Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رکنا ، تشکیل شبکه چند نفری ارتشا یکی از اتهامات معاون اجرایی وقت حوزه ریاست قوه قضاییه است.

در ادامه جلسه قاضی بابایی ، رئیس دادگاه خطاب به طبری گفت : اظهارات مشایخ در پرونده برخلاف اظهارات شماست.

طبری ( متهم ) در ادامه مدعی شد: آن را نمی دانم ولی اضافه می کنم پولی هم از نجفی نگرفته ام.

قاضی سوال کرد: درباره زمین قریه نجارکلای لواسان توضیح دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبری اظهار : با نجفی قرارداد داشتم و در صندوق امانات است و با خودکار سبز امضا شده است.

قاضی بابایی از نماینده دادستان خواست تا اظهارات خود را بیان کند.

قهرمانی بیان کرد: فرآیند اتفاق افتاده در خصوص نجفی را تشریح می‌کنم. در کلاک لواسان چند فرآیند وجود دارد؛ نجفی قطعات زمین مختلفی را خریداری می‌کند که این اراضی در حاشیه رودخانه جاجرود و سد لتیان بود و خارج از محدوده لواسان و دارای کاربری زراعی بود.

نمانیده دادستان افزود: سال ۸۲ چه اتفاقی می‌افتد؟ نجفی با شهرداری لواسان توافقنامه امضا می‌کند که ۵۰ درصد از زمین زراعی را به شهرداری بدهد و در ازای آن، شهرداری زمین‌ها را داخل محدوده لواسان بیاورد و کاربری زمین نیز تغییر کند. ممنوعیت‌های قانونی متعددی وجود دارد؛ طبق قانون حفظ اراضی شهرداری نمی‌تواند تغییر کاربری انجام دهد، اما این اقدام صورت گرفته و شهرداری موظف به رعایت مصوبات شورای عالی شهرسازی بوده است. همچنین در ماده ۱ قانون حفظ اراضی نیز آمده که تغییر کاربری ممنوع است و شورای عالی امنیت ملی نیز در مورخ25/8/79 مصوبه می‌کند که اراضی کلاک در حاشیه سد لتیان است.

اهمیت سال 85 در پرونده

وی با اشاره به این نکته که سال ۸۵ در این فرآیند بسیار مهم است، تصریح کرد: کمیسیون ماده ۵ شهرداری تشکیل می‌شود و مصوبه را ابلاغ می‌کند، اما به دلیل اینکه خلاف مقررات بوده کسی جرات انجام دادن را ندارد. خانواده نجفی به دیوان عدالت اداری شکایت می‌کند و در دیوان رد می‌شود و پرونده به شعبه دوم دادگاه حقوقی لواسان می‌رود و حکم بر علیه شهرداری صادر می‌شود تا توافق را انجام دهد و در سال ۸۸ حکم دادگاه حقوقی صادر می‌گردد.

طبری مورد اتهامات مربوط به اراضی کلاک هم گفت: اتهامات در مورد کلاک را هم قبول ندارم، ادامه دفاعیاتم را وکیلم انجام خواهد داد.

در ادامه جلسه دادگاه قاضی خطاب به متهم طبری گفت: در ارتباط با دریافت رشوه به مبلغ ۸۴ میلیارد ریال از حسن نجفی توضیح دهید.

این متهم گفت: دفاعیاتم را وکیلم انجام می‌دهد.

قاضی گفت: حق دفاع وکیل محفوظ است و رویه دادگاه این است که اول اظهارات متهم استماع شود.

طبری حین صحبت‌های قاضی از همان جایگاه با وکیلش مشورت کرد که آیا پاسخ بدهد یا خیر.

متهم اظهار کرد: اصلا قبول ندارم با او قراردادی نداشتم و قراردادم با فرهاد مشایخ بود و مشایخ این پول را داد که با هم ساخت و ساز کنیم، ارتباط مالی با نجفی نداشتم.

