Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس حوزه ورزش معتقد است : اگر افراددر این شرایط بحرانی کرونا طرز فکر خود را تغییر داده در این صورت می توانند با دید مثبت تری به موضوع نگاه کنند و حتی به راحتی به فواید ورزش کردن در خانه پی ببرند.

خبرگزاری برنالرستان – گروه ورزشی :  شیوع ویروس کرونا در ماه های اخیر و سیاست قرنطینه شدن زندگی روزمره و در پی آن تعطیلی باشگاه ها واماکن ورزشی فضایی برای برجسته شدن ایده ورزش در خانه ایجاد کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برمبنای این سیاست هم ورزشکاران حرفه ای وهم حوزه ورزش عمومی به وسیله هیئت های مختلف ورزشی به حیطه ورزش در خانه و ارتقاسلامتی دربین اعضای خانواده کشانده شد.

با توجه به اهمیت ورزش در ارتقا سلامتی و نقش آن در مقابله با بیماری ها و ازجمله تقویت بعد جسمانی وذهنی برای مقابله با شیوع یک بیماری جدید وناشناخته  چون کرونا ویروس این موضوع نشان می دهدکه تثبیت فرهنگ ورزش در خانه و نهادینه کردن این فرهنگ بین خانواده ها تاچه اندازه مهم وباید به عنوان یک تجربه جدید مورد مطالعه قرار گرفته وبرتداوم آن کوشید. 

یک کارشناش ارشد تربیت بدنی در گفت و گو با خبرگزاری برنا می گوید:  ورزش یکی از اموری است که تقریبا گروه های زیادی از مردم به اشکال گوناگون به آن روی آورده اند .

 زیرا ورزش هم بر روی جسم و هم روحیه فرد بسیار تاثیرگذار است به همین دلیل ورزش را همواره در برنامه روزانه خود قرار می دهند.

این روزها که کشورمان درگیر ویروس منحوس کرونا شده است همگی شاهد آن هستیم که بسیاری از مشاغل و حرفه ها به سوی تعطیلی سوق داده شده اند و همین امر زمینه ناراحتی افراد را فراهم آورده است از آن جمله می توان به افرادی اشاره کرد که فعالیت های مستمر ورزشی را پیگیر بوده اند و برای سلامتی خود ارزش زیادی قائل هستند .

همایون صادقی می افزاید : اما امروزه با توجه به شرایط بحرانی که گریبان گیر کشور شده است باید این عزیزان طرز فکر خود را تغییر داده و تجربه دیگری را در این روزها برای خود به ارمغان بیاورند . درست است که تمرینات در باشگاه ها و سالن های ورزشی یکی از مثبت ترین تجربه های زندگی افراد به شمار می آید اما باید خاطر نشان کرد که با این شرایط بحرانی نباید ریسک کرد وتحت هر شرایطی هم که شده تمرینات را هم در سالن های ورزشی یا باشگاها انجام داد و اگر این مراکز به سمت تعطیلی سوق داده شده اند این افراد ناراحت شوند و دست از همه چیز بکشند و زانوی غم بغل بگیرند و در این صورت نیز سلامتی روح و روان خود را به مخاطره بیاندازند.

 * ورزش در خانه یک تغییر دردناک یا تبدیل تهدید به فرص؟

شیوع یکباره  ویروس کرونا به عنوان یک بحران جهان شمول زیروبم زندگی جوامع مختلف را تحت شعاع خودقرارداده  به شکلی که برخی از عادات خوشایند افراد که در حیات روز مره خود سالها به آن  خو کرده بودند نیز دستخوش تغییرات دردناک شدوبا تاثیرمنفی برشرایط روحی وروانی مردم برشدت استرس ، ناخوشی و رنجشان به  صورت نامعلومی افزوده است مسلمااین بحران در حوزه ورزش به مثابه یک موضوع حیاتی در نزدگی بشر امروز تاثیرعینی وحتی ویرانگری نیز گذاشته است که حتی با بازگشایی باشگاه ها واماکن ورزشی باحفظ پروتکل های بهداشتی نیزبرای برخی  قابل جبران نیست شواهد نشان می دهد که برای بسیاری از افراد این روش زندگی ورزشی سخت وغیرقابل تحمل  است .

