Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس قوه قضاییه با بیان اینکه باید تولید عشایر مورد حمایت همه بخش‌ها قرار گیرد، افزود: باید به صورت قانونمند از عشایر حمایت شود. تاریخ انتشار: 12:45 - 22 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۸۱۸۱ خبرگزاری میزان - آیت الله رییسی در  دیدار با عشایر استان فارس با بیان اینکه بدون تردید عشایر سرمایه‌های ارزشمند بی بدیل در این کشور هستند، گفت: هر جا عشایر در این کشور حضور دارند، امتیاز فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و تولیدی و سرمایه‌های ارزشمندی هستند که باید نسبت به این سرمایه عظیم خداوند را شاکر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با اشاره به صفات عشایر از جمله ایمان، صداقت، ایستادگی و مقاومت و موثر بودن در حفظ کشور و انقلاب و ارز‌ش‌ها، تصریح کرد: دیروز در مقابل انگلیسی ها، تاریخ این کشور حضور و مقاومت و ایستادگی و رشادت عشایر را ثبت کرده است و در ۸ سال دفاع مقدس، ۲۵۰۰ شهید عشایری داشته‌ایم.   رییس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه عشایر بیشترین نقش را در تولید کشور ایفا می‌کنند، گفت: عشایر هم در مبارزه، مقاومت، ایستادگی و خستگی ناپذیری امتحان خوبی را پس داده و کارنامه درخشانی دارند و هم در عرصه تولید ایفای نقش می‌کنند.   آیت الله رییسی با بیان اینکه باید تولید عشایر مورد حمایت همه بخش‌ها قرار گیرد، افزود: باید به صورت قانونمند از عشایر حمایت شود.   وی به موضوعاتی از قبیل بیمه عشایر اشاره و تاکید کرد: باید بیمه عشایر توسعه پیدا کند و با پشتوانه‌های مالی، اعتباری، بیمه‌ای و امنیتی باید این جریان مولد و مخلص نسبت به انقلاب و نظام و ارزش‌ها که در میدان عمل و اجرا پیشتاز است، مورد حمایت قضایی و مالی و اعتباری قرار گیرد.   رییس قوه قضاییه توسعه نهاد‌های داوری عشایری را مورد تایید و اهتمام قرار داد.   خبر در حال تکمیل است...

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رییس قوه قضاییه سفر استانی به فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۴۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع پنل‌های خورشیدی میان عشایر برای حفظ جنگل‌ها ضروری است

توزیع پنل‌های خورشیدی از کارهای شاخصی است که در راستای کاهش سوخت‌های فسیلی، از بین بردن درخت‌ها و کمک به روشنایی مورد نیاز عشایر در شب در دستور کار قرار گرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد دارای بیش از 12 هزار خانوار عشایری با بیش از 70 هزار نفر جمعیت و دارا بودن یک میلیون رأس دام یکی از بزرگترین جوامع عشایری کشور را دارد.

به حق می‌توان عشایر را پیش‌قراولان عرصه اقتصاد مقاومتی دانست، افرادی سخت‌کوش، کم‌توقع و غیور که جز کسب روزی حلال و پاسداری از کیان نظام جمهوری اسلامی اندیشه‌ای در سر ندارند و همواره تاریخ با رشادت‌ها و حضور خود در عرصه‌های مختلف بر این ادعا مُهر تائید زده‌اند.

جامعه عشایری گرچه با مشکلات عدیده‌ای در زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند، اما با اراده راسخ خود در مقابل مشکلات قد خم نکرده و سخت کوشی و از خود گذشتگی را می‌توان از صفات بارز جامعه عشایری دانست.

جامعه عشایری کهگیلویه و بویراحمد نظیر سایر عشایر کشور با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند، نبود راه‌های ارتباطی مناسب، کمبود آب آشامیدنی، زیرساخت‌های ضعیف بهداشتی و آموزشی، مشقت در تأمین سوخت و آرد و ده‌ها مشکل دیگر روح عشایر کهگیلویه و بویراحمد را سوهان می‌کشد.

انبوه مشکلات انباشته شده در گذر زمان بر گُرده‌ عشایر کهگیلویه و بویراحمد باعث شده تا روز به روز شاهد کاهش جمعیت عشایری باشیم و وارگه‌های عشایری را هر روز خالی‌تر از دیروز ببینیم.

یکی از نیازهای اساسی عشایر تأمین سوخت برای روشنایی و گرمایش سیاه‌چادرهای خود هستند، نیازی که گاه از سرناچاری عشایر را مجبور می‌کند بجان درختان بیفتد و ناخواسته به تخریب منابع طبیعی روی آورد.

در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل پوشش انبوه درختان بلوط و نگرانی‌های موجود در خسارت به این سرمایه گران‌بها جلوگیری از هرگونه خسارت به بلوط زاگرس از ضروریات است.

فضل‌الله آذرفر  اظهار کرد: توزیع پنل‌های خورشیدی یکی از کارهای شاخص ماست که در راستای کاهش سوخت‌های فسیلی، از بین بردن درخت‌ها و کمک به روشنایی مورد نیاز عشایر در شب در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در دو سال گذشته بیش از دو هزار و 400 پنل خورشیدی بین عشایر کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد و در سال‌ جاری نیز با همکاری شرکت توزیع نیروی برق، یک‌هزار و 200 پنل خورشیدی دیگر بین عشایر استان توزیع می‌شود.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: قرار است در سازمان امور عشایر نیز یک تفاهم‌نامه با وزارت نیرو منعقد و سهم استان ما ویژه دیده شود و سهم آورده هر عشایر در این مدت برای هر پنل خورشیدی یک میلیون تومان است، در صورتی که امور عشایر برای هر پنل 12 الی 13 میلیون تومان هزینه کرده است و تلاش شده کمترین مبلغ از عشایر دریافت شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد
  • نیروگاه خورشیدی برای مناطق عشایری ۵۰ خانواری استان نصب می شود
  • پنل خورشیدی بین همه عشایر استان بوشهر توزیع می شود
  • توزیع پنل‌های خورشیدی میان عشایر برای حفظ جنگل‌ها ضروری است
  • نشست چیستی و چرایی فرهنگ و هویت عشایری در دهدشت برگزار شد
  • کوچ برگی از زندگی متفاوت عشایر+فیلم
  • زمان کوچ عشایر از ۱۵ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت است
  • آغاز طرح افزایش سواد سلامت عشایر کشور + تصاویر
  • پرداخت ۲۴ میلیارد تسهیلات تولیدی به طرح‌های عشایری قزوین