Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-25@16:56:13 GMT

لابی عجیب دولت چین؛ فوتبالیست‌ها نباید انتقاد کنند

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۴۳۱۱

لابی عجیب دولت چین؛ فوتبالیست‌ها نباید انتقاد کنند

بعد از انتقادهای سیاسی هائو هایدونگ، ستاره پیشکسوت فوتبال چین از دولت این کشور، یک باشگاه صربستانی پسر او را تحت فشار چین اخراج کرد.

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه صربستانی رادنیکی نیس، هائو رونزه، پسر هائو هایدونگ ستاره پیشکسوت فوتبال چین را به دلیل فشار حکومت چین اخراج کرد. این در حالی بود که تا همین یک هفته پیش رسانه‌های چینی مطالب زیادی در ستایش از هائو رونزه منتشر کرده و گفته بودند او فوتبالیست بااستعدادی است و می‌تواند پا در جای پای پدرش بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

ماجرا اما از وقتی شروع شد که پدر رونزه، هائو هایدونگ، ستاره پیشکسوت فوتبال چین که سالها پیش رقیب ستاره‌های ایرانی مثل دایی و مهدوی‌کیا حساب می‌شد و بارها در مقابل آنها بازی کرده بود، چندی پیش در سالگرد تظاهرات میدان تیان‌ آن‌من، به انتقاد تند از حکومت چین پرداخت.

 

واکنش چین به اظهارات او شدید بود. چینی‌ها نام هائو هایدونگ را از اینترنت ملی این کشور حذف کرده و رکورد گلهای ملی او را پاک کردند.

 

یک روز قبل از اظهارات جنجالی هائو هایدونگ، رسانه‌های چینی به دلیل اولین گلی که پسر هائو رونزه برای باشگاه صربستانی رادنیکی نیس به ثمر رسانده بود به او تبریک گفته بودند. رسانه‌های چینی در ستایش خود از هائو رونزه گفتند که او به زودی پا در جای پدرش خواهد گذاشت و به یکی از بهترین فوتبالیست‌های چینی تبدیل خواهد شد.

 

ستایش تایتان اسپورت از اولین گل هائو رونزه برای تیم صربستانی

 

اما حالا نام این پدر و پسر از تمام وبسایتهای چینی حذف شده و در جدیدترین خبر مشخص شده که باشگاه صرب، با فشار شدید دولت چین، رونزه را خراج کرده است. کسی که اولین بار خبر اخراج او را منتشر کرد یک میلیاردر چینی به نام گوئو ونگویی بود که از منتقدین برجسته حکومت چین به حساب می‌آید.

 

 

 

چین

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: چین هائو هایدونگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۴۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات

نماینده ولی‌ فقیه در کهگیلویه و بویراحمد از دخالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در انتصابات استان انتقاد کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج ، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدنصیر حسینی پیش از ظهر امروز در نشست با اعضای شورای ائتلاف اصولگرایان استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: نمی‌گوییم یک عده‌ای باشند و عده دیگری نباشند، اما همه حرف ما این است که باید افراد متعهد و متخصص در رأس امور باشند و امروز چشم همه آزادگان جهان به انقلاب اسلامی است و باید آرمان‌ها و ارزش‌های این انقلاب به هر صورت حفظ شود. مسائل کلان زیادی پیرامون ما وجود دارد و نباید اهداف عالیه خود را فدای مسائل کوچک کنیم و نباید اهداف عالیه انقلاب را فدای مسائل انتخاباتی و مدیرکل شدن خودمان کنیم مسائل امروز ما بسیار فراتر از این موضوعات است.

وی تصریح کرد: هرچند بی‌مهری‌ها و بی‌تدبیری‌ها در جاهایی وجود دارد ما در جلسات عمومی و خصوصی این مسائل را به کرات گفته‌ایم در سفر ریاست جمهوری نیز این مسائل به رئیس جمهور گفته شد و واقعیت امر باید هر چیزی سر جای خودش باشد نمایندگان کار خودشان را انجام دهند و استانداران نیز کار خودشان را کنند و تصمیم‌گیر باید استاندار باشد و دولت و استاندار خودشان برای مسائل اجرایی تصمیم بگیرند. از سوی دیگر باید کارها به دست افراد متعهد و متخصص سپرده شود هر جا ضرر کرده‌ایم به دلیل مدیریت افراد غیر متعهد و غیرمتخصص بوده است در کشور و در استان هم انقلابی متعهد و متخصص کم نداریم.

وی در پاسخ به گلایه‌های اعضای شورای ائتلاف مبنی بر مدیریت‌های ضعیف افزود: ما هم در مورد چنین مسائلی خیلی گفته‌ایم باز هم می‌گوییم اما جایگاه ما مربوط به عزل و نصب‌ها نیست جاهایی که می‌بینیم مسئله انقلاب است و مصالح انقلاب در خطر باشد خیلی سریع اظهار نظر می‌کنیم و ورود کرده و تعارف هم نداریم گاهاً نهیب هم می‌زنیم و در جاهایی ممکن است حتی ما را هم متهم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خطاب به اعضای شورای ائتلاف با بیان این که شما یک جریان سیاسی شناسنامه‌دار هستید، گفت: می‌توانید صدای خود را به خوبی به مسئولان کشوری و استانی برسانید.

وی در پاسخ به گلایه‌های اعضای شورای ائتلاف مبنی بر برخی از مشکلات در انتخابات گفت: هر چند ممکن است در هر انتخاباتی مشکلاتی وجود داشته، اما اصل مهم مشارکت مردم استان است که رتبه اول کشور را به خودشان اختصاص دادند.

حسینی همچنین در خصوص انتقاد از نمایندگان استان که در همه مسائل دخالت می‌کنند و بسیاری از مشکلات مربوط به آنان است، خاطرنشان کرد: البته باید یک بعد قضیه را هم در نظر گرفت در خیلی از استان‌ها نمایندگان کار را رها کردند اما نمایندگان در کهگیلویه و بویراحمد همواره به دنبال اعتبارات هستند.

امام جمعه یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این دولت کارهای زیربنایی بسیار زیادی انجام داده و مقام معظم رهبری هم از این دولت رضایت دارند، یادآور شد: در بحث مدیریت‌ها اشکالات جدی است به رئیس جمهور هم گفتیم و دخالت آنها را متذکر شدیم و به رئیس جمهور گفتیم که مشکل دخالت نمایندگان و همچنین تورم دو مشکل جدی است که این دولت باید به آن رسیدگی کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عصبانیت و انتقاد میرسلیم از دولت
  • حیرت نیمار از عجیب ترین موقعیت سوزی سال (+عکس)
  • ببینید | طعنه سنگین ستاره تیم ملی فوتبال ساحلی به حواله خودروی فوتبالیست‌ها
  • تصمیم عجیب بارسا: ستاره هلندی در لیست فروش
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را
  • ابتلا به یک بیماری عجیب، موراتا را خانه‌نشین کرد
  • انتقاد شورای اروپایی و سازمان ملل از قانون ضد مهاجرتی انگلیس
  • هشدار به ستاره جنجالی یونایتد: مراقب رفتارت باش!
  • خشم اتلتیکو از حرف‌های عجیب ستاره آرژانتینی