Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس قوه قضائیه گفت: توسعه بیمه عشایری از اولویت‌هایی است که باید به صورت ویژه پیگیری شود تا به این وسیله، افراد بیشتری از جامعه عشایری بتوانند از خدمات بیمه‌ای برخوردار شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی ظهر امروز در گردهمایی سران عشایر و نمایندگان اقشار استان فارس اظهار داشت: توسعه بیمه عشایری از اولویت‌هایی است که باید به صورت ویژه پیگیری شود تا به این وسیله، افراد بیشتری از جامعه عشایری بتوانند از خدمات بیمه‌ای برخوردار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ضمن تاکید بر توجه به ابلاغ الکترونیکی در مناطق عشایری گفت: جهت دستیابی آسان، مجموعه دادگستری باید ابلاغ الکترونیکی را در دستور کار قرار دهد و اقدامات لازم را در این زمینه اجرا کند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به توسعه نهاد داوری عشایر برای رفع اختلاف جامعه عشایری، اظهار داشت: عشایر می‌توانند به روش سنتی و کدخدامنشی به حل اختلافات میان خود بپردازند تا از تردد آنها به مجموعه دادگستری پرهیز شود.

آیت‌الله رئیسی توجه به مراتع عشایری که این روزها توسط برخی سودجویان در حال از بین رفتن است را ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: این موضوع برای عشایر به یک تهدید تبدیل شده و مسئولان باید تدابیر جدی در این زمینه اتخاذ کنند تا  مناطق عشایرنشین به خطر نیفتد.

وی همچنین به استاندار فارس توصیه کرد که نسبت به معضل آتش‌سوزی در سطح استان توجه کند و ضمن مطرح کردن این موضوع در مجموعه شورای تامین استان به بررسی راهکارهای پیشگیرانه پرداخته شود.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر آینده درخشان ایران اسلامی، گفت: رهبر معظم انقلاب، آینده کشور را درخشان توصیف کردند و گواه این امر، نخبگان عشایری و افرادی هستند که برای توسعه کشور شبانه‌روز تلاش می‌کنند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از فرهیختگان کشور را عشایر تشکیل می‌دهند، تاکید کرد: ملاک فقط رونق و جهش تولید نیست بلکه نخبه‌پروری و توجه به فرهیختگان نیز می‌تواند آینده کشور را تضمین کند.

وی اظهار امیدواری کرد: با توسعه حوزه‌های قضایی در بین خانوارهای عشایر می‌توان مشکلات داخلی آنها را بیش از پیش مرتفع کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فارس عشایر مراتع بیمه رئیس قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۴۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۵ طرح محوری برای حمایت از عشایر خراسان رضوی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرکل امور عشایری خراسان رضوی گفت: امسال ساماندهی به دام داشتی و پرواربندی، توسعه صنایع دستی، توسعه کشت و برداشت گیاهان دارویی، گردشگری جامعه محور و توسعه شترداری از جمله طرح‌ های محوری برای حمایت و توانمندسازی مناطق عشایری استان خواهد بود.   محمدحسین جعفری که در حاشیه سفر به شهرستان خواف سخن می گفت، افزود: پارسال ۴۵ هزار تن انواع نهاده دامی تأمین و برای تألیف دام در بین عشایر استان توزیع شد.   جعفری با بیان اینکه از این مقدار، ۱۹ هزار تن به صورت مدت دار و در بازه‌ های پنج تا شش ماهه در طول سال توزیع شده، ادامه داد: استان خراسان رضوی دارای ۸ هزار و ۲۰۰ خانوار عشایری است که در مجموع ۹۳۶ هزار واحد دامی در سطح ۱۷ شهرستان استان دارند.   مدیرکل امور عشایری استان در ادامه به نقش عشایر در پرورش شتر در استان اشاره کرد و گفت: ۵ هزار و ۱۰۰ نفر معادل ۶۰ درصد شتر استان خراسان رضوی در اختیار عشایر است.   وی افزود: شهرستان مرزی خواف با هزار و ۵۱۶ خانوار و حدود شش هزار و ۴۰۰ نفر، دارای بیشترین جمعیت عشایر در استان خراسان رضوی است.

دیگر خبرها

  • اجرای ۵ طرح محوری برای حمایت از عشایر خراسان رضوی
  • مادران روستایی و عشایری دارای سه فرزند به صورت رایگان بیمه می‌شوند
  • بیمه رایگان مادران روستایی و عشایر دارای سه فرزند
  • آخرین جزئیات بیمه مادران روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند و بیشتر + سایت ثبت نام بیمه
  • ثبت‌نام بیمه رایگان مادران غیرشاغل روستایی و عشایر در اصفهان
  • برقراری بیمه اجتماعی رایگان برای مادران خانه دار روستایی و عشایری دارای ۳ فرزند و بیشتر
  • مسافران همیشه طبیعت را دریابیم
  • زندگی آرام عشایری جای خود را به زندگی روستایی و شهری می دهد!
  • بهره‌مندی رایگان زنان خانه‌دار روستایی و عشایری ایلام از مزایای بیمه اجتماعی
  • واگذاری قانونی مراتع به عشایر نباید به تاخیر بیفتد