Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: مشوق‌هایی را که در دوره‌های قبل درباره حضور نمایندگان در کمیسیون‌ها وجود داشت، تعدیل خواهیم کرد و به عنوان مثال برای سفرهای نمایندگان سقف تعیین خواهد شد. تاریخ انتشار: 07:01 - 22 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۸۰۲۵ حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با میزان، ضمن ارزیابی از حضور پر تعداد نمایندگان در برخی کمیسیون‌ها و خالی ماندن برخی کمیسیون‌های دیگر، گفت: امتیازبندی نمایندگان برای حضور در کمیسیون‌ها حائز اهمیت بوده و این امتیازات تعیین کننده نمایندگان در کمیسیون‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در حال حاضر اکثر کمیسیون‌ها ۱۹ نماینده متقاضی را دارا هستند.
عضو هیئت رییسه مجلس ادامه داد: همچنین تاکنون ۱۳ نماینده متقاضی کمیسیون فرهنگی و تعدادی هم متقاضای حضور در کمیسیون قضایی بودند که تعدادشان اندک است.
وی گفت: علت اینکه تعداد زیادی از نمایندگان متقاضی حضور در برخی کمیسیون‌ها هستند، قطعا مسائل مادی نیست البته برخی وزرا در مجلس قبل درباره عضویت نمایندگان در کمیسیون‌ها عنایت ویژه‌ای داشتند، اما ما در این دوره تصمیم گرفتیم تا اینگونه موارد درباره کمیسیون‌ها به هیچ وجه مطرح نشود.
سلیمی تاکید کرد: به عنوان مثال دیگر اینطور نیست که سفر‌های بیشتری برای کمیسیون امنیت ملی در نظر گرفته شود تا نماینده‌ای متقاضی کمیسیون دیگری نباشد. ما این مسئله را مدیریت خواهیم کرد و برای سفر‌های نمایندگان سقف تعیین خواهد شد.
وی گفت: مشوق‌هایی را که در دوره‌های قبل درباره حضور نمایندگان در کمیسیون‌ها وجود داشت، تعدیل خواهیم کرد که دیگر حضور نماینده‌ای در کمیسیونی، تفاوتی با سایر کمیسیون‌ها نداشته باشد البته مدرک تحصیلی در عضویت نمایندگان در کمیسیون‌ها نقش مهمی دارد.   بیشتر بخوانید: نمایندگانی که مسکن دارند ودیعه اجاره خانه دریافت نمی‌کنند

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم نمایندگان در کمیسیون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۱۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابطال رأی‌های کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانونی نیست

محمد باقر پارسائیان عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: در کمیسیون بند ۲۰ که در رابطه با مشاغل مزاحم شهری و محیط زیستی می‌باشد، نماینده شورا و نماینده دادگستری و نماینده اداره محیط زیست به انتخاب شورای اسلامی شهر عضو می‌باشند، رای‌هایی با شکایت‌ها و مطالبات مردم صادر شده که اخیرا ابطال شده است.

محمد باقر پارساییان افزود: به عنوان مثال برای مجموعه آماد بتن و همچنین کارخانه مقوا سازی در شهر یزد رای پلمب صادر شد و اجرا گردید ولی این رای‌ها ابطال گردیده است، از مسئولانی که این اقدامات را انجام می‌دهند درخواست داریم که چند روز با خانواده خود در کنار این ۲ واحد آلاینده زندگی کنند تا مشاهده کنند می‌شود زندگی کرد یانه، تا درد و حرف مردم رو بفهمند.

او ادامه داد: اینکه رای کمیسیون بند ۲۰ توسط برخی به صورت غیر قانونی لغو می‌شود قانونی نیست، چون روال قانونی برای آن تعریف شده است و به صلاح نیست که برای حفظ یک یا چند سرمایه دار مردم و شهر آسیب ببیند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اختلافات جمهوریخواهان بر سر کمک‌های خارجی برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان
  • ابطال رأی‌های کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانونی نیست
  • تعیین مجازات برای خرید و فروش سلاح در فضای مجازی
  • بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس: هرگونه خطای رژیم جعلی اسرائیل بدون پاسخ باقی نخواهد ماند
  • تعیین تکلیف پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج
  • پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج تعیین تکلیف شد
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • ادارات، مانع اجرای رای کمیسیون‌های شورای شهر نشوند
  • ضرغامی در پاسخ به قدس آنلاین بیان کرد: تکذیب خروج ایران از ایکوم و ایکوموس
  • نماینده مجلس: کاش رئیسی، بلوچ بود