قاضی بابایی اظهارات مشایخ را در مواجهه حضوری متهم نزد بازپرس قرائت کرد و خطاب به متهم طبری گفت: با توجه به این اظهارات پاسخ دهید.

طبری گفت: با آقای مشایخ قراردادی را با هم منعقد کردیم و با توجه به رشته تخصصی من کارهایشان را انجام میدادم.

این متهم افزود: در مورد آن مبلغ اطلاعی ندارم، در سال ۹۰ مطلبی شنیدم و کسی به من گفت اگر فلانی به تو این پول را داده است پس بده، من ۴ و ۲۰۰ (چهار و دویست) از پول را برگرداندم و کتبا هم نوشتم که کل پول را بر میگردانم.

ماجرای دست نوشته چه بود؟

قاضی پرسید: تنظیم دست نوشته برای چه بوده است؟

متهم پاسخ داد: برای این نوشتم که قسمتی از پول را برگردانده ام و قسمتی را ساخت و ساز انجام دادم هنوز قراردادی که با آقای مشایخ بسته ام در مورد زمینی که به من واگذار کرد تا بسازم را به من نداده‌اند.

نماینده دادستان در ادامه به روزهای دستگیری طبری اشاره کرد و گفت: زمانی که آقای طبری دستگیر شد در مورد کلاک اطلاعات ما به مرور کامل شد ان زمان اطلاعات ما بیشتر در حوزه آقایان دانیال زاده و سرخوش بود، آقای نجفی بعد از دستگیری مشایخ از کشور فرار می کند.

نماینده دادستان تصریح کرد: ما اطلاعات ۱۵ سال از حسابهای آقای مشایخ را بررسی کردیم، در حساب آقای مشایخ پولهایی است که در ۸۴، ۸۳ الی ۸۸ واریزیهایی از سوی آقای مشایخ به آقای طبری وجود داشته است. به آقای مشایخ گفتیم که این پولها چیست که برای آقای طبری واریز کردی که آقای مشایخ گفت من ۷ میلیارد به آقای طبری بابت ساخت و ساز دادم.

نماینده دادستان گفت: در ادامه به سراغ آقای طبری رفتیم و گفتیم این پول‌هایی که آقای مشایخ واریز کرده بابت چیست؟ آقای طبری گفت مشایخ ۴ میلیارد بابت ساخت و ساز داده است و این اولین تناقض در عدد واریزی است.

خسرو مبشر, [10.06.20 11:58]

وی تصریح کرد: تحقیقات ادامه داشت تا اینکه مشایخ اعلام کرد اسناد او در ویلایش در لواسان است و ضابطان خدوم بلافاصله به ویلا می‌روند و اسناد به دست می‌آید.

قهرمانی خاطر نشان کرد: اولین سند دست خط آقای طبری است.

رییس دادگاه خطاب به متهم طبری گفت: آیا این دستخط شماست؟

متهم طبری گفت: بله

نماینده دادستان نیزدر ادامه گفت: صورت جلسه‌ای به خط آقای طبری نوشته شد که به آقای مشایخ داده می‌شود در این دست نوشته نوشته شده است که نظر به توافق فی ما بین آقای مشایخ مبلغ ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بابت مشارکت در ساخت و ساز در اختیار بنده قرار داده است. اولین سوال این است که چرا این افراد ضد و نقیض صحبت می‌کنند. ازطرفی این به ذهن آمد که آقای مشایخ در سال ۸۴، هشت میلیارد از کجا آورده است. در این خصوص با آقای مشایخ صحبت کرده‌ام که گفت اگر تمام زندگی و کارخانه‌های خود را بفروشد شاید این میزان بشود.

قهرمانی اظهار کرد: در تحقیقات اسنادی پیدا کردیم و دیدیم یک مبایعه نامه به نام آقای مشایخ است و ملکی را مشایخ در کریم خان که ۳۰۰ متر است به آقای طبری می‌دهد و سند رسمی به نام آقای طبری می‌شود.

