Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@22:45:18 GMT

مشاهده ارزش روزانه و فروش آسان سهام عدالت

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۴۳۸۷۴

مشاهده ارزش روزانه و فروش آسان سهام عدالت

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تمامی مشمولین سهام عدالت که آزادسازی مستقیم را انتخاب کرده اند، بدون نیاز به داشتن کد بورسی، بدون نیاز به مراجعه به بانک‌ها یا دفاتر پیشخوان، به راحتی می‌توانند از طریق سامانه سهام عدالت مهرآفرین، فهرست تمام شرکت‌هایی که پس از انتخاب آزادسازی مستقیم، رأسا سهامدار شده اند را مشاهده و نسبت به فروش نمادهای انتخابی تا سقف 30 درصد ارزش سبد سهام خود اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از مهمترین قابلیت‌های متمایز این سامانه نسبت به سایر سامانه‌ها، ایجاد امکان فروش آسان سهام عدالت با بهره گیری از روشی ساده و کاربردی برای سهامدارانی است که ممکن است دانش و تخصص کافی برای انتخاب سهام به منظور فروش نداشته باشند. در سامانه سهام عدالت مهرآفرین، سهامدار می‌تواند تنها با انتخاب درصد فروش درخواستی تا سقف 30 درصد، اقدام به فروش سهام نماید. به عنوان نمونه چنانچه سبد سهام عدالت یک سهامدار فرضی ارزشی در حدود 100،000،000 ريال داشته باشد، در حال حاضر امکان فروش حداکثر 30 درصد آن یعنی رقمی در حدود 30،000،000 ريال برای سهامدار امکان پذیر است. با استفاده از روش فروش آسان در سامانه سهام عدالت مهرآفرین، سهامدار می‌تواند بر روی کادر تعیین شده در این سامانه، به ساده ترین شیوه ممکن، درصد دلخواه خود را انتخاب و پس از مشاهده تعداد و سهم‌های پیشنهادی سامانه، اقدام به نهایی سازی فروش خود نماید. وجه حاصل از فروش سهم نیز، ظرف چند روز کاری به صورت پیش فرض به شماره حساب به نام سهامدار که پیش از این در سامانه سازمان خصوصی سازی ثبت شده است، واریز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات اکسون به عنوان مجری پیاده سازی این سامانه اظهار داشت، به زودی قابلیت‌های جدید و متمایز دیگری به این سامانه افزوده خواهد شد. این قابلیت‌ها، سهامداران را در تصمیم گیری بهتر به منظور مدیریت دارایی‌ها و سبد سهام عدالت خود یاری خواهند نمود.

هم اکنون سامانه سهام عدالت مهرآفرین با آدرس اینترنتیhttps://mehrbroker.com/sahamedalat  در دسترس عموم می‌باشد و تمامی سهامدارانی که پیش از این آزادسازی مستقیم را انتخاب نموده‌اند، امکان دسترسی به این سامانه را خواهند داشت.

فرزاد برنا در ادامه افزود، متاسفانه در طی چند روز اخیر که امکان فروش سهام عدالت برای سهامدارانی که در سامانه سازمان خصوصی سازی، گزینه سهامداری مستقیم را انتخاب کرده‌اند، ایجاد شده است، برخی از مراجعین با مشکلات متعددی مواجه شده‌اند. این مشکلات فارغ از سامانه‌های ارایه شده توسط کارگزاری‌ها و عموما به دلیل وجود مشکلات و ناهماهنگی‌ها از سمت پیمانکار متولی ایجاد زیرساخت فروش سهام عدالت و عدم آماده سازی کامل زیرساخت‌ها بوده است. مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات اکسون در ادامه به برخی از شایع‌ترین مشکلات و راهکارهای برطرف سازی آن از جانب سهامداران اشاره نمود.

دسته اول: خطای عدم تطابق کد ملی و شماره موبایل:

 برخی سهامداران در ورود به سامانه، با خطای عدم تطابق کد ملی و شماره موبایل برخورده کرده اند. این مشکل زمانی رخ می دهد که شماره موبایل ثبت شده در سامانه سهام عدالت خصوصی سازی (samanese.ir) برای آن کد ملی، به نام خود آن سهامدار نبوده باشد. بنابراین، تا زمانی که سامانه مذکور در دسترس است، این افراد باید فورا نسبت به درج شماره تلفن همراه به نام خود سهامدار و شماره شبای بانکی صحیح در سامانه samanese.ir اقدام نمایند.