 صادقی یادآورمی شود: : کسانی که به ورزش روی آورده اند در این شرایط بحرانی فقط کافیست طرز فکر خود را تغییر دهند در این صورت می بینند که دیگر نیازی به رفتن سالن های ورزشی یا باشگاه ها نیست زیرا می توانند تمرینات ورزشی را در بهترین حالت در منزل انجام دهند .

این کارشناس ارشد تربیت بدنی   ایده ورزش در خانه را هم برای فرد و هم برای جوامع  بحران زده از کرونا بسیار فایده بخش دانسته و معتقد است :  اگر افراددر این شرایط بحرانی طرز فکر خود را تغییر داده در این صورت می توانند با دید مثبت تری به موضوع نگاه کنند و حتی به راحتی به فواید ورزش کردن در خانه پی ببرند که از آن جمله فواید عبارتند از صرفه جویی در وقت ،پایین آمدن هزینه های مالی tرعایت بهداشت فردی،حضور نداشتن در اجتماع و در نتیجه پایین آمدن ریسک ابتلا به ویروس کرونا ،ایجاد محیطی دوستانه با ورزش کردن در کنار خانواده ،علاقه مند شدن سایر افراد خانواده و روی آوردن آن ها به ورزش ،تعیین نکردن وقت خاصی برای ورزش کردن بر خلاف رفتن به مراکز ورزشی که باید سر ساعت مقر در محل حضور یابند ولی با ورزش در خانه به راحتی می توانند زودتر یا دیرتر شروع به تمرینات کنند،باورزش کردن در خانه می شود یادگرفت که با کمترین امکانات ورزشی حتی با نبود آن ها با انجام حرکات ورزشی می توانند به بدن سلامتی را هدیه دهند، در ورزش در خانه حتی نیاز به داشتن مربی به صورت فیزیکی نیست افراد به راحتی می توانند با استفاده از فیلم های اموزشی ورزشی مربی خود باشند.

* پویش  ورزش در خانه سیاست موفق وزرات ورزش وجوانان در مقابله با کرونا

 سیاست های وزارت ورزش وجوانان به گونه ایی موفق توانست  فرهنگ ورزش در خانه را در ایام قرنطینه خانگی مورد تاکید دولت بین خانواده ها پیاده کندودر روزهایی که نگرانی و استرس شدیدی برتمام جامعه وخانواده ها مستولی بود به خوبی کمک شایان توجهی به حفظ سلامتی و ارتقا آن برای مقابله با کرونا به جامعه انجام دهد این سیاست درست در لرستان نیز جواب داد و اداره کل ورزش و جوانان استان نیز با عملیاتی کردن آن وراه اندازی پویش های مختلف به وسیله هیئت هاو همچنین قهرمانان ورزشی توانست این ایده مهم را عملیاتی کند.

همایون صادقی بیان می کند: در این روزهای بحرانی که کشورمان دچار این شرایط خاص شده دستگاه های ذیربط از جمله اداره کل ورزش و جوانان تمهیدات خاصی در این باره اندیشیده اند و با طرح برنامه های خاص جوانان را به ورزش کردن در خانه راغب کرده اند .

دستگاه های ذیربط این روزها تلاش های شایان توجهی انجام داده اند و به جوانان گوشزد می کنند که به راحتی می توانند با در خانه ورزش کردن یک باشگاه فوق العاده صمیمی را به درون خانه خود بیاورند تا درنتیجه به حفظ سلامتی و شادابی بدن خود کمک قابل توجهی کنند.

