Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک قرض الحسنه مهر ایران امکان انجام فرآیند احراز هویت سجام را از طریق نرم‌افزار همراه بانک خود فراهم کرده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی بانک مهر ایران، افرادی که می‌خواهند در بورس فعالیت کنند، لازم است برای دریافت کد بورسی، به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و کار احراز هویت سجام را انجام دهند، اما بانک قرض الحسنه مهر ایران امکان انجام این فرآیند را از طریق نرم‌افزار همراه بانک خود فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احراز هویت حضوری سجام در ابتدا از طریق دفاتر خدمات پیشخوان دولت انجام می شد، اما بعد از مدت ها به دنبال افزایش تقاضا برای دریافت کد بورسی و نیز ازدحام جمعیت در این دفاتر، بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز این امکان را بر روی همراه بانک خود فراهم کرد. هموطنان می توانند با مراجعه به سایت بانک قرض الحسنه مهر ایران به نشانی http://www.qmb.ir نسبت به نصب و راه اندازی این اپلیکیشن اقدام کنند.

برای انجام احراز هویت آنلاین لازم است که فرد در سامانه سجام ثبت‌نام و کد رهگیری را دریافت کرده باشد، همچنین نیاز است که متقاضی دارای کارت ملی هوشمند بوده یا رسید ثبت‌نام کارت ملی را در اختیار داشته باشد و به شماره موبایل ثبت شده در سامانه سجام نیز دسترسی داشته باشد.

آن دسته از متقاضیان که دارای این شرایط هستند، می‌توانند از طریق همراه بانک مهریران به بخش احراز هویت آنلاین سجام مراجعه و اطلاعات خواسته شده را وارد کنند. در مرحله بعد کد پیامک شده به شماره موبایل ثبت شده در سامانه سجام را وارد می‌کنید و بعد از آن نوبت به ارسال یک عکس سلفی از چهره و یک عکس هم از نمونه امضای شما می‌رسد. مرحله بعدی شامل ارسال یک ویدئو از خودتان طبق شرایطی است که در همان صفحه توضیح داده شده؛ به‌طوری که جمله‌ای را که برای شما نمایش داده می‌شود، می‌خوانید.

پس از اینکه ویدئو ارسال شد، نوبت به تأیید اطلاعات و مدارک می‌رسد. از صحت آن‌ها مطمئن شوید و گزینه  تأیید نهایی اطلاعات را لمس کنید. سپس وارد درگاه پرداخت الکترونیکی می‌شود و می‌توانید کارمزد احراز هویت را با کارت هر یک از بانک‌های عضو شتاب پرداخت کنید.

اکنون صفحه تأیید به همراه کد پیگیری به شما نمایش داده می‌شود. مدارک شما در اسرع وقت توسط اپراتور بررسی می‌شود و در صورتی که اطلاعات وارد شده صحیح باشد، احراز هویت شما در سامانه سجام تأیید شده و کد بورسی شما از طریق پیامک برایتان ارسال خواهد شد.

طی کردن این فرآیند چند دقیقه‌ای باعث می‌شود دیگر نیازی به مراجعات حضوری نباشد این در حالی است که فراگیری بیماری کرونا هنوز تمام نشده و گمانه‌زنی‌ها و نگرانی‌ها درباره آغاز موج دوم آن ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: قرض الحسنه موبایل نرم افزار بانک مهر ایران بانک قرض الحسنه مهر ایران سامانه سجام احراز هویت همراه بانک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۶۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد مهمی که وزارت ارتباطات از اپراتورهای تلفن همراه گرفت

به گزارش همشهری آنلاین،‌ عیسی زارع‌پور با بیان اینکه نهضت فیبر نوری در ۲۰۰ شهر کشور انجام شد، گفت: پروژه بزرگ فیبر نوری را در حال انجام است تا به‌صورت زیرساختی مسأله سرعت اینترنت را برای همیشه حل کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه تاکنون کار ایجاد شبکه فیبر نوری در یک سوم کشور انجام شده است، تصریح کرد: تلاش داریم امسال این میزان را ۲ برابر و تا پایان دولت کل کشور را به اتمام برسانیم.

زارع‌پور با تأکید بر اینکه با توجه به تعهدی که از اپراتورها گرفته‌ایم افزایش تعرفه اینترنت باید صرف توسعه شود، گفت: تا پایان سال باید ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده شود که در حال پیگیری این موضوع هستیم.

کد خبر 845410 منبع: فارس برچسب‌ها وزارت ارتباطات‌ و فناوری اطلاعات خبر ویژه اینترنت

دیگر خبرها

  • صعود آسان بهمن و آتین و حذف گروه مالی فیروزه و همراه اول؛ مرحله یک چهارم نهایی برندکاپ
  • ابلاغ اطلاعیه شرایط احراز مسکن نامناسب ایثارگران + جزئیات
  • توسعه ۲۰۰۰هکتاری کمربند سبز تهران در سال جاری/ آخرین وضعیت احراز و تأیید ۱۴ پیمانکار پایتخت
  • اطلاعیه شرایط احراز مسکن نامناسب ایثارگران ابلاغ شد
  • اشتغال ۶۱۳ مددجوی تحت حمایت مرکزی از طریق کاریابی
  • سامانه سجام ۶ ساله شد
  • بازدیدمعاون وزیر صمت از ۲ واحد صنعتی درمشهد
  • تعهد مهمی که وزارت ارتباطات از اپراتورهای تلفن همراه گرفت
  • آیت‌الله اعرافی: بانکداری ایران باید پاکیزه شود
  • همه چیز درباره کارت بانکی کهربا + جزئیات دقیق