Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-18@14:09:08 GMT

ماجرای راه‌اندازی پلیس کرونا در خوزستان

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۴۹۶۰۳

ماجرای راه‌اندازی پلیس کرونا در خوزستان

خبرگزاری ایسنا: به نقل از پایگاه خبری پلیس، در این اطلاعیه آمده است: "به اطلاع هم استانی های عزیز خوزستانی می‌رساند در مصاحبه‌ای به نقل از یکی از مسئولان شهرستانی در فضای مجازی، خبری مبنی بر تشکیل پلیس کرونا (پلیس سلامت) منتشر شده است.

نیروی انتظامی ضمن تکذیب این خبر؛ اعلام می‌کند تاکنون چنین واحدی در ساختار سازمانی ناجا و مشابه آن شکل نگرفته و پلیس همانند گذشته در کنار مجموعه متولیان امر سلامت قرار دارد و برای مقابله با ویروس کرونا در راستای خدمت گذاری به آحاد جامعه در این عرصه از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کرده و خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"


کدام شهرهای خوزستان قرمز هستند؟
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در حال حاضر شهرستان های اهواز، شوشتر، آبادان، باوی، دشت آزادگان، خرمشهر، کارون، حمیدیه و دزفول در وضعیت قرمز قرار دارند و خوشبختانه تعداد شهرهای قرمز از ۱۶ شهر به ۹ شهر کاهش یافته است.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان امروز ۲۱ خردادماه در ستاد استانی مبارزه با کرونای استان خوزستان اظهار کرد: ۹ شهرستان استان خوزستان بر اساس میزان بیماران بستری شده در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۰ شهرستان دیگر در وضعیت سفید قرار دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از وبدا خوزستان، وی افزود: در حال حاضر شهرستان های اهواز، شوشتر، آبادان، باوی، دشت آزادگان، خرمشهر، کارون، حمیدیه و دزفول در وضعیت قرمز قرار دارند و خوشبختانه تعداد شهرهای قرمز از ۱۶ شهر به ۹ شهر کاهش یافته است.

ابول‌نژادیان تصریح کرد: شهرستان های ماهشهر، مسجدسلیمان، شوش، رامشیر، شادگان، هفتگل، امیدیه، رامهرمز و اندیمشک در وضعیت زرد و شهرستان های گتوند، باغملک، هویزه، بهبهان، لالی، هندیجان، ایذه، اندیکا و دهدز در وضعیت سفید قرار دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز همچنین با اشاره به تعداد نمونه های گرفته شده در استان خوزستان در مقایسه با میانگین کشور تصریح کرد: میانگین کشوری نمونه های گرفته شده به ازای هر یک میلیون نفر، ۱۳ هزار نمونه است که حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز با ۱۶ هزار و ۶۴۷ نمونه به ازای هر یک میلیون نفر در جایگاه بالاتر از میانگین کشور قرار دارد.

وی ادامه داد: از مجموع نمونه گیری‌های انجام شده در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز نتیجه آزمایش ۲۷.۵ درصد از نمونه ها مثبت بوده است و در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول ۴۳.۹ درصد، دانشکده علوم پزشکی بهبهان ۱۰ درصد، دانشکده علوم پزشکی آبادان ۳۷.۴ درصد و دانشکده علوم پزشکی شوشتر ۲۹.۴ درصد از نتیجه آزمایش نمونه گیری های انجام شده مثبت بوده است.

در پایان این جلسه با در نظر گرفتن پژوهش‌های صورت گرفته و تاثیر دو درصدی اماکن ورزشی و سالن‌های آرایشی در سرایت کرونا ویروس، بنا شد این اماکن با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و نوبت‌دهی و بدون شکل‌گیری تجمع بازگشایی شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: راه اندازی پلیس کرونا خوزستان دانشگاه علوم پزشکی اهواز قرار دارند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۹۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر امور آزمایشگاه‌ های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون آزمایشگاه‌ های بیمارستانی، درمانگاهی و خصوصی زیر پوشش این دانشگاه در شهر مشهد از لحاظ تجهیزات آزمایشگاهی به‌ روز هستند و بیش از ۹۸ درصد آزمایش‌ های تشخیصی در این شهر تحت پوشش این دانشگاه انجام می شود.