این کارشناس ارشد تربیت بدنی ادامه می دهد : اداره کل ورزش و جوانان به دنبال شیوع ویروس کرونا ترجیح داد زمانی که آزادی اجتماعی جای خود را به قرنطینه خانگی داد و محدودیت های اجتماعی آغاز شدند و به دنبال پویش در خانه بمانیم با هدف کند کردن شیوع ویروس کرونا جوانان را به این باور رساندند که نباید این محدودیت ها آن ها را از آمادگی بدنیشان دور کند بنابراین در همین راستا تمهیدات لازم را برای راغب کردن تمرینات در خانه اندیشیدند و بدین ترتیب ورزش در خانه را برای جوانان از تهدید به فرصت تبدیل کردند .

* ضرورت تداوم تجربه پویش ورزش در خانه برای پیک های جدید کرونا

مقامات بهداشتی وبسیاری از متخصصان حوزه پزشکی مرتب  براین موضوع تاکید می کنند که تا پیدا شدن راه حل قطعی مانند کشف واکسن کوئید 19 برای درریشه کن شدن این بیماری   باید با  کرونا زندگی کرد وظاهرا این سیاست  با تجربه جدید ورزش  درخانه همچنان گره خواهد خورد به وطوریکه بپذیریم همچنانکه افراد با کوئید 19باید زندگی روزمره را بگذارنند باید ایده ورزش در خانه را نیز در زندگی روزانه عملی کنندحتی درصورت بازگشایی باشگاه های ورزشی  این موضوع بیشتر از همه برای  قشری از جامعه از جمله سالمندان که توان حضور در اماکن و باشگاه های ورزشی را نداشته بیشتر کاربرد خواهد داشت.

صادقی  براین باور تاکید دارد که  سالمندان امروزی جامعه ما هم خواستار تحرک بیشتر و فرصتی برای یادگیری چیزهای جدید هستند .

به گفته این کارشناس ارشد تربیت بدنی در اوضاع کنونی و گسترش ویروس کرونا سرگرمی های گروهی و یا فعالیت هایی که توسط سالمندان در فضاهای عمومی شکل می گرفت به منظور حفظ سلامتی و پایین آمدن ریسک ابتلا به کرونا به سمت تعطیلی سوق داده شد به همین خاطر می توان برای این گروه از سالمندان کلاس های ورزشی گروهی فکری مثل یوگا اشاره کرد که این ورزش هم به راحتی در خانه قابل انجام می باشد و هم به حفظ تعادل آن ها به خصوص افراد مسن تر کمک به سزایی می کند .

مسلما ورزش امری ضروری در زندگی وحفظ سلامتی همه ماست هم در بعد قهرمانی و هم در حوزه سلامت عمومی  با حیات روزمره ما گره خورده است از طرفی به نظر می رسد که کوئید 19 تا زمان کشف واکسن آن وریشه کن شدن کامل این ویروس باما خواهد بودوهمین امر لزوم ماندن در خانه را هنوز هم تقویت می کند  لذا اگرچه اماکن ورزشی وباشگاه ها با حفظ پروتکل های بهداشتی در حال بازگشایی هستند ولی برحسب ضرورت نیازاست که ورزش در خانه همچنان مورد تاکید مقامات بهداشتی و ورزشی کشور قرار گرفته واهمیت آن نزد خانواده ها مرتب به مردم گوشزدشود کمااینکه هردم ممکن است با شیوع امواج جدید کرونا وپیک های جدید تر جامعه به سمت قرنطینه دوباره سوق داده شود در این بین تجربه اولیه پویش های ورزش در خانه می تواند به کمک  آید به همین خاطر باید برروی این پویش  مهم مطالعه دقیقتر صورت گرفته و در راستای ارتقاوگسترش  آن کوشش بیشتری کردتا به عنوان یک سپر محکم در مقابله با کرونا وهر ویروس دیگردر آینده  به کار گرفته شود.

