Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسنعلی اصغری روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با حضور استاندار و جمعی از مسوولان برگزار شد، افزود: دانشگاه فرهنگیان منشا تحول در آموزش و پرورش است و باید آن را به لحاظ زیرساختی و کیفی تقویت کرد تا تمامی نیروی انسانی مورد نیاز از این مبدا جذب شود.

وی با اشاره به مشکلات این دانشگاه، اظهار داشت: ساختمان دانشگاه فرهنگیان قزوین به دوره قبل از انقلاب برمی‌گردد و اکنون با مشکلات زیادی مواجه است که باید هر چه زودتر ساختمانی جدید با آن جایگزین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول تصریح کرد: بنا داریم که در آموزش و پرورش استان قزوین تحول ایجاد کرده و با ایجاد مجمع نخبگان یک کار جدی و اساسی را انجام دهیم تا برای آیندگان ماندگار شود.

اصغری در خصوص تعطیلی مدارس، آموزش مجازی و شبکه شاد، گفت: یکی از مشکلات در این زمینه، کاهش پهنای باند بود که با ایجاد کمیته‌ای با حضور کارشناسان بنا شد برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

این مسوول گفت: مشکل روستاها در این زمینه هنوز وجود دارد و با توجه به تداوم آموزش‌های مجازی در سال آینده باید راهکار جدی در این زمینه اندیشیده شود.

وی در خصوص کمک به دانش آموزان بی بضاعت، افزود: کارگروهی با مسوولیت معاون سیاسی استاندار در راستای کمک به خانواده‌های بی‌بضاعت تشکیل شد و نیاز است در این زمینه جدیت بیشتری وجود داشته باشد.

اصغری با اشاره به برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم، اضافه کرد: هم اکنون امتحانات نهایی دانش آموزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در حال برگزاری است.

 وی با بیان اینکه ۹۸ درصد مردم استان قزوین با سواد هستند، افزود: در بحث انسداد مبادی بی‌سوادی بنا شد تا دهیاران و بخشداران ورود پیدا کنند و برای ۲ درصد باقیمانده راهکارهایی ارایه شود.

تعهد ۲۵۰ میلیارد ریالی خیران قزوینی در سال ۹۹

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین نیز در این جلسه گفت: خیران مدرسه ساز استان امسال ۲۵۰ میلیارد ریال تعهد کرده‌اند که با تحقق آن، بخش مهمی از نیاز فضای آموزشی استان تامین می‌شود.

عسگرعلی جوانبخت افزود: سال گذشته خیران مدرسه ساز استان ۲۳۰ میلیارد ریال تعهد کرده بودند و امسال ۲۵۰ میلیارد ریال هدفگذاری شده که تاکنون ۱۵۰ میلیارد ریال آن تحقق یافته است.

وی از مقاوم سازی بیش از ۷۵ درصد مدارس استان خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر ۲۵ درصد مدارس نیاز به مقاوم سازی و تخریب دارند.

جوانبخت اضافه کرد: هشت هزار و ۸۸ کلاس درس دارای استحکام بناست و یک هزار و ۴۰۲ کلاس درس نیاز به مقام سازی و یک هزار و ۲۹۴ کلاس درس نیاز به تخریب و بازسازی دارند.

این مسوول با اشاره به اجرای پویش آجر به آجر در استان برای جذب مشارکت‌های خرد خیرین مدرسه ساز خبر داد و گفت:خیران با اجرای این کمپین می‌توانند به هر اندازه که در توان دارند و حتی به اندازه پول یک آجر در مدرسه سازی سهیم شوند.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۳۰۰ خیر حقیقی و حقوقی در استان قزوین در زمینه مدرسه سازی فعال هستند که با اجرای کمپین آجر به آجر نقش مهمی در جذب بیشتر کمک‌های مردمی برای ساخت و ساز مدارس خواهند داشت.

استان قزوین دارای ۲ هزار و ۴۰۰ واحد آموزشی در ۱۴ منطقه آموزش و پرورش استان است.  

برچسب‌ها سازمان تجهیز و نوسازی مدارس مدارس استان قزوین دانشگاه فرهنگیان فرهنگیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تجهیز و نوسازی مدارس مدارس استان قزوین دانشگاه فرهنگیان فرهنگیان سازمان تجهیز و نوسازی مدارس مدارس استان قزوین دانشگاه فرهنگیان فرهنگیان دانشگاه فرهنگیان آموزش و پرورش میلیارد ریال استان قزوین مدرسه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۵۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از نان کامل در زنجیره تولید نان لحاظ شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، محمدحسین عطایی در اولین همایش مردمی گندم و نان سالم افزود: تولید نان کامل باید فرهنگ سازی شود تا مردم با این محصول آشنا شوند تا این چرخه و زنجیره بتواند به هدف دست یابد.

وی با اشاره به اینکه نان محصول مقدسی است و در سنت و دین ما جایگاه ویژه دارد و به اهمیت این نعمت الهی توصیه شده افزود: سلامت جامعه و مردم در گرو تغذیه سالم به ویژه نان است که اگر توجه ویژه به آن نشود سلامت جامعه دچار تهدید می‌شود بنابراین بایستی تلاش شود تا تولید نان کامل تحقق یابد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان  اظهار داشت: در سال گذشته ۲۱۰ هزار تن گندم در استان تولید و ۱۸۵ هزار تن این محصول بصورت تضمینی خریداری شده است.

عطایی اضافه کرد: در سال زراعی جاری ۱۱۲ هزار هکتار گندم دیم و ۴۷ هزار هکتار گندم آبی در مزارع استان کشت شده که با توجه به میزان بارش پیش بینی می‌شود ۲۱۰هزار تن گندم برداشت شود.

وی با اشاره به تولید کمی و کیفی محصول گندم استان اشاره کرد و گفت: قزوین جزو استان‌های خشک محسوب می‌شود بنابر این برنامه‌های کشت گندم با روش‌های کم آب بر بمنظور افزایش تولید، روش کم خاکورزی و کشت قراردادی در دستور کار این سازمان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان  یادآور شد: امسال شش هزار و ۶۰۰ تن بذر مرغوب گندم و بیش از ۱۴هزار تن کود ازت بعنوان کود سرک در مزارع به کشاورزان استان تحویل داده شده است.

وی آموزش کشاورزان با علوم نوین کشاورزی، تغییر در اقلیم کشت، جهش تولید در دیمزار‌ها از دیگر برنامه‌های در دست اقدام این سازمان است.

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش و پرورش: دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • تقویت دانشگاه فرهنگیان در دستور کار وزارت آموزش و پرورش
  • استفاده از نان کامل در زنجیره تولید نان لحاظ شود
  • وزیر آموزش و پرورش : پذیرش بدون آزمون قاریان و حافظان قرآن در دانشگاه فرهنگیان
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • تامین شیر مدارس به ۴۰۰ میلیون پاکت نیاز دارد
  • میزان افزایش حقوق فرهنگیان و استخدام معلم جدید در ۱۴۰۳
  • تربیت معلم مهمترین گام در مسیر تقویت تربیت دینی در مدارس است
  • سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش