Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به تعطیلی ۲۵۰ هزار واحد صنفی متخلف در ایام همه‌‌گیری کرونا، نسبت به وضعیت تردد درمتروها ابراز گلایه مندی کرد. ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴ اجتماعی پزشکی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ مهندس محسن فرهادی در نشستی مجازی با خبرنگاران با بیان اینکه مهدکودک‌‌ها و تورهای سیاحتی و زیارتی از 24 خردادماه شروع به کار می‌‌کنند، گفت: اجازه فعالیت‌‌های فرهنگی از جمله سینماها، تئاتر و کنسرت‌‌ها از یکم تیرماه صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعطیلی 250 هزار واحد صنفی متخلف

وی با بیان اینکه 250 هزار واحد صنفی را به دلیل تخلفات پلمب کردیم، گفت: تعداد عمده‌‌ای از این موارد، سفره‌‌خانه‌‌هایی بودند که بر اساس مجوز ستاد ملی کرونا فعالیت‌‌شان را شروع کردند اما به عرضه مواد دخانی پرداختند؛ برخی تالارهای پذیرایی نیز بدون رعایت پروتکل و بدون داشتن مجوز مراسم تجمعی برگزار کردند که تعطیل شدند.

اهمیت تهویه مناسب در مهدکودک‌‌ها

وی با بیان اینکه مهدهای کودک از حساسیت زیادی برخوردارند افزود: کودکان، خردسالان و شیرخواران در مهدهای کودک نگهداری می‌‌شوند و در خصوص بازگشایی نیز پروتکل بهداشتی مهد کودک‌‌ها بارگذاری شده است؛ کلیه مهدکودک‌‌ها موظفند که در salamat.gov.ir ثبت نام و پروتکل را دریافت و بهداشت فردی و مواد غذایی را رعایت کنند. مدیران مهدکودک روی سلامت کودکان و مربیان حساسیت و کنترل ویژه داشته باشند و در غربالگری سایت وارد شده و خوداظهاری کنند؛ شاغلین مهدکودک باید سلامت خود را به مدیر مهد روزانه اعلام کنند و در صورت مشاهده علائم یا شک به آن، از حضور در مهدکودک خودداری و به مراکز جامع سلامت مراجعه کنند.

وی افزود: تهویه در مهدکودک بسیار اهمیت دارد؛ در جاهایی که امکانش وجود دارد ضمن استفاده از کولر پنجره‌‌ها را برای هوادهی طبیعی باز کنند. در مهد کودک‌‌ها حتماً باید از مواد گندزدا و ضدعفونی‌‌کننده مطابق دوزهای موجود در پروتکل ابلاغی استفاده کنند؛ گندزدایی حتماً قبل از حضور کودکان در مهد کودک انجام پذیرد زیرا بر ریه کودکان اثر مخرب می‌‌گذارد و از ترکیبات کلره در اتاق‌‌ها حتی‌‌الامکان استفاده نشود یا اگر استفاده می‌‌شود قبل از حضور کودکان گندزدایی صورت بگیرد و بعد از آن، هوادهی به خوبی انجام شود و بعد کودکان واردمهد شوند زیرا در غیر این صورت، آلرژی تنفسی ایجاد می‌‌شود.

ارائه خدمت تالارهای پذیرایی غیرقانونی است

وی ادامه داد: برخی از تالارهای پذیرایی خدمات ارائه می‌‌کنند که این ارائه خدمت غیرقانونی است و اتاق اصناف‌‌های ایران، خصوصاً اتاق اصناف تهران مطابق ماده 17 قانون صنفی نظارت‌‌های خود را تشدید کنند و همکاری‌‌هایشان را با بازرسین ما افزایش دهند.

وزارت بهداشت همچنان گلایه‌‌مند از مترو

وی با بیان اینکه اجرای طرح ترافیک، بازگشایی مراکز کسب حجم ترددها را افزایش داده است، تصریح کرد: امکانات شهرداری‌‌ها محدود است و گلایه ما نسبت به وضعیت مترو ادامه دارد و لازم است ناوگان عمومی تقویت شود؛ با همین ناوگان فعلی نیز رعایت فاصله‌‌گذاری اجتماعی الزامی است؛ اگر مردم ماسک بزنند اما تراکم جمعیت زیاد شود ماسک نیز فایده نخواهد داشت؛ اتوبوس‌‌ها نیز باید با 50 درصد ظرفیت خود کار کنند؛ مردم نیز باید از ترددهای غیرضروری اجتناب کنند و تردد را تنها برای دو مورد، یکی سر کار رفتن و دیگری تهیه مایحتاج انجام دهند.

وی با بیان این‌‌که فرهنگسازی در زمینه رعایت دستورالعمل‌‌های بهداشتی باید صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم مردم پروتکل‌‌ها را بیشتر رعایت کنند؛ مطابق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا توزیع ماسک، دستکش و مواد گندزدا و ضدعفونی‌‌کننده به تولیت وزارت صنعت محول شده و وظیفه مشخص متولیان صنف است که مشکل تهیه اقلام بهداشتی را از طریق وزارت صمت حل کنند.

