Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، بر ضرورت کاهش قیمت تمام شده کالاهای اساسی وارداتی به کشور تأکید کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از شاتا، یزدان سیف در نشست پایش بازار کالاهای اساسی گفت: با تغییر شیوه‌ی حمل از کشور مبدأ و واردات برنج، با توجه به میزان واردات، سالیانه می‌توان 150 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیف افزود: در بخش واردات شکر هم بسته‌بندی و عرضه و توزیع شکر خانوار نه تنها می‌توان به صرفه‌جویی هزینه‌های تأمین و ایجاد اشتغال در کشور کمک کرد؛ بلکه بهداشت و سلامت کالا حفظ می‌شود و از خروج شکر مصرفی خانوار به سمت صنف و صنعت نیز جلوگیری می‌شود که ضرورت دارد بخش کارشناسی برای خرید، حمل واردات و توزیع این دو کالای اساسی این امور جزو مبانی عملیات تأمین و در دستور کار قرار بگیرد.

براساس این گزارش؛ در این نشست، گزارشی از قیمت و مبادلات جهانی انواع کالای اساسی توسط کارشناسان بازرگانی خارجی و داخلی ارائه شد که بر این اساس قیمت جهانی گندم و انواع غلات در این هفته نسبت به گذشته؛ رشد اندک داشت. اگر چه گندم فرانسه از 221 دلار در هر تن به 223 دلار افزایش داشت اما گندم اتحادیه اروپا بدون تغییر ماند.

قیمت جهانی انواع برنج نیز طی هفته‌ی گذشته اندکی کاهش یافت و روغنی خوراکی نیز به دلیل افزایش تقاضا در بازار جهانی رشدی از 20 تا 55 دلار درهر تن دارد که مربوط به انواع روغن پالم، آفتابگردان و سویا است.

گزارش میزان موجودی انواع کالاهای اساسی، مطلوبیت ذخیره‌سازی این کالاها را نشان می‌دهد و بیش از 300 هزار تن شکر در راه ورود به بنادر ایران است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حمل و نقل کالاهای اساسی صرفه جویی ارزی کالاهای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۵۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام میزان تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی

بانک مرکزی با تکذیب توقف پرداخت ارز کالا‌های اساسی اعلام کرد: ۲۷ درصد واردات که مربوط به کالا‌های اساسی و داروست، با نرخ دلار ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تامین می‌شود.

به گزارش تسنیم، بانک مرکزی در واکنش به انتشار مطالبی با عنوان "توقف اختصاص ارز کالا‌های اساسی" و طرح ادعایی به نقل از عضو هیات نمایندگان اتاق تهران مبنی براینکه "بیش از یک ماه است که به کالا‌های اساسی ارز تخصیص نیافته است" ضمن تکذیب این ادعای نادرست و عاری از حقیقت، اعلام کرد: براساس آمار موجود در یک ماهه ابتدایی سال جاری ۲ میلیارد و ۷۷۲ میلیون دلار ارز برای واردات کالا‌های اساسی، دارو، کالا‌های تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شد.

براین اساس طی فروردین ماه سال جاری، ۶۲۱ میلیون دلار ارز برای واردات کالا‌های اساسی و دارو با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تامین شد که ۵۴۸ میلیون دلار آن بابت کالا‌های اساسی و کشاورزی شامل اقلام گندم، دانه‌های روغنی نهاده‌های دامی بوده است.

لازم به ذکر است طی این مدت تامین ۶۹ درصد نیاز‌های وارداتی صنایع مختلف کشور با دلار ۴۱۰۰۰ هزار تومان (ارز نیمایی) صورت گرفته است. ۲۷ درصد واردات که مربوط به کالا‌های اساسی و داروست، با نرخ دلار ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تامین می‌شود.

نیاز‌های بخش خدمات هم که حدود ۴ درصد است، با نرخ ۴۳ هزار تومان تامین می‌شود. میانگین وزنی ارز تامین شده نیز عدد ۳۷۵۰۰ تومان را نشان می‌دهد.

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • صرفه جویی ارزی ۳۷ میلیون دلاری با بومی سازی کود سیاه
  • تامین ۳ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و صنایع
  • تامین ۳ میلیارد دلاری ارز برای کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات
  • بانک مرکزی : توقف تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی کذب است
  • اعلام میزان تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی
  • تخصیص ۶۲۱ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • دلار تلگرامی بر قیمت کالاهای وارداتی تاثیر ندارد