Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی عصر چهارشنبه در دیدار خیرین مدرسه‌ساز استان همدان با وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برخی پولی که دارند هم خود از آن استفاده می‌کنند و هم دیگران از آن بهره‌مند می‌شود که مصداق این افراد خیرین هستند، گفت: برخی وجودشان پر خیر و برکت و رحمت است و برای جامعه مظهر رحمانیت و خیر رسانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه قدم گذاشتن در مسیر خیر خدمت‌رسانی رسانی توفیق بزرگی است که نصیب انسان می‌شود، عنوان کرد: کار خیرین مدرسه‌ساز باعث علم و علم‌آموزی است.

وی بابیان اینکه ممکن است فردی اهل خیر باشد و به فقیری خدمت‌رسانی کند و فردی نان یک شب فقیر را بدهد اما گاهی مدرسه‌ای ساخته می‌شود که ۲۰۰ یا ۳۰۰ سال پرفسورها، فقیهان و دانشمندان زیادی در آن تربیت می‌شود، گفت: وجود برخی‌ها در جامعه مثل باران و باعث خیر و رحمت است.

آیت الله شعبانی با بیان اینکه بسیاری که در این مدارس تربیت می‌شوند و خیرشان در جامعه اسلامی به دیگران می‌رسد از آن خیر نصیب خیرین مدرسه‌ساز هم می‌شود، گفت: بدون توفیق الهی نمی‌توان در مسیر خیر قرار گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه انسان هر هدفی داشته باشد به آن خواهد رسید، افزود: ممکن است هدف ابدی باشد و به آن برسیم و ممکن است هدف زودگذر باشد و چند صباحی به آن برسیم اما ماندگار نباشد ولی کار خیر ماندگار است چون اخلاص در آن وجود دارد.

آیت الله شعبانی از وزیر آموزش و پرورش به دلیل راه‌اندازی پویش «آجر به آجر» قدردانی کرد و آن را زمینه ساز انجام کار خیر برشمرد و گفت: مردم استان همدان خیر هستند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه مردم ما از گذشته پیشینه خیررسانی را داشته‌اند و این موضوع در فرهنگ امروز ما اثرگذار است، از مردم برای شرکت در پویش «آجر به آجر» دعوت کرد.

وی به علم دوستی مردم استان همدان اشاره کرد و افزود: استان همدان بوعلی سینایی که مظهر عقل و باباطاهری که مظهر عرفان است دارد و این شهر تلفیقی از مظهر عقل و عشق است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه استان همدان قابلیت خوبی دارد و علم دوستی مردم آن در عرصه مدرسه‌سازی موج می‌زند، گفت: خیرین مدرسه‌ساز باید لذت مدرسه سازی به خصوص در مناطق پایین شهر را تبلیغ کنند.

کد خبر 4946766

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه همدان خیرین مدرسه ساز ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد شیوع کرونا قزوین ایلام آتش سوزی گرگان سالروز ارتحال امام خمینی بیرجند آتش سوزی جنگل ها امام خمینی ره یاسوج خیرین مدرسه ساز استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۹۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است

مهدی نوید ادهم   در گردهمایی مدیران و رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق سیستان و بلوچستان، این استان را استانی با موقعیت استثنایی در نظام حکمرانی کشور عنوان کرد و گفت: این استان دارای فرصت‌ها و تهدیدهای متعددی است.

وی مهمترین فرصت‌های سیستان و بلوچستان را نیروی انسانی، منابع و تاریخ پر افتخار این استان بیان کرد و افزود: تهدید عدم توسعه یافتگی استان و رنج مضاعف مردم در این مقوله را نیز نباید فراموش کرد.

رئیس کمیسیون مدرسه یاری جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ادامه داد: آموزش و پرورش نقاط آسیب پذیری دارد که یکی از مصادیق آن در سیستان و بلوچستان فاصله معنادار شاخص‌های مختلف آموزشی و تربیتی با میانگین کشوری است.

وی بیان کرد: این کمیسیون با هدف کمک به شاخص‌های آموزشی و تربیتی و فضاها، کارگروه خاص سیستان و بلوچستان را تشکیل داده و به دنبال بهره‌گیری از ایده‌ها، اندیشه‌ها، افکار و برنامه‌های همه صاحب نظران در مسیر توانمندسازی نیروی انسانی و کمک به مدارس این استان خواهد بود.

نوید ادهم خاطرنشان کرد: یکی از بدیهیات در مسیر تحقق اهداف مدرسه یاری، لزوم هماهنگی و برنامه‌ریزی برای ورود خیرین و گروه‌های جهادی در مناطق و شهرستان‌ها با هدف رعایت عدالت در این مقوله خواهد بود.

وی گفت: موضوع مهم و مورد انتظار خیرین در هر منطقه و شهرستانی، مشارکت، همراهی و پای کار بودن مردم در کنار آنان خواهد بود تا مقوله حضور خیرین عزیز اثربخش‌تر از گذشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه خیر ساز در خوی
  • شادی مردم از بارش رحمت الهی در مناطق مختلف استان همدان
  • سرعت ساخت در پروژه‌های خیرساز بیشتر و هزینه‌های آن کمتر است
  • افتتاح مدرسه ۶ کلاسه در شهر نشتیفان خواف
  • مدرسه‌سازی یکی از صدقه‌های جاریه است
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛ ساخت ۷ هزار مدرسه در ۳ سال
  • وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛ ساخت ۷ هزار مدرسه در طی ۳ سال