Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جلسه شورای اسلامی شهر سورک با رئیس آب و فاضلاب میاندورود درباره بررسی وضعیت آب شرب سورک و مشکلات پیش رو تأکید شد که قطعی آب آشامیدنی مردم منطقه قابل توجیه نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، جلسه شورای اسلامی شهر سورک عصر امروز با رئیس آب و فاضلاب میاندورود درباره بررسی وضعیت آب شرب سورک و مشکلات پیش رو در دفتر شورای شهر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این جلسه علیجان علیخانی رئیس شورای شهر سورک با بیان اینکه مراجعه زیادی از سوی مردم مبنی بر قطعی آب در ضلع جنوبی سورک هستیم، اظهار کرد: در جلسه قبل اعلام شد که با نصب شیر فلکه این مشکل رفع می‌شود اما بعد از گذشت شش ماه این مشکل حل نشد.

علیخانی بیان کرد: ضلع جنوبی شهر در حال پیشرفت و ساخت و سازهای متعدد است و نیاز به تامین آب در این مسیر بیش از پیش مورد نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: این روزها مردم یا با قطعی آب روبرو هستند یا با افت فشار و با توجه به جمعیت زیادی که در این بخش از شهر قرار دارند باید طوری مدیریت شود که مردم نگویند یک بخش شهر آب دارد و بخش دیگر همیشه دچار مشکل است.

علیجانی افزود: در کنار مزار سورک چند خانوار هستند که ساخت و ساز جدید داشتند و انشعابات برق و گاز را دریافت کردند و لازم است که اداره آب نسبت به لوله کشی و واگذاری انشعاب آب اقدام کند.

کاظم امجدی نیز با بیان اینکه باید مشخص شود که پیک مصرف ما چقدر است و چه مقدار ورودی آب داریم تا حجم کمبود آب را بشناسیم، تصریح کرد: آب مایه حیات و لازمه زندگی روزمره است و قطعی آن هیچ توجیحی ندارد.

علی اکبر مظلومی‌نیا نیز با اشاره به ظرفیت منبع آب سورک، گفت: ظرفیت منبع به شکلی است که اگر پر باشد می‌تواند به کل شهرستان آب رسانی کند.

وی اظهار کرد: هدف ما کمک به آب و فاضلاب است تا مشکل مردم مرتفع شود و در این زمینه هرگونه کمکی از ما خواسته شود دریغ نخواهیم کرد.

شهربانو خداپناه نسبت به بازسازی شبکه‌های آب تاکید کرد و افزود: بخشی از مردم نسبت به تعرفه آب گلایه دارند و در این خصوص توضیح دهید.

50 لیتر در ثانیه آب ورودی شهر کم شده است
حجت محمدزاده رئیس آب و فاضلاب میاندورود در این جلسه با بیان اینکه از زمانی که در سال 93 به میاندورود آمدم تا به امروز دبی ورودی آب سورک از 80 لیتر در ثانیه به 24 لیتر در ثانیه رسیده است، اظهار کرد: چاه‌ها 24 ساعته فعال هستند و در صورت خارج شدن حتی یکی از چاه‌ها برای ساعتی از مدار، شاهد کمبود آب خواهیم بود به همین دلیل با ورودم به میاندورود سعی کردیم جلوی هدر رفت آب را بگیریم.

محمدزاده با تاکید بر اینکه آب و فاضلاب برای پیشبرد کارها نیاز به پول دارد، افزود: در سال گذشته تراز مالی ما یک میلیارد و 100 میلیون تومان منفی بود با اینکه از نظر صرفه جویی و هزینه در رتبه بالای استان بودیم.

وی با بیان اینکه آب بسیار ارزان است، تصریح کرد: برای کاهش هزینه‌ها ابتدا از خودمان شروع کردیم و ماشین استیجاری را حذف و از ماشین شخصی استفاده می‌کنم و حتی تنها شهرستانی هستیم که پیمانکار نداریم و کارها را امانی انجام می‌دهیم.

حفر چاه برای جبران کمبود آب
محمدزاده درباره اصلاح شبکه به طول دو هزار متر در سال گذشته، گفت: به دلیل اینکه مجوزها به موقع صادر نشد پیمانکار با انجام 700 متر، پروژه را رها کرد و رفت.

وی درباره اتصال شبکه آب سورک به سد شهید رجایی، خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی‌ها در فاز دوم تصفیه خانه سد شهید رجایی سورک نیز تامین آب خواهد شد و باید منتظر راه اندازی و افتتاح فاز دوم تصفیه خانه باشیم اما با این حال اقدامات اولیه برای متصل شدن به این بخش در میاندورود پیگیری خواهد شد.

رئیس آب و فاضلاب میاندورود در پایان گفت: با حفر یک چاه جدید و اضافه کردن آن به مدار فعلا مشکل آب سورک حل شده است ولی ما باید یک فکر اساسی‌تر برای این موضوع داشته باشیم چون روستاهای اطراف نیز از سورک آب می‌گیرند.

علی اکبر مظلومی‌نیا عضور شورای شهر سورک نیز در خاتمه تاکید کرد: شهرداری باید هرچه سریع‌تر همکاری لازم برای توسعه و اصلاح شبکه را با آب و فاضلاب داشته باشد تا مشکل مردم حل شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: لیتر در ثانیه شهر سورک آب سورک قطعی آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۶۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعی موقت آب در برخی مناطق همدان

روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان همدان اعلام کرد: به دلیل انجام تعمیرات در خطوط اصلی شبکه توزیع آب همدان، امروز سه‌شنبه از ساعت هشت صبح الی ۱۴ قسمت‌هایی از مناطق شهر همدان قطع می‌شود.

براساس این اطلاعیه، خیابان هنرستان، محوطه نستوه، شکریه، کمال آباد، سعیدیه، مهدیه، سلمان، زمانی و پشت بیمارستان بوعلی با قطعی احتمالی و یا افت فشار آب روبرو خواهند بود.

دفتر روابط‌عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان همدان از شهروندان خواست با رعایت الگوی مصرف و قطع مصارف غیر ضروری، یاری رسان این شرکت در توزیع آب شرب باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • زون‌بندی شبکه آبرسانی شهرکرد در راستای توزیع عادلانه آب
  • مصرف آب مشهد هفت هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است
  • شروع عملیات زون بندی شبکه آب شهرکرد
  • آغاز عملیات زون بندی شبکه آب شهرکرد
  • قطعی موقت آب در برخی مناطق همدان
  • هدر رفت ۴۸۸ لیتر در ثانیه آب شرب جلوگیری شد
  • هدررفت ۴۸۸ لیتر در ثانیه آب شرب جلوگیری شد
  • اعتبارات سفر دولت مربوط به موزه دفاع مقدس مازندران جذب شد
  • تامین آب آشامیدنی برای روستای آزاد ده تاکستان
  • آب آشامیدنی کنارک پایدار شد