به محض اینکه از سوی نهادهای متولی، زیرساخت لازم در اختیار شرکت های کارگزاری قرار بگیرد، مراجعین با این خطا مواجه نخواهند شد و در همان لحظه می توانند شماره تلفن همراه خود را اعلام نمایند. به عبارتی رفع این مشکل اندکی صبر از جانب سهامداران و همت بیش از پیش متولیان قانونی آماده سازی زیرساخت سامانه را  می‌طلبد.

دسته دوم: خطای فاقد سهام عدالت:

 افرادی که با خطای عدم وجود کد ملی مواجه می شوند به این خاطر است که یا مشمول سهام عدالت نیستند، یا روش آزادسازی مستقیم را انتخاب نکرده اند. البته، اگر فردی روش آزادسازی مستقیم را پس از تاریخ 1399/02/31 انتخاب کرده باشد، ممکن است باز هم با این خطا مواجه شود ولی احتمالا از انتهای خرداد ماه اطلاعات وی وارد بورس خواهد شد و خواهد توانست با  مراجعه به سامانه های سهام عدالت هر شرکت کارگزاری، سهام خود را مشاهده و مدیریت نماید.

دسته سوم: مشمولین زیر 18 سال که سیم کارت به نام خود ندارند

دارندگان سهام عدالت زیر 18 سال، در حال حاضر به دلیل عدم دارا بودن سیم کارت به نام خود، در استفاده از خدمات غیرحضوری سامانه های سهام عدالت شرکت های کارگزاری محدودیت دارند. برای این افراد، هنوز از مراجع رسمی اظهار نظری نشده است اما شرکت اکسون می تواند پیشنهاد دهد که افراد بین 6 تا 18 سال اقدام به تهیه سیم کارت دانش آموزی به نام خود نمایند. چرا که نه تنها برای سهام عدالت، بلکه برای سایر خدمات غیرحضوری در کشور، وجود سیم کارت به نام خود افراد کمک کننده خواهد بود.

راه دیگری که شرکت اکسون به آن فکر کرده است، این است که افراد زیر 18 سال در سامانه سجام ثبت نام نمایند و ولی یا قیم آن ها تلفن خود را ثبت نمایند. اما این روش باید توسط مراجع ذیصلاح اعلام شود و در آن صورت، زیرساخت شرکت های کارگزاری متناسب با آن بروز خواهند شد.

دسته چهارم: مشمولینی که کلا سیم کارت به نام خود ندارند.

 این دسته از افراد باید نسبت به سیم کارت به نام خود اقدام نمایند. اگر معذوریت هایی مانند عدم امکان خروج از منزل دارند، می‌توانند از فروشگاه های اینترنتی اپراتورهایی مثل همراه اول، ایرانسل یا رایتل نسبت به ثبت نام اینترنت اقدام نمایند. نه تنها برای سهام عدالت، بلکه برای سایر خدمات غیرحضوری در کشور، وجود سیم کارت به نام خود افراد نیاز است.

برنا در انتها افزود، چنانچه مراجعین در مراجعه با سامانه سهام عدالت مهرآفرین با آدرس اینترنتیhttps://mehrbroker.com/sahamedalat  با هر یک از خطاها و مشکلا ت مذکور برخورد نمودند، می‌توانند از پس از رفع مشکلات و انجام اقدامات ذکر شده، با مراجعه مجدد به سامانه، نسبت به نهایی سازی ثبت نام خود اقدام نمایند.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نبض بازار سهام عدالت آزادسازی مستقیم سیم کارت به نام خود مستقیم را انتخاب اقدام نمایند سامانه ها برای سهام کد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۳۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش سهام سرخابی‌ها در هاله‌ای از ابهام

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مجتبی فریدونی کارشناس حقوقی و مدیریت ورزش در برنامه مجله فوتبال شبکه خبر گفت: هیچ نهادی رسمی شرایط فروش سرخابی ها را اعلام نکرده است. سهم خریداران مشخص نیست. 

سازمان خصوصی سازی شرایط فروش را اعلام نکرده است. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سهامداران عدالت بخوانند/ زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد
  • خبر خوب درباره مرحله جدید واریز سود سهام عدالت
  • احتمال پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت در خرداد ماه
  • مهمترین بخش بازار سرمایه اعتمادسازی و مشارکت مردم است/ احتمال پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت در خرداد ماه
  • گزارش روزانه بورس ۲۸ فروردین/ بازار سرمایه در تردید
  • آخرین جزئیات از روند برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت اعلام شد
  • گزارش روزانه بورس ۲۷ فروردین/ بازگشت امید به بازار سرمایه
  • تأمین جهیزیه به ارزش ۴ میلیارد تومان برای ۲۲۰ زوج بوشهری
  • پیش افتادن فروش در تالار منطقه اي ارومیه
  • فروش سهام سرخابی‌ها در هاله‌ای از ابهام