آینده به‌ویژه در شهرستان سنندج به‌شدت نگران کننده‌تر است.

۲۰ روز سخت در انتظار شهرستان سنندج

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت در دو شهرستان سنندج و قروه قرمز شده است و ما نگران روزهای آینده به ویژه در شهرستان سنندج هستیم.

ابراهیم قادری خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در ۲۰ روز آینده اوج‌گیری شیوع ویروس کرونا نگران کننده‌ای را در شهرستان سنندج را شاهد باشیم و به همین دلیل بار دیگر از همه مردم این شهرستان درخواست داریم به‌صورت ویژه مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان ضمن تاکید بر لزوم پرهیز مردم از حضور در مراکز شلوغ و پرجمعیت، یادآور شد: اگر کسی ضرورتاً باید در معابر عمومی حضور پیدا کند، نیاز است ماسک به همراه داشته باشد در غیر این‌صورت روند ابتلاء به این بیماری هر روز بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده از سوی کادر بهداشت و درمان در راستای خدمت به مردم به‌ویژه افراد مبتلا، عنوان کرد: دانشگاه علوم‌پزشکی از تمامی ظرفیت‌های در اختیار خود در این بخش استفاده می‌کند ولی باید به این نکته هم توجه داشت در صورت ادامه این روند نمی‌توان نگران آینده نبود.

در حالی مسئولان دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان به‌شدت نگران روزهای آینده در خصوص وضعیت بیماری کرونا در شهرستان سنندج و البته دیگر شهرهای استان هستند که از سوی مدیران و مسئولان تصمیم‌گیر استانی خبری از اقدام عملی برای مدیریت وضعیت نیست.

از آخرین جلسه ستاد مقابله با کرونای استان کردستان یک هفته می‌گذرد و براساس تصمیم‌های این جلسه، مصوباتی برای اجرا ابلاغ شد ولی هیچ‌گونه ضمانت اجرایی برای اجرایی این مصوبات در میان نیست و البته کسی هم در خصوص روند اجرایی کردن آن‌ها مباحثی را مطرح نکرده است.

همکاری مردم تنها راه مقابله با کرنا در کردستان است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان در همین خصوص گفت:  وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان کردستان نگران کننده است و به‌همین دلیل نیاز است از همه ابزارهای در اختیار استفاده شود.

بهرام نصراللهی‌زاده ادامه داد: با وجود تمامی هشدارها از سوی وزارت بهداشت و سایر مراجع مرتبط، میزان رعایت مسائل بهداشتی از سوی اقشار مختلف مردم حداقلی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: در شرایط فعلی باید مردم را به رعایت مسائل بهداشتی تشویق و ترغیب کرد، چراکه امروز میزان ترس از این ویروس به‌شدت کاهش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: رسانه‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی در این شرایط باید به بهترین شکل ممکن عمل کنند،  اصحاب خبر و رسانه در استان کردستان تاکنون به بهترین شکل ممکن رسالت خود را انجام داده‌اند و انتظار می‌رود این روند همچنان ادامه داشته باشد.

نصراللهی زاده با اشاره به مشکلات موجود در راستای اعمال محدودیت‌های جدید در استان کردستان عنوان کرد: به هر حال باید واقعیت‌ها را هم پذیرفت چرا که زندگی مردم هم نباید دچار اختلال شود و این مهم برای کسب و کارهای اقتصادی ضروری است.

وی اضافه‌کرد: فعالیت‌های اقتصادی و کسب و کارها را نمی‌توان به‌صورت کامل تعطیل کرد، تلاش در راستای همراهی و مشارکت بهتر مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی یکی از نیازهای لازم و ضروری است.

مدیر علمی برنامه‌های ستاد مقابله با کرونا در کردستان گفت: جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری وابسته به همراهی مردم است، ابزار مسئولان برای کنترل ویروس کرونا، مشارکت اقشار مختلف با متولیان امور است.

لزوم پرهیز مردم از حضور در تجمع‌ها

بهزاد محسن‌پور گفت: تا جایی‌که ممکن است مردم از دستورالعمل‌های بهداشتی اعلام شده پیروی کنند، چراکه ممانعت از شیوع بیشتر ویروس کوید ۱۹ وابسته به مشارکت مردمی است و این مهم هم ابزار مسئولان برای کنترل این بیماری به‌شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: مردم از مهمانی رفتن و حضور در مکان‌های شلوغ پرهیز کنند که برخی از شهروندان این موارد را هنوز رعایت نمی‌کنند و انتظار می‌رود رسانه‌ها بیشتر به این قضیه ورود پیدا کنند.

وضعیت فعلی و چشم‌انداز روزهای آینده این استان به‌شدت نگران کننده است و به‌همین دلیل نیاز است جدای از مسائل روزمره اداری و سازمانی، مدیران و مسئولان استان به‌دنبال راهکارهای بهتر برای مقابله با این بیماری باشند.

تدوین یک برنامه جامع در بخش‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت در راستای مقابله عملی با ویروس کرونا در استان کردستان و همچنین ارائه مشوق‌های لازم برای مشارکت و همراهی بیشتر اقشار مختلف مردم یکی از نیازهای لازم و ضروری برای استان به‌شمار می‌رود ولی تاکنون بیشتر مسئولان به‌جای درمان مناسب به این موضوعات جدید به‌دنبال مسکن‌های مقطعی بوده‌اند.

کد خبر 520215 برچسب‌ها كرونا در ايران استان کردستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران استان کردستان ویروس کرونا در استان کردستان دانشگاه علوم پزشکی کردستان ستاد مقابله با کرونا ویروس کرونا شهرستان سنندج همین دلیل روزهای آینده اقشار مختلف افراد مبتلا نگران کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۲۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باخت بسکتبالیست های کردستانی در اولین دیدار لیگ دسته اول مردان

مرحله سوم رقابت های لیگ دسته یکم بسکتبال مردان کشور در گروه R از شامگاه چهارشنبه به میزبانی سنندج شروع شد که در اولین بازی، تیم خانه بسکتبال کردستان با نتیجه ۷۱-۷۵ از هیرکان رشت شکست خورد.

این رقابت ها با حضور تیم های هیرکان رشت، رعد پدافند شیراز، شهرداری گنبد و خانه بسکتبال کردستان برگزار می شود که تیم رعد پدافند شیراز از حضور در این مرحله انصراف داد.

مرحله سوم مسابقات لیگ دسته یک بسکتبال آقایان با شرکت ۱۶ تیم در چهار گروه برگزار می شود و در پایان هشت تیم به مرحله بعد صعود خواهند کرد.

این رقابت‌ها به مدت سه روز در سالن آزادی سنندج برگزار می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • انتخاب رئیس هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی کردستان
  • راه اندازی رصدخانه ی تحقق شعار سال در اتاق بازرگانی سنندج
  • سوم اردیبهشت ماه، زمان آغاز اعزام کردستانی ها به حج عمره
  • باخت بسکتبالیست های کردستانی در اولین دیدار لیگ دسته اول مردان
  • وحشت از حذف دوباره؛ هواداران استقلال همچنان نگران هستند!
  • اجرای بیش از ۶۴ هزار متر شبکه فیبرنوری در کردستان
  • رژه روز ارتش در سنندج
  • برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح در سنندج
  • مراسم رژه روز ارتش در سنندج برگزار شد + فیلم
  • گردنه تته کردستان همچنان درگیر برف و کولاک