Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ مهدی ولی پور در تشریح اقدامات این سازمان با وقوع زمین لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت ۲۱:۴۸ شب گذشته در استان فارس، حوالی بیرم، گفت: این زلزله، سه پیش لرزه داشت که بزرگترین آن ۵.۱ ریشتر بوده و ۱۳ پس لرزه تا ساعت ۱۱ صبح امروز چهارشنبه ۲۱ خردادماه در این منطقه ثبت شده که بزرگترین آن ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ ریشتر بوده و در ساعت ۱۰:۲۲ صبح امروز رخ داده است.

وی افزود: به منظور ارزیابی میزان خسارات و امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی این زلزله، ۷۲ نیرو در قالب ۱۸ تیم عملیاتی شامل تیم های ارزیاب، آنست، آواربرداری، اسکان اضطراری و تغذیه با به کارگیری ۱۸ دستگاه خودروی سبک و سنگین به مناطق آسیب دیده اعزام شدند.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اعزام تیم پیشرو آنست به منطقه بیرم بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه در استان گفت: با وقوع پیش لرزه ۵.۱ ریشتری و زلزله ۵.۷ ریشتری شب گذشته در استان فارس، ستاد مدیریت بحران در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات EOC استان و سازمان امداد و نجات تشکیل و همچنین ستاد مدیریت حوادث استانداری با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان و ستاد مدیریت بحران شهرستان های متاثر تشکیل شد.

ولی پور در تشریح دیگر اقدامات انجام شده در پی وقوع زلزله شب گذشته در استان فارس گفت: ایجاد انبارهای فرعی جمعیت و دپوی اقلام امدادی و اضطراری و دپوی ۲ هزار تخته چادر در شعب متاثر از حادثه در شهرستان های خنج، گراش و لامرد از دیگر اقدامات انجام شده برای پوشش حادثه و حمایت از آسیب دیدگان احتمالی بوده است.

وی همچنین به آماده باش ۲۶ شهرستان استان فارس در شب گذشته و ارزیابی مناطق بیرم، روستای خلیلی، آشنا، حسین آباد، ارد، منطقه صحرایی باغ، مز، خنج، هنگویه، چاهطوس و هفتوان اشاره کرد و افزود: تیم های ارزیاب جمعیت هلال احمر شب گذشته، ۶ روستا و ۲۲۶ خانه را در روستای خلیلی که کانون زلزله بود، ارزیابی کردند.

به گفته سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، شب گذشته سه کمپ اسکان اضطراری در شهرستان خنج در روستای مز، چاهطوس و آشنا با ظرفیت ۲۰ چادر در هر کمپ برپا و به استان های همجوار استان فارس از جمله استان های هرمزگان، بوشهر، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و یزد برای پوشش احتمالی حادثه اعلام آماده باش شده بود.

لازم به ذکر است کانون زلزله شب گذشته در استان فارس، تا شعاع ۱۰ کیلومتری دارای ۹ روستا و ۹۸۵ خانوار با جمعیتی حدود ۳۹۳۰ نفر است.

برچسب‌ها سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان امداد و نجات هلال احمر زلزله سازمان امداد و نجات هلال احمر زلزله سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۵۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوزاد بیمار در سیل جنوب سیستان و بلوچستان با بالگرد به بیمارستان کنارک منتقل شد

حسن مصفا گفت: ظهر امروز بالگرد سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور به مسیر مأموریت در روستای گو از توابع بخش مرکزی زرآباد اعزام شد.

وی ادامه داد: به دلیل انسداد راه‌های مواصلاتی در پی بارندگی‌ های اخیر بدون پرواز بالگرد امکان موفقیت در این ماموریت وجود نداشت.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان بیان کرد: بالگرد امدادی این سازمان در محلی مناسب فرود آمد و پس از بررسی‌های انجام شده نیروهای امدادی‌ جمعیت هلال احمر اقدام به انتقال نوزاد به همراه خانواده به مرکز درمانی کردند.

وی گفت: نوزاد بیمار توسط بالگرد سازمان امداد و نجات به شهرستان کنارک منتقل و به موقع به مرکز درمانی تحویل داده شد.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اعزام گروههای ارزیاب از جمعیت هلال احمر به محل زلزله در روداب سبزوار
  • گزارش ارزیابی زمین لرزه شهر روداب سبزوار و روستاهای تابعه
  • انجام ۸۵ مورد عملیات امداد و نجات در ۸ استان متأثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به بیش از ۱۰ هزار نفر
  • گزارش ارزیابی زمین لرزه شهر روداب سبزوار و روستاهای تابعه و شهرستان ششتمد
  • وقوع زلزله در سبزوار
  • نوزاد بیمار در سیل جنوب سیستان و بلوچستان با بالگرد به بیمارستان کنارک منتقل شد
  • امداد رسانی به عشایر در آباده
  • ارسال ۷۰۰ بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • آخرین وضعیت اقدامات امدادی در سیل جنوب کشور/ امدادرسانی به هزار نفر و تداوم آماده‌باش
  • وقوع زلزله ۴.۸ ریشتری در استان سیستان‌وبلوچستان