وی اضافه کرد: مدت اعتبار کارت بهداشت تمام دست‌‌اندرکاران مواد غذایی که در طبخ و فرآوری مواد غذایی تأثیر مستقیم دارند، 6 ماهه است

ویروس کرونا از طریق آب شرب شهری منتقل نمی‌‌شود

فرهادی با بیان اینکه کرونا بیماری منتقله توسط آب نیست، گفت: البته ویروس کرونا می‌‌تواند در آب حضور داشته باشد؛ کلر باقی مانده‌‌ای که در آب شرب شهری وجود دارد باعث از بین رفتن این ویروس در آب شرب می‌‌شود؛ در استخرها نیز میزان کلر باقی‌‌مانده‌‌ای که زده می‌‌شود اجازه فعالیت به ویروس کرونا در داخل آب را نمی‌‌دهد اما راهروها و مکان‌‌هایی مانند حمام، سرویس‌‌های بهداشتی و رختکن‌‌ها باعث افزایش تماس شناگران می‌‌شود که از این جهت حساسیت و نگرانی وجود دارد.

وی افزود: در شهرستان‌‌ها و مناطق سفید کلیه فعالیت‌‌های ورزشی از جمله استخرها مجاز است؛ در مناطق زرد، استخرهای روباز می‌‌توانند فعالیت کنند که البته این امر منوط به تأیید بهداشت محیط و وزارت ورزش است؛ در مناطق زرد و قرمز، کلیه ورزش‌‌های پربرخورد که باعث تماس نزدیک ورزشکاران می‌‌شود اجازه بازگشایی ندارند.

وی ادامه داد: شنا در رودخانه‌‌ها می‌‌تواند باعث بیماری‌‌های منتقله از طریق آب نیز شود.

وضعیت فاصله‌‌گذاری در حرم‌‌های مطهر مطلوب است

وی با بیان اینکه محدودیت زمان فعالیت حرم‌‌های مطهر برداشته شده است، یادآور شد: حرم‌‌ها می‌‌توانند 24 ساعته فعالیت داشته باشند و از لحاظ فاصله‌‌گذاری اجتماعی، وضعیت حرم‌‌های مطهر مطلوب است؛ تاکنون مصوبه‌ای برای زیارت ضریح فعلاً نداشته‌‌ایم. نمازهای یومیه در همه مناطق بازگشایی شده و اقامه نمازهای جمعه، علاوه بر مناطق سفید در مناطق زرد هم آزاد شده است؛ البته به‌‌جز نماز جمعه شهر تهران که به بررسی دقیق‌تر نیاز دارد.

حساسیت‌ بهداشتی مردم کم شده است/ احتمال کشف واکسن کرونا در سال جاری "تقریبا صفر"

انتهای پیام/

R7573/P/S2,24/CT11 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا وزارت بهداشت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا وزارت بهداشت ویروس کرونا وزارت بهداشت هزار واحد صنفی وزارت بهداشت ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۳۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قانونی با ۲۸۱ واحد صنفی متخلف در اردبیل

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: در ایام اجرای طرح نظارتی پایان سال و نوروز، با ۲۸۱ واحد صنفی متخلف برخورد قانونی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، علی رحیمی آذر ظهر امروز _سه‌شنبه هفتم فروردین_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اجرای طرح نظارتی ایام پایان سال، ماه رمضان و نوروز، از ۱۵ اسفند ماه تا کنون ۱۵۹ تیم گشت و بازرسی، هزار و ۱۳۰ بازرسی از واحدهای صنفی، مراکز عمده پوشاک، مواد غذایی و دیگر صنوف را انجام داده‌اند.

وی افزود: در اجرای این طرح با ۲۸۱ واحد صنفی متخلف برخورد و تذکرات لازم داده شد و همچنین برای ۸۳ واحد صنفی متخلف پرونده تعزیراتی تشکیل شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل بیان کرد: طرح نظارت بر بازار تا ۲۱ فروردین ماه ادامه دارد و بازرسان و همکاران تعزیرات حکومتی در کنار سایر دستگاه‌های متولی موضوع نظارت بر بازار را رصد می‌کنند.

کد خبر 739440

دیگر خبرها

  • پلمب ۶ واحد صنفی متخلف در قزوین
  • تعطیلی ۲۲واحد صنفی متخلف در کرمان
  • تشکیل پرونده‌های تخلف برای تعداد ۹ واحد صنفی متخلف
  • پلمب ۲۷۳۹ واحد صنفی متخلف ازسوی وزارت بهداشت
  • برخورد قانونی با ۲۸۱ واحد صنفی متخلف در اردبیل
  • ۵ واحد متخلف بهداشتی در کاشان پلمب شد
  • برخورد با ۲۸۱ واحد صنفی متخلف در اردبیل
  • تشکیل پرونده برای سه واحد متخلف در بوکان
  • برخورد با ۳۶۰ واحد صنفی متخلف در استان زنجان
  • پلمب ۲ واحد صنفی متخلف در سیریک