Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@05:16:41 GMT

زندگینامه ۱۰۰ فرمانده شهید مازندران مستند می شود

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۴۵۰۱۱

زندگینامه ۱۰۰ فرمانده شهید مازندران مستند می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عبدالله ملکی بعدازظهر چهارشنبه در دومین جلسه کمیته رسانه و فضای مجازی چهلمین سالگرد دفاع مقدس با بیان اینکه صدا و سیما دانشگاه مجازی است، اظهار داشت: در جنگ رسانه‌ای که دشمن به‌راه انداخته نیازمند حضور قوی‌تر و موثرتری در فضای مجازی هستیم.

وی با اشاره به گستردگی فضای مجازی بر ضرورت حضور نهادهای فرهنگی در این فضا تأکید کرد و گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با توجه به شیوع کرونا برنامه‌ها با نگاه هنری و مخاطب پسند در کمیته رسانه و فضای مجازی پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار ملکی از تولید موشن‌گرافی، کلیپ‌، نماهنگ و … با موضوع دفاع مقدس خبر داد و افزود: این برنامه‌ها از سوم خرداد در سطح وسیع و گسترده‌ای در شبکه‌های مجازی منتشر شده است و تا آخر اسفند نیز در قالب ۴۲ هفته مناسبت ادامه خواهد داشت.

این مسئول همچنین از تدوین کتاب نقش و عملکرد صدا و سیما در هشت سال دفاع مقدس خبر داد و ضمن بر شمردن برنامه‌ها در کمیته رسانه و فضای مجازی افزود: تهیه آلبوم موسیقی مشترک دفاع مقدس، تشکیل کارگروه کارشناسی فضای مجازی و رسانه با مسئولیت روابط عمومی سپاه کربلا، آماده‌سازی زندگی‌نامه ۱۰۰ فرمانده شهید جهت تهیه مستند با همکاری صدا و سیما، تئاتر خیابانی، جشنواره تولیدات فاخر رسانه‌ای، پخش یادواره‌های مجازی، تولید و پخش تیزر ۴۰ سالگی دفاع مقدس، آموزش دو واحد درسی مبانی دفاع مقدس و همکاری در تهیه مستند ۲۰ قسمتی نقش لشکر ۲۵ کربلا در دفاع مقدس از جمله برنامه‌های مشارکتی این اداره کل با صدا و سیمای استان به شمار می‌آید.

هادی ابراهیمی مدیرکل صدا و سیمای مرکز مازندران و رئیس کمیته رسانه و فضای مجازی چهلمین سالگرد دفاع مقدس مازندران نیز ضمن اعلام همکاری و مشارکت در ساخت و تولید برنامه‌های حوزه ایثار و شهادت تصریح کرد: صدا و سیمای مرکز مازندران جهت گرامیداشت چهلمین سال دفاع مقدس با توان هر چه تمام تر گام برداشته و با بکارگیری تمام ظرفیت‌ها در راستای حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پای کار خواهد بود.

گفتنی است؛ این جلسه که با حضور کارشناسان فضای مجازی، هنری و فرهنگی سپاه کربلا، صدا و سیما، حوزه هنری، بنیاد شهید و امور ایثارگران، جهاد سازندگی و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران برگزار شد ۲۵ مصوبه داشت.

کد خبر 4946437

منبع: مهر

کلیدواژه: فضای مجازی ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد شیوع کرونا قزوین ایلام آتش سوزی گرگان سالروز ارتحال امام خمینی بیرجند آتش سوزی جنگل ها امام خمینی ره یاسوج کمیته رسانه و فضای مجازی صدا و سیما برنامه ها دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۵۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تشییع و خاک‌سپاری ۲ شهید گمنام در استان قزوین

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین از تشییع و خاک‌سپاری دو شهید گمنام در این استان خبر داد و گفت: مراسم استقبال از این شهدا ساعت ۱۰ صبح شنبه یازدهم فروردین‌ در میدان میرعماد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمد امیری‌مقدم، ظهر امروز -چهارشنبه هشتم فروردین‌- در نشست خبری با اصحاب رسانه که در خانه-‌موزه خلبان شهید عباس بابایی برگزار شد، از تشییع و تدفین دو شهید گمنام در این استان خبر داد و اظهار کرد: مراسم استقبال از این شهدا ساعت ۱۰ صبح شنبه، یازدهم فروردین از میدان میرعماد به سمت معراج‌الشهدا برگزار می‌شود.

