Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ذبیح‌الله غریب اظهار کرد: هم‌زمان با هفته جهاد کشاورزی، این طرح‌ها در قالب  اجرای سیستم آبیاری نوین، دام و طیور، شیلات و آبزیان و مجتمع گاوداری اجرا شده است که با بهره‌برداری از آنها بیش از ۱۲۰۰ خانوار از مزایای آنها برخوردار خواهند شد.  

وی ادامه داد: بخشی از اعتبار اجرای این طرح‌ها از محل منابع  دولتی و از محل منابع تسهیلات بانکی و بخشی دیگر نیز از آورده متقاضیان استانی تامین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان این‌که بخش کشاورزی از جمله رکن‌های اساسی و مهم اقتصاد مقاومتی و امنیت غذایی است گفت: تلاش متولیان کشاورزی استان بر تحقق پیام نوروزی مقام معظم رهبری در زیربخش‌های کشاورزی، اقتصاد مقاومتی و جهش تولید است.

وی تصریح کرد: بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری با تامین یک‌سوم درآمد مردم استان و با تولید سالانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصول گیاهی و دامی، ۳۰ هزار میلیارد ریال درآمدزایی برای استان دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این استان در دولت تدبیر و امید در بخش کشاورزی در تولید ۷ محصول رتبه برتر کشوری را کسب کرده است.

غریب تاکید کرد:  این استان با تولید حدود ۲۳ هزار تن ماهی سردابی (قزل آلا) و تولید ۲۴ هزار تن بادام رقم مامایی صادراتی رتبه نخست تولید این محصولات را به خود اختصاص داده است.

هم‌اکنون حدود ۶۶ هزار بهره‌بردار چهارمحال و بختیاری از بخش کشاورزی و دامپروری ارتزاق می‌کنند.

۲۱ تا ۲۷ خرداد هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده است.

کد خبر 520605 برچسب‌ها استان چهار محال و بختیاری کشاورزی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان چهار محال و بختیاری کشاورزی چهارمحال و بختیاری جهاد کشاورزی بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۵۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۷ طرح مربوط به جهاد کشاورزی اردبیل به بهره‌برداری خواهد رسید

نوبخت اژدری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردمی در سال‌جاری تعداد ۱۴۷ طرح به بهره برداری خواهند رسید که این طرح‌ها در حال حاضر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، امیدواریم تا پایان سال‌جاری به بهره برداری برسند.

وی افزود: با بهره برداری از این طرح‌ها برای تعداد ۴۵۰ نفر به صورت مستقیم و برای تعداد ۹۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد و به میزان ۱۲ هزار و ۶۰۰ تن به توان تولید استان اضافه خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به رویکرد افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی استان افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد تعداد ۲۹ طرح شرایط فنی و کارشناسی لازم برای این مهم دارا هستند که قطعاً با اتمام این طرح‌ها نیز برای تعداد ۹۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد و توان تولید به میزان ۱۰ هزار و ۲۰۰ تن افزایش خواهد یافت.

نوبخت ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های لازم در خصوص تکمیل و بهره برداری از پایاب سد خدا آفرین در سطح ۲۹ هزار هکتار صورت گرفته که پس از بهره برداری از این پروژه کلیدی و مهم به میزان یک میلیون تن به تولید انواع محصولات کشاورزی استان اضافه خواهد شد و برای تعداد ۱۵ هزار نفر نیز به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی افزود: توسعه کشت متراکم گلخانه‌ای را نیز در سال جاری در سطح ۴۱۲ هکتار در دستور کار داریم که امیدواریم با بهره برداری از این طرح‌ها در سال‌جاری نیز به میزان ۵۶ هزار تن به میزان تولیدات کشاورزی استان افزوده شده و برای تعداد یک هزار و ۳۷۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل فعال سازی ۳۸ واحد غیر فعال و نیمه فعال، توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های کشاورزی، احداث باشگاه ورزشی، توسعه کشت متراکم گلخانه‌ای و ایجاد فرصت‌های جدید سرمایه گذاری برای جلب و جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی را از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل برای نیل به اهداف شعار سال عنوان کرد.

کد خبر 6063740

دیگر خبرها

  • نگاه وزارت میراث فرهنگی، تسهیل‌گری در جذب سرمایه‌گذاری گردشگری است
  • کشت گندم در ۵۹ هزار هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری
  • خیز بلند سازمان جهاد کشاورزی اردبیل برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم
  • چهارمحال و بختیاری میزبان رویداد گردشگری در سطح ملی یا بین‌المللی باشد
  • ۱۴۷ طرح مربوط به جهاد کشاورزی اردبیل به بهره‌برداری خواهد رسید
  • ۱۴۷ طرح کشاورزی امسال در اردبیل به بهره برداری می‌رسد
  • بهره برداری از 147 طرح کشاورزی در سال جهش تولید
  • ایجاد اشتغال مستقیم هزار و ۲۰۱ در چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح ۸۱ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری در نیمه اول سال
  • ۱۵ هزار نفر از خدمات نوروزی هلال احمر چهارمحال و بختیاری بهره‌مند شدند