Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@15:42:21 GMT

آزادسازی ۲۱۳۷۱ متر مربع زمین‌های ملی قشم

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۴۶۹۱۱

آزادسازی ۲۱۳۷۱ متر مربع زمین‌های ملی قشم

مسوول یگان حفاظت و اجراییات اراضی ملی و دولتی سازمان منطقه آزاد قشم عصر چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: کارشناسان ارزش این زمین‌ها را ۳۱ میلیارد و ۴۳۷ میلیون ریال برآورد کردند.

مصطفی مازندرانی افزود: در این مدت ۱۸۲ بازرسی صورت گرفت که در نتیجه‌ی آن ۱۵۲ فقره اخطار کتبی برای متصرفان اراضی ملی و دولتی به میزان یک میلیون و ۴۵۶ هزار و ۱۳۴متر مربع صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین ۲ حکم قضایی اجرا و  ۲ پرونده قضایی برای متصرفان تشکیل شد.

مسوول یگان حفاظت اراضی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: ارسال یک پرونده ساخت و ساز غیرمجاز به کمیسیون تخلفات ساختمانی و ۲ مورد بازدید و کنترل برداشت از معادن جزیره قشم نیز از دیگر اقدامات این یگان در طول این مدت است.

مازندرانی افزود: در سیاست‌های سازمان منطقه آزاد قشم درخصوص جمع‌آوری تورهای ماهیگیری و ماهی‌های خشک و دیگر مسایل، محدوده‌ای به مساحت ۹ هزار و ۳۰۰ مترمربع آزادسازی و تابلوی هشدار اراضی ملی و دولتی در آن محل نصب شد.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

برچسب‌ها سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم هرمزگان تصرف اراضی قشم خلیج فارس تنگه هرمز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هرمزگان تصرف اراضی قشم خلیج فارس تنگه هرمز هرمزگان تصرف اراضی قشم خلیج فارس تنگه هرمز سازمان منطقه آزاد منطقه آزاد قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۶۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: انجام ۱۲ فقره تبصره ذیل ماده ۵۵ به مساحت تقریبی ۴ هزار متر مربع از ید متجاوزین خارج و اعاده به وضع سابق گردید این ماموریت با حضور فرمانده وکارشناس یگان حفاظت، سرجنگلبان و نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی واحد شیخ موسی انجام شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • لزوم تغییر مسیر رینگ چهارم و آزادسازی اراضی در محدوده سیتی‌سنتر و راه‌آهن
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد در کرمان
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • (تصاویر) آزادسازی ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • آزادسازي اراضي دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر مربع از بلوچستان را درگیر کرد
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • ۳۹۵ هکتار اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی واگذار شد