Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-23@07:07:06 GMT

وعده به خریداران سهام دولتی

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۴۸۴۳۷

وعده به خریداران سهام دولتی

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، پس از تصمیم دولت برای واگذاری اموال دولتی در سال جاری و تمهیدات وزارت اقتصاد در این زمینه مبنی براینکه این سهام‌ها به شکل صندوق‌های واگذاری مالی (یکم) عرضه شوند، سهام دولت در صندوق اول شامل سه بانک ملت، تجارت و صادرات به علاوه باقیمانده سهام دولت در بیمه البرز و بیمه اتکایی امین در کل به ارزش ۲۳ هزار میلیارد تومان برآورد شده بود که در اولین تجربه از واگذاری اینگونه واحدها بیش‌ از ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیون نفر از شهروندان ایرانی مشارکت کردند.

پذیره‌نویسی برای خرید این سهام‌ها از ۱۴ تا ۳۱ اردیبشهت ماه آغاز شد و نکته قابل توجه در این زمینه تخفیف ۲۰ تا ۳۰ درصدی و سقف خرید دو میلیون تومانی بود که هر فرد با کد ملی خود می‌توانست از ۱۰ هزار تومان تا سقف دو میلیون تومان سهام دولتی خریداری کند.

در این زمینه، عده‌ای از مردم که به خرید این نوع سهام اقدام کرده بودند، از بلوکه شدن دو میلیون تومان اضافه از حساب کارگزاری خود، گلایه کرده بودند که عباس معمارنژاد - معاون امور بانکی وزارت امور اقتصادی و دارایی - در این زمینه ۱۳ روز پیش اینگونه توضیح داه بود که تمام اطلاعات بانک‌ها در زمینه خرید این سهام به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی داده شده و پس از پالایش و بررسی این اطلاعات، اگر فردی دو بار ثبت‌نام کرده باشد و مبلغ اضافی از آن فرد برداشت شده باشد، نهایتا تا ۱۰ روز دیگر به حساب آن‌ها برمی‌گردد.

پس از آن مدیر کل روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت که آن دسته از افرادی که بیشتر از یک بار سفارش خرید این واحدها را ثبت کرده‌اند، ظرف یکی دو روز آینده با تجمیع اطلاعات شبکه بانکی و کارگزاران بورس اضافه خرید به حساب آن‌ها عودت خواهد شد و معاون وزیر اقتصاد نیز اعلام کرد که این مشکل تا پایان هفته جاری برطرف می‌شود.

علاوه براین، یکی دیگر از مشکلات در خرید سهام دولتی عدم ثبت شدن این خرید در پرتفوی دارایی‌های خریداران است که دو روز پیش معاون وزیر اقتصاد اعلام کرد که هنوز کار تسویه و اختصاص واحدها به خریداران به طور کامل انجام نشده و قرار است از اول تیرماه ۱۳۹۹ این واحدهای صندوق واسطه‌گری مالی در پرتفوی دارایی‌های افراد قرار گیرد و افراد بتوانند دارایی‌های خود را از طریق بورس خرید و فروش کنند.

بنابراین، طبق اعلام معاون وزیر اقتصاد مشکلاتی که در زمینه خرید سهام دولتی ایجاد شده بود تا پایان هفته جاری برطرف می‌شود و از اول تیر ماه دارایی‌های این صندوق‌ها در بورس قابل معامله خواهند بود.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: خرید سهام دولتی صندوق های ETF وزارت اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۸۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبلغ کل فروش بلوک سهام استقلال و پرسپولیس اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمود قامت معاون سازمان خصوصی سازی کشور درباره جزئیات فروش بلوک ۸۵ درصدی سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس گفت: امروز متقاضیان خرید دو باشگاه از طریق فرا بورس اجازه حضور در رقابت پیدا کردند. ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال ایران توسط کنسرسیومی از هلدینگ شرکت‌های صنایع پتروشیمی معامله شد. قیمت هر سهم پایه معادل ۳,۰۴۶ ریال بود که در سامانه معاملات وارد سیستم کردند که سپس خریداری شد و این معامله قطعی شد. ارزش کلی مبلغ حدود ۲ هزار و ۷۹۳ میلیارد تومان بود.

برای سهام شرکت پرسپولیس هم کنسرسیومی از بانک‌ها اقدام به خرید کردند. قیمت هر سهم پایه ۳,۵۸۰ ریال اعلام شد. ارزش کل این معامله که شامل ۸۵ درصد از سهام بود نیز رقمی حدود ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان شد.

او افزود: با توجه به ضرب الاجلی که AFC تعیین کرده است خریداران باید ۱۰ درصد از مبلغ خرید را واریز کنند و سپس انعقاد قرارداد انجام شود. سپس تشریفات معمول انجام می‌شود و متعاقبا انتقال سهام از وزارت ورزش و جوانان به خریداران جدید صورت می‌گیرد و با این خرید مطالبه میلیون هواداران دو باشگاه پاسخ داده می‌شود.

کد خبر 6085396 مهدی مرتضویان

دیگر خبرها

  • یزد در زمینه مجوز الکترونیکی عقب ماند
  • خریداران پرسپولیس و استقلال تا فردا باید 10 درصد پول را واریز کنند
  • مبلغ کل فروش بلوک سهام استقلال و پرسپولیس اعلام شد
  • توضیحات بانک شهر درباره خرید سهام پرسپولیس
  • بیانیه بانک شهر درباره خرید سهام باشگاه پرسپولیس
  • توضیح بانک شهر درباره خرید سهام پرسپولیس
  • درخواست بورس از خریداران استقلال و پرسپولیس | بانک های خریدار ملزم به ارائه توضیح و برنامه‌ شدند
  • بورس از خریداران استقلال و پرسپولیس توضیح و برنامه خواست
  • صعود بورس از منطقه امن
  • صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تایید شد