 

گزارش:  عاطفه صادقی - رضا جودکی نژاد 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پویش کرونا ورزش در خانه ورزش کردن در خانه شرایط بحرانی ارشد تربیت بدنی ورزش در خانه ویروس کرونا حفظ سلامتی خانواده ها باشگاه ها سوق داده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۷۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلسم اصفهان: رکورد خاص ذوب آهن شکست!

به گزارش ورزش سه، رکورد فوق‌العاده ذوب آهن و 11 بازی بدون شکست آنها در دیدار معوقه مقابل سپاهان به پایان رسید و این تیم در دوازدهمین مسابقه خود در خارج از ورزشگاه فولاد شهر بلاخره شکست خورد.

ذوب آهن پیش از این مسابقه شش پیروزی و پنج تساوی در بازی‌های خارج از خانه به دست آورده بود و با 23 امتیاز در صدر جدول تیم‌های مهمان جدول حضور داشت و حتی با این شکست هم همچنان در صدرجدول حضور دارد و پس از آنها استقلال با 21 امتیاز حضور دارد.

شاگردان محمد ربیعی عملکرد خوبی در بازی‌های خارج از خانه داشتند اما در بازی‌های خانگی فقط یک پیروزی به دست آورده بودند و با یک تساوی و هفت شکست پس از صنعت نفت دومین تیم ضعیف در بازی‌های خانگی بودند.

اما نکته جالبی که وجود دارد این است که ذوب‌آهن بازی خارج از خانه‌ای که شکست خورد هم یک بازی شبه خانگی بود و در شهر اصفهان مقابل همشهری خود برگزار کرد و یک شکست دیگر در اصفهان تجربه کرد، با این نتیجه آنها در اصفهان هفتمین شکست فصل را تجربه کردند تا بازهم در شهر خودشان موفق عمل نکنند و نتیجه ضعیفی کسب کنند.

این یکی از اتفاقات عجیب است که در فوتبال ایران رقم می‌خورد، ذوب آهن در فصل جاری فشار زیادی از سمت هواداران تحمل نمی‌کردند و حتی تا چند هفته قبل مورد حمایت هواداران هم قرار داشتند اما علت فشاری که این تیم در بازی‌های داخل استان اصفهان تحمل می‌کند به چه علت است مشخص نیست، شاید آنها با توجه به نتایجی که کسب کردند فاکتور روحی روانی روی نتایجشان تاثیردارد و شکست ناپذیری که در بازی‌های خارج خانه داشتند به آنها اعتماد به نفس بیشتری در این مسابقات داده بود.

ذوب آهن یکشنبه هفته آینده دوم اردیبهشت به مصاف آلومینیوم خواهد رفت و یک بازی خانگی دیگر را پشت سر خواهد گذاشت و پس از هفته‌ها به دنبال کسب پیروزی در اصفهان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • مراکز هسته‌ای کشور در امنیت کامل/ آمادگی مقابله با هرگونه تهدید رژیم صهیونیستی را داریم
  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • اطلاعات ایران از مراکز هسته ای اسرائیل چقدر است؟ |‌ وضعیت امنیت مراکز هسته ای ایران با توجه به تهدید صهیونیست ها
  • آخرین فرصت خرید نهال گردوی اصلاح شده فقط با 40 هزار تومان
  • نگاه ما به حوزه اتباع و مهاجرین نگاه فرصت تهدید است
  • طلسم اصفهان: رکورد خاص ذوب آهن شکست!
  • خانه شطرنج اسلامشهر افتتاح شد
  • تهدید جدی اسرائیل از سوی فرمانده ارشد سپاه؛ از این پس شرارتی انجام شود، از خاک ایران مقابله می‌کنیم
  • شهرداری ساری نیروی مازاد را از حالت تهدید به یک فرصت کسب درآمد تبدیل کند
  • نگاه به حوزه اتباع و مهاجرین نگاه فرصت و تهدید است