  سعید اشکانی‌ فر امروز در نشستی خبری در مشهد افزود: در شهرستان‌ های تابعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز موضوعاتی همچون دسترسی راحت، افزایش سطح کمی و کیفی خدمات آزمایشگاهی و توسعه خدمات این حوزه مورد توجه قرار گرفته است.   وی ادامه داد: در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۲۵۴ آزمایشگاه بیمارستانی، درمانگاهی و خصوصی فعال است که از این تعداد ۲۱۵ آزمایشگاه آن در مشهد و ۳۹ مورد دیگر در شهرستان‌ های تابعه این دانشگاه بوده است.   مدیر امور آزمایشگاه‌ های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین از این تعداد آزمایشگاه، ۵۲ آزمایشگاه، بیمارستانی شامل ۳۷ مورد در مشهد و ۱۵ مورد در شهرستان‌ ها، ۷۷ آزمایشگاه، درمانگاهی شامل ۷۲ مورد در مشهد و پنج مورد در شهرستان‌های طرقبه-شاندیز، تایباد، چناران و قوچان و ۱۲۵ آزمایشگاه، خصوصی شامل ۱۰۶ مورد در مشهد و ۱۹ مورد در شهرستان‌ هاست.   اشکانی‌فر افزود: آزمایشگاه‌ های بیمارستان‌ ها به‌صورت شبانه‌ روزی خدمت‌ رسانی می کنند و خدمات بخش خصوصی هم در شیفت‌ های صبح و عصر ارائه می‌ شود.   وی ادامه داد: تنوع سبد آزمایشگاهی هم در طی سال‌های اخیر بیشتر شده است و با توجه به راه‌ اندازی شبکه آزمایشگاهی نگاه ویژه‌ تری به بحث مرجعیت علمی و عملی در حوزه علوم آزمایشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد داریم.   مدیر امور آزمایشگاه‌ های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر این که هر آزمایشگاه فعال نیازمند منابع انسانی، سرمایه‌ای و تجهیزاتی است گفت: هزینه‌ها در همه حوزه‌ ها سال به سال در حال افزایش است اما تعرفه‌ خدمات آزمایشگاهی متناسب با رشد قیمت‌ ها افزایش نیافته است.   اشکانی‌ فر افزود:باید از ظرفیت شرکت‌ های دانش‌ بنیان در بحث کیت‌ ها و دیگر تجهیزات مصرفی آزمایشگاهی بیش از پیش استفاده شود، ضمن این که پیشنهاد استفاده از سامانه‌ های اپلیکیشنی را هم داریم.   وی ادامه داد: تعرفه‌های خدمات پزشکی از ۲۰ تا ۴۰ درصد افزایش می‌ یابد که این رقم در حوزه‌ های مختلف متفاوت است اما به‌طور کلی افزایش ۳۵ درصدی در بیشتر حوزه‌ ها از جمله حوزه علوم آزمایشگاهی دیده شده است.   مدیر امور آزمایشگاه‌ های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بازپرداخت‌ هزینه‌ های بیمه‌ ها از جمله‌ مشکلات حوزه آزمایشگاه ها بوده و است و هم اکنون بیش از ۶ ماه تاخیر در پرداخت ها وجود دارد.   اشکانی فر افزود:تغییر مدام و روزآمد تست‌ ها هم مشکل دیگر آزمایشگاه‌ هاست که از بیمه‌ها می‌ خواهیم از حوزه علوم آزمایشگاهی حمایت کنند و از پزشکان هم می‌ خواهیم از درخواست تست‌ هایی که ضروری نیست خودداری کنند اقدامی که نه تنها در تشخیص بیماری نقشی ندارد، بلکه هزینه زیادی هم به حوزه علوم آزمایشگاهی تحمیل می‌ کند.   وی با بیان این که بازدید از آزمایشگاه‌ ها به‌ صورت مستمر انجام می‌ شود و با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۶۸۲ بازدید از آزمایشگاه ها صورت گرفته و به ۵۰ شکایت ثبت شده رسیدگی شده است و ۱۲۰ پرونده قضایی تشکیل شده و برای تعدادی هم حکم تعطیلی موقت صادر شده است تا به وضعیت آنان رسیدگی شود.

دیگر خبرها

  • فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • آلودگی هوا در ۲ شهر خوزستان
  • افزایش خودسرانه تعرفه‌های درمان خط قرمز علوم پزشکی همدان است
  • یک کشته و دو مصدوم در حادثه رانندگی محور خرمشهر_اهواز
  • راه‌اندازی ٨ رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی کردستان
  • پایگاه اورژانس بانوان در همدان راه‌اندازی می‌شود
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • وضعیت قابل قبول هوای ۷ شهر خوزستان
  • افتتاح مرکز بهداشت شهرستان زارچ