وی افزود: این شهیدان گمنام دو مراسم شب وداع خواهند داشت که یکی در شهر اقبالیه (سلطان‌آباد) در روز پانزدهم فروردین پیش از نماز مغرب و عشا خواهد بود و دیگری هم روز هجدهم فروردین در شهرستان آبیک برگزار می‌شود.

تشییع ۲ شهید گمنام در آبیک و قزوین

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با بیان اینکه این شهدا در روزهای شانزدهم فروردین در روستای کورانه قزوین و نوزدهم فروردین در آبیک تشییع می‌شوند، گفت: پیکر این شهدا اواخر سال ۱۴۰۲ تفحص و از مرز شلمچه وارد کشور شدند که یکی از این شهدا در قالب یگان بسیج و در عملیات خیبر (جزیره مجنون) در ۲۹ سالگی به شهادت رسید و دیگری در عملیات عاشورای ۲ شهید شده است.

امیری‌مقدم ادامه داد: مراسم تشییع این دو شهید گمنام ساعت چهار بعدازظهر روز شانزدهم فروردین در روستای کورانه و نوزدهم فروردین در شهر آبیک برگزار می‌شود و از زمان استقبال تا تدفین این شهدای گمنام ۱۱ روز زمان داریم که طی این مدت هیئت‌های مذهبی و پایگاه‌های بسیج می‌توانند پذیرای این میهمانان بهشتی باشند.

وی یادآور شد: برای خاک‌سپاری این دو شهید گمنام، دو نقطه برای تدفین از قبل شناسایی و برای آنها یادمان ساخته شده است که تا پیش از تدفین این شهدای گران‌قدر تکمیل خواهد شد که زیارتگاه این شهیدان گمنام در سه‌راهی امامزاده اباذر و همچنین صنایع دفاعی انصارالمهدی (عج) خواهند شد.

ساخت ۲۵ یادمان شهدای گمنام

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین همچنین با اشاره به تاریخچه ساخت یادمان شهدای گمنام در استان قزوین گفت: از سال ۱۳۸۱ که نخستین تدفین شهیدان گمنام در استان قزوین صورت گرفته است تا سال ۱۴۰۰ یعنی طی ۱۹ سال، ۳۳ یادمان شهدای گمنام در استان قزوین ساخته شده بود.

امیری‌مقدم از ساخت ۲۵ یادمان شهدای گمنام استان قزوین در طول دو سال اخیر (۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲) خبر داد و افزود: هشت یادمان از این تعداد از یادمان‌های به‌جامانده از دوره قبل بودند و در طول دو سال اخیر هم احداث ۱۷ یادمان را آغاز کردیم که برخی ساخته شده و بعضی دیگر هم در حال ساخت هستند.

وی همچنین میزان سهمیه چاپ کتاب در نهاد متبوعش را ۶۰ جلد در سال عنوان کرد و گفت: سال پیش در مجموع ۶۱ جلد کتاب با موضوع دفاع مقدس در استان قزوین چاپ یا تجدید چاپ کردیم، در ضمن در سال‌جاری هم تدوین و تألیف تاریخ توصیفی هشت‌سال دفاع مقدس و تکمیل دایرةالمعارف دفاع مقدس استان قزوین با ۳۰۰ مدخل را با کمک دانشگاه‌ها در دستور کار داریم.

کد خبر 739649

دیگر خبرها

  • فعالیت جهادگران در ایام نوروز همانند دفاع مقدس است
  • درخشش یک مازندرانی در جشنواره ملی کتاب و رسانه
  • قزوین میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود
  • امکان حضور فعالان فضای مجازی در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم
  • عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات در بروجرد دستگیر شدند
  • جزئیات تشییع و خاک‌سپاری ۲ شهید گمنام در استان قزوین
  • ۴۱ متهم فضای مجازی اردستان به مراجع قضایی معرفی شدند
  • مجازات شاهزاده سرین چیست؟
  • شهر مقدس قم میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود
  • رسانه‌ها بازوی توانمند پلیس در ارتقاء نظم و امنیت هستند