Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از آنکه سمیر جعجع در اظهاراتی عنوان داشت که محاسبات سیاسی وی، باعث نجات سعد حریری از پایان کار سیاسی‌اش شد، حریری این اظهارات جعجع را به استهزاء گرفت.

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روسیا الیوم، سعد حریری، نخست وزیر سابق لبنان در توئیتی خطاب به سمیر جعجع، رئیس حزب القوات اللبنانیه و یکی از برجسته‌ترین همپیمانان سابق خود نوشت که نمی‌دانسته محاسبات سیاسی جعجع تا به این حد دقیق بوده باشد!

حریری با حالت تمسخر نوشت: لازم بود که از تو تشکر کنم، چراکه اگر تو نبودی، ممکن بود پایان کار من فرابرسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با طرح این سوال از جعجع که "آیا منطقی است که ببینی سرنوشت سیاسی من در گرو تصمیمی از سوی تو بوده است؟"، ادامه داد: شوخی کردم.. چرا که به نظر می‌رسد که تو تا به الان نفهمیده‌ای که سعد حریری کیست".

جعجع پیشتر در مصاحبه‌ای با روزنامه الاهرام مصر گفته بود که از حمایت از حریری دست برنداشته است، اما شرایط به هیچ وجه برای تصدی پست نخست وزیری وی مناسب نبود و بر اساس محاسبات ما، ممکن بود که پایانی برای وی باشد.

قطع رابطه میان حریری و جعجع زمانی به اوج خود رسید که نمایندگان حزب القوات اللبنانیه به ریاست جعجع، حریری را برای تصدی پست نخست وزیری اخیر معرفی نکردند و حریری نیز از تصدی این پست کنار کشید.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سمير جعجع سعد حریری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۷۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 بررسی عملکرد بانک توسعه تعاون در دیوان محاسبات 

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی دیوان محاسبات کشور، علی کامیار، دادستان دیوان محاسبات در این جلسه با بیان اینکه بخش تعاون در کشور نیازمند تقویت است و سازوکار حمایتی و سرمایه گذاری در این بخش باید توسعه پیدا کند، گفت: رعایت سهم ۷۰ درصدی پرداخت تسهیلات تعاونی توسط بانک‌ها بسیار حائز اهمیت است.  وی افزود: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری شعار امسال را «جهش تولید با مشارکت مردم» بیان فرمودند و از سوی دیگر بانک توسعه تعاون به دلیل ماهیت فعالیت هایش دانش و تخصص لازم را در این زمینه دارد و آسیب شناسی‌های لازم را در حوزه تعاون و تولید انجام داده است، انتظار می‌رود که در تحقق شعار سال و توسعه بخش تعاونی در کشور برنامه‌ها و فعالیت‌های بیشتری را انجام دهد.  کامیار ضمن تشکر از ارائه گزارش کامل عملکرد توسط مسئولین بانک توسعه تعاون، خاطر نشان کرد: دیوان محاسبات کشور به عنوان کمک کننده و یاریگر در کنار دستگاه‌های اجرایی است و راهکار‌های قانونی لازم را ارائه خواهد داد.  در ابتدای جلسه، مسئولین بانک توسعه تعاون گزارشی از عملکرد این بانک ارائه کردند و در ادامه فتاحی رئیس هیات مدیره بانک از سیاست‌ها و راهبرد‌های پیشگیرانه دیوان محاسبات کشور تشکر کرد و گفت: راهنمایی‌های دیوان محاسبات موجب کاهش انحراف دستگاه‌ها می‌شود و ما تلاش می‌کنیم که از ظرفیت بالای این نهاد نظارتی بهره لازم را ببریم.    بر اساس گزارش ارائه شده در این جلسه، بودجه پیشنهادی بانک با ارقام پیشنهادی سازمان برنامه و بودجه دارای مغایرت است. به نحوی که در گزارش شش ماهه بانک، صورت‌های مالی حسابرسی شده دارای سود بوده، اما در گزارش سازمان برنامه و بودجه زیانده عنوان شده است.   همچنین در این جلسه وضعیت مالکیت شرکت‌های زیرمجموعه بانک، صورت‌های مالی، نحوه و نوع پرداخت تسهیلات، عملکرد بانک در حوزه واگذاری وثایق تملیکی و عملکرد مالیاتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.   در گزارش ارائه شده در این جلسه، تاکید شد که واریز منابع حاصل از فروش اموال مازاد به حساب خزانه داری کل کشور توسط بانک صورت نگرفته است و در راستای اجرای حساب واحد خزانه، از تعداد ٢۴ حساب ١۵ حساب بسته شده و ٩ حساب باقی مانده که به علت دستور قضایی تاکنون بسته نشده است.   دیوان محاسبات کشور همچنین در این جلسه، ضمن تاکید بر لزوم تدوین برنامه عملیاتی در راستای تحقق شعار سال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم»، ضرورت پیگیری بند‌های حسابرسی مرتبط با نحوه و نرخ تسعیر ارز دارایی‌ها و بدهی‌ها در بانک‌ها را مورد تاکید قرار داد.

دیگر خبرها

  • نخست وزیر پیشین قطر خطاب به اعراب: به زانو درآوردن ایران را فقط در خواب خواهید دید!
  • مایکروسافت ظاهراً به‌دنبال افزایش همکاری با سامسونگ در حوزه هوش مصنوعی است
  • نه صفر، نه یک!
  • مطالبات علمای شیعه از حکومت سرپرست افغانستان
  • کاهش تصدی‌ دولت در اقتصاد، زمینه‌ای برای رشد مشارکت مردم در تولید
  • پیشنهاد بزرگان اهل تشیع به آغاز پروژه‌ای عمرانی در غرب کابل
  • نخست‌وزیر گینه نو خطاب به بایدن: ما آدم‌خوار نیستیم
  • کاهش تصدی‌گری دولت در اقتصاد، زمینه‌ای برای رشد مشارکت مردم در تولید
  • تاکید دیوان محاسبات بر لزوم تامین به‌موقع منابع نیروهای مسلح
  •  بررسی عملکرد بانک توسعه تعاون در دیوان محاسبات