Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمد حیدری سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری از انجام ۴۲ هزار ماموریت تکنسین‌های این مرکز در سال ۹۸ خبر داد و افزود: تصادفات، مشکلات قلبی و تنفسی در صدر این ماموریت‌ها بوده است.

او افزود: بیش از ۱۰ هزار ماموریت انجام شده مربوط به خدمت رسانی به مصدومان تصادفات جاده‌ای بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدری  در مجموع تعداد تماس با سامانه ۱۱۵ در سال گذشته را ۸۰۰ هزار مورد اعلام کرد و افزود: از جمله ماموریت‌های فصلی اورژانس در ۶ ماهه اول سال حوادث غرق‌شدگی و در ۶ ماهه دوم مسمومیت با گاز منوکسیدکربن است که این مسمومیت در کشور ۲۲۳ نفر فوتی داشته و در استان نیز باعث مرگ سه نفر شده بود که با کاهش چشمگیری در مقایسه با سال ۹۷ مواجه بودیم.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان در خصوص زمان استاندارد رسیدن تکنسین‌های اورژانس در محل حادثه اظهار داشت: از زمان وقوع حادثه و تماس با سامانه ۱۱۵ تا رسیدن واحد‌های اورژانس، زمان استانداردی تعیین شده که در کشور ما این زمان در شهر هشت دقیقه و در جاده ۱۴ دقیقه می‌باشد که به همت پرسنل دلسوز فوریت‌های استان به صورت میانگین زمان ۸ دقیقه شهر به ۵ دقیقه و زمان ۱۴ دقیقه جاده به ۹ دقیقه کاهش پیدا کرده است.

به گفته حیدری، در حال حاضر تعداد ۳۵۰ نیروی عملیاتی اورژانس به همراه ۸۱ آمبولانس مجهز در قالب ۵۱ پایگاه فعال در سطح استان آماده خدمات رسانی‌اند.

او در خصوص آمار عملیات‌های دو ماهه اول سال جاری نیز گفت: تعداد ۶ هزار ماموریت در دو ماهه اول سال جاری انجام شده که تعداد یک هزار مورد از این ماموریت‌ها تصادف بوده و مابقی اکثراً مربوط به بیماران قلبی و تفسی است.

بیشتر بخوانید: مزاحمت‌های تلفنی فرصت‌های امدادرسانی را از بین می‌برند

حیدری، در خصوص حوادثی که در حین ماموریت برای پرسنل اورژانس اتفاق افتاد گفت: در سال گذشته، ۱۲ نفر از پرسنل اورژانس در حین ماموریت و انجام وظیفه دچار مصدومیت شدند که بیشتر این مصدومیت‌ها ناشی از بروز تصادفات حین ماموریت بوده است.

او خاطرنشان کرد: پرسنل اورژانس در مواجهه با ویروس کرونا نیز همپای سایر تیم‌های درمانی مشغول به فعالیت شدند، وظیفه‌ی سخت‌تری نیز داشتند، چون هر بیمار حادثه‌دیده را باید مبتلا به کرونا تلقی می‌کردند که امدادرسانی را برای آن‌ها سخت‌تر می‌کرد و متاسفانه تعداد هفت نفر از پرسنل نیز در حین امدادرسانی مبتلا به ویروس کرونا شده که بهبود یافتند.

انتهای پیام/خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث و فوریت های پزشکی تصادفات جاده ای اورژانس هزار ماموریت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۷۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصدومیت هفت تن بر اثر تصادف زنجیره‌ای در حاجی آباد


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، حسین قاسمی افزود: این حادثه ساعت ۱۲ و ۲۷ دقیقه دیروز، بین یک دستگاه تریلی، سمند، پژو پارس، پژو ۲۰۶ و پراید رخ داد که بالافاصله سه دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ از پایگاه‌های جاد‌های قطب آباد، فین، سیاهو و یک تیم امداد و نجات هلال احمر به محل اعزام شد.
وی گفت: بعد از انجام اقدامات درمانی اولیه شامل، رگ گیری، پانسمان و کنترل خونریزی، فیکس کردن اندام آسیب دیده سه نفر از مصدومان به بیمارستان خلیج فارس، دو نفر به بیمارستان شهید محمدی و یک مصدوم به بیمارستان فاطمه الزهرا (س) حاجی آباد منتقل شد.
قاسمی با اشاره به اینکه یکی از مصدومان رضایت به انتقال به بیمارستان نداده است، افزود: مصدومان این حادثه دچار ترومای متعدد بودند که همگی هوشیار هستند.

بیشتربخوانید:  انسداد و یک طرفه شدن بخشی از جاده بندرعباس به خمیر و لار
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: سه نفر از مصدومان زن و چهار نفر مرد هستند.
وی افزود: یکی از مصدومان خانم باردار ۲۵ ساله‌ای بود که اکنون تحت نظر است.

دیگر خبرها

  • اورژانس قم به سه هزار ۶۰۰ مسافر نوروزی امداد رسانی کرد
  • کاهش شمار جان باختگان و مصدومان تصادفات در راه‌های استان تهران
  • مراجعه بیش از ۶۱ هزار نفر در ایام نوروز به اورژانس زنجان
  • تصادف مرگبار در محور نیشابور به سبزوار
  • انجام سه هزار و ۵۵۹ ماموریت اورژانس در لرستان
  • مسمومیت ۵۰۰ نفر با گاز مونوکسیدکربن در ۱۲ روز
  • مسمومیت بیش از ۵۰۰ نفر با گاز مونوکسیدکربن در ۱۲ روز
  • فوت مصدومان تروما و تصادفی در مازندران کاهش یافته است
  • فوت مصدمان تروما و تصادفی در مازندران کاهش یافته است
  • مصدومیت هفت تن بر اثر تصادف زنجیره‌ای در حاجی آباد