نماینده دادستان گفت: سئوال این است زمانی که کسی زمینی برای مشارکت در ساخت می‌آورد یا به صورت ۵۰-۵۰ شریک می‌شود و یا آورده‌ای برای آن فرد دارد؛ این چه جور مشارکت در ساخت است که همان ابتدا سند به نام او زده می‌شود لذا حساسیت ما بیشتر شد و ما اطلاعات را قطره چکانی جمع کردیم.

وی تصریح کرد: آقای مشایخ پشت صحنه این حوادث را افشا کرد. آقای مشایخ فردی است که از ۳۰ سال گذشته با آقای نجفی دوست است و از طریق نجفی با آقای طبری دوست می‌شود، در شرکت‌های آقای نجفی نیز سمت داشته است.

نماینده دادستان گفت: آقای مشایخ گفته است که پول‌ها برای بنده نیست و توسط حسن نجفی داده شده که به آقای طبری بدهم. ۸ میلیارد و ۴۰۰ در چندین مرحله بوده است.

وی عنوان کرد: در خصوص ملک کریم خان نیز گردش آن را درآوردیم و متوجه شدیم که سابقا به نام فردی بوده که به نام آقای مشایخ می‌زند. او را آوردیم و گفت مشایخ را نمی‌شناسم. ضابطی گفت بنده دو قطعه زمین در لواسان از آقای نجفی خریداری کردم و بابت ثمن معامله ده چک و یک زمین در کریم خان دادم. به من گفت امضا بزن و در دفتر خانه امضا زدم.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو یارانه دلار بورس کرونا کرونا در جهان رومینا اشرفی قانون فرار حوادث اخبار حوادث پرونده متهمان قاضی رسیدگی دفاع عکس دختر فیلم قتل مادر پدر بیمارستان زندگی تبریز تلگرام نماینده دادستان آقای طبری ساخت و ساز آقای نجفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۲۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت افزون‌بر ۲ هزار هکتار از اراضی ملی در اردبیل به بیت‌المال

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، و به نقل از مرکز رسانه دادستانی اردبیل، جلال آفاقی گفت: ارزش تقریبی اراضی که در سال ۱۴۰۲ به بیت المال بازگردانده شده است، به حدود چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال می‌رسد.
وی افزود: یک هزار و ۷۳ فقره پرونده در این زمینه در سال گذشته تشکیل شده و یک هزار و ۱۴۱ متهم نیز به جرم تعرض به حقوق بیت‌المال در امور اراضی و منابع طبیعی استان اردبیل تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با اشاره به انجام ۱۹ هزار و ۱۸۱ اقدام پیشگیرانه در سال گذشته بدون تشکیل پرونده، بر اقدام‌های به‌هنگام دستگاه‌های متولی بر اساس اختیار‌های قانونی در راستای جلوگیری از تخریب، تصرف و تجاوز به اراضی و منابع طبیعی تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • رسیدگی تعزیرات به پرونده ۶ متهم قاچاقچی
  • تشکیل بیش از ۶۰۰۰ پرونده قاچاق چوب
  • تشکیل بیش از ۱۰۰۰ پرونده قاچاق چوب
  • دستگیری قاتلی که همه از او می‌ترسند | هیچ‌کس حاضر نیست علیه این مرد شهادت بدهد
  • رسیدگی به پرونده قاچاق ۲ هزار و ۲۰۰ لیتر سوخت در خرمشهر
  • بازگشت ۲ هزار هکتار از اراضی ملی اردبیل به بیت المال
  • بازگشت افزون‌بر ۲ هزار هکتار از اراضی ملی در اردبیل به بیت‌المال
  • آغاز دوباره دادگاه منافقین از ۲۸ فروردین
  • شرط انسانی اولیای دم برای بخشش قاتل فرزند
  • کشف سوخت قاچاق در آبادان