Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@19:37:07 GMT

آرای ترکیبی کمیسیون ماده ۱۰۰ مشکل‌ساز می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۴۷۵۶۴

آرای ترکیبی کمیسیون ماده ۱۰۰ مشکل‌ساز می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی کمالی زاده بعدازظهر چهارشنبه در جلسه علنی شورای شهر کرج که به بررسی وضعیت ساخت و سازهای غیرمجاز اختصاص داشت، اظهار کرد: تعریف یک مکانیسم مشخص برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز ضروری است.

وی با اشاره به مشکلاتی که درباره آرای ترکیبی کمیسیون ماده ۱۰۰ وجود دارد، گفت: به عنوان نمونه در یک ساختمان برای یک طبقه حکم تخریب و برای طبقه‌ای دیگر جریمه لحاظ می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار کرج گفت: برخی از کمیسیون ماده ۱۰۰ به عنوان چاه نفت شهرداری‌ها یاد می‌کنند که این تعریف درستی نیست.

کمالی زاده سهم جرایم کمیسیون ماه ۱۰۰ در بودجه سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی شهرداری کرج را ۱۳ درصد برابر ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اگر عوارض مربوط به کمیسیون به آن اضافه شود رقمی بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت رشد درآمدهای پایدار مانند عوارض نوسازی، گفت: در برخورد با متخلفان ساخت و سازهای غیرمجاز جدی هستیم.

شهردار کرج به واگذاری انشعابات آب و برق از سوی دستگاه‌های خدمات رسان به متخلفان ساخت و سازهای غیرمجاز اشاره کرد و گفت: موضوع املاک قول نامه‌ای نیز اهمیت بالایی دارد.

کمالی زاده با اشاره به رشد بی رویه جمعیت کلان‌شهر کرج، گفت: ۵۰ درصد این رشد متأثر از پدیده مهاجرت است و برای رفع آن توجه به مسائلی مانند طرح آمایش سرزمینی مهم است.

وی عنوان کرد: موضوع و مسئله دیگر تفکیک اراضی قول نامه‌ای و خرید و فروش آن است که باید ببینیم چه مکانیسمی برای برخورد با این موارد وجود دارد.

کد خبر 4946641

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری کرج شورای شهر کرج عوارض نوسازی کمیسیون ماده 100 ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد شیوع کرونا قزوین ایلام آتش سوزی گرگان سالروز ارتحال امام خمینی بیرجند آتش سوزی جنگل ها امام خمینی ره یاسوج ساخت و سازهای غیرمجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۷۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختراع ماده عجیبی که با ضربه زدن، سخت‌تر می‌شود

محققان دانشگاه کالیفرنیا از اختراع یک ماده نرم و انعطاف‌پذیر با «دوام تطبیقی» خبر داده‌اند؛ این ماده خاصیت ویژه‌ای دارد و در هنگام ضربه یا کشش محکم‌تر و سخت‌تر می‌شود. این ماده همچنین رسانای الکتریسیته است و در ساخت گجت‌های پوشیدنی یا حسگر‌های پزشکی می‌تواند کاربرد داشته باشد.

به گزارش دیجیاتو، براساس ارائه محققان در نشست بهار ۲۰۲۴ انجمن شیمی آمریکا، ایده ساخت این پلیمر جدید درواقع از خاصیت ترکیب نشاسته ذرت و آب الهام گرفته شده است. وقتی نشاسته ذرت و آب را به آرامی هم می‌زنید، قاشق به راحتی در آن حرکت می‌کند. اما اگر قاشق را بیرون بیاورید و سپس مخلوط را بکوبید، قاشق به سختی وارد محلول می‌شود و مثل ضربه‌زدن به یک سطح سخت می‌ماند. درواقع این دوغاب دوام تطبیقی دارد و بسته به نیروی وارده از حالت شکل‌پذیری به حالت جامد و محکم تغییر می‌کند. محققان درواقع از همین خاصیت برای ساخت یک ماده رسانای جامد استفاده کرده‌اند.

ساخت ماده‌ای که در اثر ضربه، مقاومت بیشتری پیدا می‌کند

برای ساخت چنین ماده‌ای محققان از چند پلمیر با خواص مختلف استفاده کردند. این پلیمر‌ها علاوه‌بر شکل‌پذیری و دوام تطبیقی باید رسانای جریان الکتریسیته نیز باشند. آن‌ها مولکول‌های بلند پلی (۲-اکریل‌آمیدو-۲-متیل‌پروپان سولفونیک اسید)، مولکول‌های کوتاه پلی‌آنیلین و یک ترکیب رسانای بسیار پربازده (PEDOT:PSS) را با هم مخلوط کردند.

ماده به‌دست‌آمده، علاوه‌بر آنکه در اثر ضربه شکل‌پذیری خود را تغییر می‌دهد، رسانای الکتریسیته است. به‌گفته محققان، انتخاب پلیمر‌هایی با بار مثبت و منفی، ماده‌ای با ساختار‌های فوق‌العاده کوچک ایجاد می‌کند. این ساختار‌ها شوک ناشی از ضربه را جذب می‌کنند، بدون اینکه کاملاً از هم جدا شوند؛ همچنین حالت مواد و رسانایی آن را نیز حفظ می‌کنند.

اگر بتوان این ماده را در مقیاس بیشتر تولید کرد، می‌توان انتظار داشت در صنایع مختلف کاربرد‌های زیادی داشته باشد. برای مثال در ساخت ساعت و گجت‌های هوشمند و حسگر‌ها می‌توان از آن استفاده کرد.

دیگر خبرها

  • رویکرد ترکیبی دولت برای مقابله با چالش قیمت مسکن چیست؟
  • اجرایی نشدن ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور اصلی ترین عامل مشکلات تولید کنندگان
  • ابطال رأی‌های کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانونی نیست
  • ابطال آرای کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانونی نیست
  • تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فومن
  • عوامل ساخت و ساز غیرمجاز در شهرکرد دستگیر شدند
  • ۵۶ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در پیشوا تخریب شد
  • مجوز احداث ۲ باب هتل در تبریز صادر شد
  • آرای کمیته انضباطی برای تخلفات بازی استقلال و آلومینیوم
  • اختراع ماده عجیبی که با ضربه زدن، سخت‌تر می‌شود