Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از عدم کارخانه اسانس‌گیری گل‌محمدی در استان خبر داد و گفت: امسال هزار تن گل محمدی در چهارمحال و بختیاری برداشت می‌شود. ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴ استانها چهارمحال و بختیاری نظرات - اخبار استانها -

ذبیح الله غریب در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، با اشاره به نامگذاری سال 99 توسط مقام معظم رهبری به سال جهش تولید، اظهار داشت:  پیش بینی می‌شود تا اواخر بهار امسال هزار تن گل محمدی از مزارع استان چهارمحال و بختیاری برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بوی خوش عطر گل محمدی در پایتخت گل و گلاب ایران+ فیلماشتغال‌زایی گل محمدی در «قمصر خراسان»/ چرا قیمت خرید کاهش یافته است؟از گوشه و کنار آذربایجان‌غربی|از آغاز برداشت گل محمدی در آذربایجان‌غربی تا اعطای پروانه ساخت 3 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده قطور

وی افزود: 800 هکتار از اراضی استان زیر کشت گل محمدی است که 200 هکتار از این اراضی ملی و 350 هکتار بارده و قابل برداشت است.

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: اراضی زیرکشت گل‌محمدی در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن و لردگان و هر هکتار حدود 15 شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌کند.

غریب با بیان اینکه از هر هکتار مزرعه گل محمدی یک و نیم لیتر اسانس تولید می‌شود، عنوان داشت: هر یک و نیم لیتر اسانس 370 میلیون تومان ارزش اقتصادی دارد.

وی با اشاره به اینکه نداشتن کارخانه اسانس‌گیری در استان یکی از مشکلات کشاورزان این بخش است، خاطرنشان کرد: گل محمدی برای اسانس‌گیری و عرق‌گیری به استان‌های یزد و اصفهان فروخته می‌شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ارتفاع زیاد استان، اقلیم مناسب، کم‌آب بر بودن و مقاوم‌بودن گل محمدی به خشکسالی  همچنین خواص درمانی این گیاه دارویی، تشریح کرد: کشت گل محمدی در  چهارمحال و بختیاری قدمت 10 ساله دارد و ظرفیت بسیار زیادی برای ادامه کشت این محصول اقتصادی وجود دارد.

وی تصریح کرد: اجرای شبکه‌های آبیاری مزارع گل محمدی، اختصاص یارانه و واگذاری زمین به تولیدکنندگان از سوی صاحبان زمین، از اقدامات جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در راستای حمایت از تولیدکنندگان گل محمدی است.

غریب با اشاره به بومی و 100 برگ بودن گل محمدی در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: این محصول از 25 اردیبهشت تا 25 خرداد ماه برداشت می‌شود و بیشتر آن به صورت خشک با قیمت حدود 150 هزار یا تر با قیمت 15 هزار تومان به  فروش می‌رسد.

وی یادآور شد: چهارمحال و بختیاری در زمینه تولید گل محمدی، سه سال پیش کشاورز نمونه داشته است.

انتهای پیام/7540/ش

R7540/P/S6,54/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۲۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌های پراکنده در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ قطره گفت: بارش‌های رگباری گاهی با رعد و برق و احتمال تگرگ به ویژه در نیمه شرقی و جنوبی استان پیش بینی می‌شود.
به گفته وی، بارش برف در ارتفاعات و مه آلودگی در مناطق مستعد دور از انتظار نخواهد بود.
کارشناس هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: برای فردا آسمانی صاف تا کمی ابری و کاهش نسبی دما مورد انتظار است.
به گفته قطره، برای روز‌های جمعه و شنبه هفته آینده بارش‌های پراکنده پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • حضور داوران چهارمحال و بختیاری در دوره رفرشینگ داوری اسکواش سال ۱۴۰۳
  • پرورش میگو در ۸ هزار هکتار اراضی ساحلی بوشهر/تولید افزایش می‌یابد
  • وجود ۳۳ هکتار سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان راور
  • اطلاعیه قطعی برق در شهرکرد
  • پیش بینی آسمانی صاف تا کمی ابری در چهارمحال و بختیاری
  • تداوم بارش‌های پراکنده در چهارمحال و بختیاری
  • مادر شهید بهنام صحرانشین آسمانی شد
  • تشدید نظارت بر تالاب‌های چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های ورزشی ۲۸ فروردین چهارمحال و بختیاری
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری